4365
Sök

Oh my god! Nu jäklar får jag agera snabbt och hoppas till gud för det bästa.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Gissa vad, har hittat en 1970 Challenger i USA, för 4.300 dollar. A66 code, utan vinyl tak, ovanligare än T/A Challengern, gjord i 1.830 exemplar med R/T Huv, rallye suspension, allt lull-lull fast det är ingen R/T ens. 3 hastighets vindrute torkare, Pistol grip fyrpet manuell och orginal med en 335 - 340 hästars version av T/A 340.

2 dagar kvar på auktionen, kan någon be en tyst bön för mig?

En av mina absoluta drömbilar och jag har hittat en för rätt pengar. Dock ingen drivlina och utan inredning, men ingen rost i princip. Drömobjekt!

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
21 februari 2008
u can do it ;P... MEn hur ska du få hit den? :S

Sump Runk Rätt O Slätt!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
HyperSonica skrev:
u can do it ;P... MEn hur ska du få hit den? :S

Skeppa?

Kommer att kosta drygt 45 - 50 tusen därifrån till min dörr i princip. Ett renoverings objekt med vinyl tak och sönderrostad vanlig Challenger går på runt 100.000 kr i sverige, give or take.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Bonafide
45 Inlägg
21 februari 2008
Lycka till!

2 117 Inlägg
21 februari 2008
Håller tummarna för dig. Vet vad den kostar här hemma och det är avsevärt mycket mer än 100...mycket mer

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
denna?

Nope.

Ontopic:
Aaah, önskar att det går bra. big_smile
Senast redigerat av Siarnaq (21 februari 2008)

1 878 Inlägg
21 februari 2008
Siarnaq skrev:
Frozen1985 skrev:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1970-Challenger-340-4-speed-A66-Code-NO-RESERVE_W0QQitemZ230222905033QQcmdZViewItem?hash=item230222905033

denna?

Jepp. Har gjort research om den också.

Skulle ge min vänstra hand för den!

Aaah, önskar att det går bra. big_smile

då får du lycka till! hoppas det går fint då! lägg upp en projekt tråd sen oxå så följer jag den med spänning!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
då får du lycka till! hoppas det går fint då! lägg upp en projekt tråd sen oxå så följer jag den med spänning!

Ska helt klart göra det. Sålänge ingen från garaget tar den istället, gillar inte att länken ligger uppe. :p

Meister
6 763 Inlägg
21 februari 2008
Du är inte allt för smart. big_smile Jag som har 80k att köpa bil för och Camaron är snart klar så jag behöver ett nytt objekt. Lägger ett bud straxt innan auktionen stänger big_smile

Neerd
1 596 Inlägg
21 februari 2008
Siarnaq skrev:
Frozen1985 skrev:

Ska helt klart göra det. Sålänge ingen från garaget tar den istället, gillar inte att länken ligger uppe. :p

ää bara ta det lugnt^^ du fixar det lätt=D men som sagt glöm inte projekt tråden sen;)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

7 120 Inlägg
21 februari 2008
camaro67 skrev:
Du är inte allt för smart. big_smile Jag som har 80k att köpa bil för och Camaron är snart klar så jag behöver ett nytt objekt. Lägger ett bud straxt innan auktionen stänger big_smile

Mr. Evil lol

Edit: Du är tydligen 15, vart får du pengarna ifrån? roll
Senast redigerat av Aerodynamik (21 februari 2008)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:

-.- Det var inte jag som la upp länk jäkeln.

Nej men ärligt, du har en Camaro som är värd runt 100 - 150k klar, och jag har ingenting. Unna mig något iaf.

Ska du krossa en 15 årings hopp och drömmar?

Eftersom det här är mitt enda hopp egentligen för motivation.

Ska lätt lägga upp en Projekt tråd om det. Kan även inkludera medåkningar när den är färdig om ingen har åkt i en Challenger förut. Men som sagt, allt hänger på att jag kan få tag i bilen.

*Hoppas så jäkla mycket*

Hur mycket får man för en vänsterhand på svarta marknaden?!

Pengarna har jag bland annat ärvt en liten del, sen barnbidrag i 15 år och pengar från diverse släktingar. Många bäcka små bildar en stor å. Har ungefär 80.000 att röra mig med.
Senast redigerat av Siarnaq (21 februari 2008)

3 113 Inlägg
21 februari 2008
fasen vad cool.. hoppas att du får den !!

Semper Fi

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
cebT skrev:
fasen vad cool.. hoppas att du får den !!

Hoppas jag med!

Meister
6 763 Inlägg
21 februari 2008
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:

-.- Det var inte jag som la upp länk jäkeln.

Nej men ärligt, du har en Camaro som är värd runt 100 - 150k klar, och jag har ingenting. Unna mig något iaf.

Ska du krossa en 15 årings hopp och drömmar?

Eftersom det här är mitt enda hopp egentligen för motivation.

100-150k klar?! får ju 100k som den står ju big_smile Jag har inte de pengarna så du kan vara lungn wink Sen hade de ju inte varit så svårt att leta reda på bilen utan att någon hade länkat om man hade varit intresserad. Men skulle inte du bygga någe fränt med supramotor?

ElectroRaggare
885 Inlägg
21 februari 2008
Ojoj, lycka till!  Helrätt i pris!  (Och bigblocken är ju aldrig fel heller....)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

Meister
6 763 Inlägg
21 februari 2008
Aerodynamik skrev:
camaro67 skrev:

Mr. Evil lol

Edit: Du är tydligen 15, vart får du pengarna ifrån? roll

Haha jag är rätt så evil lol

8 886 Inlägg
21 februari 2008
Du får nog räkna med rätt mycket mer än 5000$ för den där, vet några som är och hugger på den...
Senast redigerat av Hamilton (21 februari 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
100-150k klar?! får ju 100k som den står ju big_smile Jag har inte de pengarna så du kan vara lungn wink Sen hade de ju inte varit så svårt att leta reda på bilen utan att någon hade länkat om man hade varit intresserad. Men skulle inte du bygga någe fränt med supramotor?

Mjo sant.

Supra motor blev lite missplacerat, hade ingenstans att förvara skiten tills man fick en container.

Hamilton, jag hoppas att du skojar? -.-

NxV, 340 smallblock med fyrportare, från en T/A Challenger, mycket ovanligare än en bigblock. :o

Sök