2590
Sök

Köpråd: Accord vs 940

566 Inlägg
21 februari 2008
Ja hade köpt en 940 LTT -95-96..finns en hel del runt 20 000..lätta åoch få fart på me..

203 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
caromania
Idag 21:04:18

Kostar inte en 2.3 mer än 15-22k?

dom ligger väl närmare 20.oookr...
jag får se till att leta ordentligt, helt enkelt

NJ_
Idag 21:00:39 Bakhjulsdrift ! alla gånger !!

det är ju det där med bakhjulsdrift som låter lockande..! smile

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

Förjaevle Brao
555 Inlägg
21 februari 2008
ok, hade ja haft barn hade ja nog valt volvon, du kan iaf lita på att den håller för de mesta, + att ja hellre åker svenskt framför japanskt , men de e ju bara va ja tycker....wink

551 Inlägg
21 februari 2008
jag har ju haft 2 hondas o flera volvos, hade jag valt en bil så hade jag först kollat var jag ska använda bilen. för mycket långkörning hade jag tagit volvon, för dom har mer komfort o det lilla extra för soppa kan man betala. ur säkerhetssynpunkt litar jag mer på volvo. men hade jag haft bilen mycket inne i stan, gillar o köra snabbt på landsvägar osv hade jag LÄTT tatt hondan, motorerna e inga problem på båda av bilarna. så för att sammanfatta vill du ha en cruiser eller lekbil(sladdarundor) ta volvon, annars tycker jag lätt att hondan e mycket bättre.

tack för mig
Senast redigerat av marven (21 februari 2008)

You can't B serious, oh K

203 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
81an
Idag 21:11:16 Ja hade köpt en 940 LTT -95-96..finns en hel del runt 20 000..lätta åoch få fart på me..

kollade faktiskt på dom ett tag.. men man va nästan tvungen att lägga ut runt 25tkr för att inte hitta en allt för skabbig LTT.
dom ska tydligen vara lätt trimmade oxå. bara att byta ut fjäderna i wastegaten lr va det va..

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

116 Inlägg
21 februari 2008
Lägger min röst på hondan. Båda är mycket bil för pengarna. men tycker inte det stämmer när folk säger att hondan är obekväm vid långturer. Hondan är riktigt trevlig att åka i och du har mycket mer utrusting än vad volvon har. Och tror att hondan är billigare i försäkring med och skatt.

Livsnjutare
342 Inlägg
21 februari 2008
Jag kan bara säga det som är bra med Volvon, men jag utalar mig inte om Hondan eftersom jag aldrig har eller kommer röra en!

Det finns delar överallt till hyffsade priser samt den är fruktansvärt driftsäker
Ser rätt bra ut

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Livsnjutare
342 Inlägg
21 februari 2008
Ejan skrev:
hur kommer det sig att hondan e mer bränslesnål? dom har ju lika många hk o lika stora motorer (iSR & GLT'n)..

jadu  Volvo har alltid varit väldigt törstiga och inte lärt sig att göra effektiva bränslesnåla maskiner..men det har Honda     där har du svaret :-)   som nån tidigare skrev så är nog Hondan iaf 2dl snålare per mil och du får ut mycket mer körglädje ur den än en sur 940...tror man utan större problem kan köra Hondan på 0.7 kanske under på längre landsvägsturer,,och det är nåt du bara kan drömma om i en 940 :-)

Jag kör min 945a på 0.84 på landsväg, dock väldigt tråkig körning! Det beror helt på foten hur bilen drar!

551 Inlägg
21 februari 2008
mattemaz skrev:
Lägger min röst på hondan. Båda är mycket bil för pengarna. men tycker inte det stämmer när folk säger att hondan är obekväm vid långturer. Hondan är riktigt trevlig att åka i och du har mycket mer utrusting än vad volvon har. Och tror att hondan är billigare i försäkring med och skatt.

jag antar att du menade mitt inlägg.. jag sa inte att hondan e obekväm, men utan tvekan så e volvon bekvämare.

648 Inlägg
21 februari 2008
Jonve skrev:
Ejan skrev:
hur kommer det sig att hondan e mer bränslesnål? dom har ju lika många hk o lika stora motorer (iSR & GLT'n)..

jadu  Volvo har alltid varit väldigt törstiga och inte lärt sig att göra effektiva bränslesnåla maskiner..men det har Honda     där har du svaret :-)   som nån tidigare skrev så är nog Hondan iaf 2dl snålare per mil och du får ut mycket mer körglädje ur den än en sur 940...tror man utan större problem kan köra Hondan på 0.7 kanske under på längre landsvägsturer,,och det är nåt du bara kan drömma om i en 940 :-)

Jag kör min 945a på 0.84 på landsväg, dock väldigt tråkig körning! Det beror helt på foten hur bilen drar!

Ok men det är inga 0.7 ;-)

Livsnjutare
342 Inlägg
21 februari 2008
Ejan skrev:
Jonve skrev:
Ejan skrev:

Ok men det är inga 0.7 ;-)

Hahaha, man kan nog få en 940 att dra 0.6 i nedförsbacke och medvind wink

Nää men visst Volvon drar mer det håller jag med om, men det är hur du kör!

203 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
nån som har koll på hur det ligger till med lastutrymme? ska ju trots allt kunna få ner en barnvagn i bagagen plus ica-kassar..

Meister
6 763 Inlägg
21 februari 2008
Något säger mig att jag hellre tar accorden.. Trots att de inte är de bästa för sveriges ekonomi. sad Men 850 borde väll gå att hitta bra för de pengarna åxo?

551 Inlägg
21 februari 2008
Hittade ett test av 940, http://www.vibilagare.se/zino.aspx?modellID=418 , värt att ta en titt på .

203 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
marven
Idag 22:02:15 Hittade ett test av 940, http://www.vibilagare.se/zino.aspx?modellID=418 , värt att ta en titt på .

bra artikel.
fast dom fick det att låta som att bakhjulsdriften va nått negativt! det kan det ju dock va, om man sladdar in i ett träd, o man har familjen med sig...

camaro67
Idag 21:58:33 Något säger mig att jag hellre tar accorden.. Trots att de inte är de bästa för sveriges ekonomi.  Men 850 borde väll gå att hitta bra för de pengarna åxo?

850'n ska tydligen vara mkt rost på... men femman låter ju gött annars! smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
21 februari 2008
Jag själv har en Honda Accord 2.2i Aerodeck! Säger emot d flesta här nu.
Bilen rullat ca 32.000 mil och i min ägo 12.000 mil och ALDRIG haft några stora bekymmer.
Inte dyra heller. Bara 1 sak. ABS sensorer kostar skjortan till denna bil. 2000krst!
Dock så är Honda bra mycket roligare att köra wink
Sen finns ju den där lilla " Sport knappen " med så drar bilen lite mer soppa o lite mer action kommer in i bilen.Bruuuum,
Honda e snyggare och Bra mycket snyggare.
Visst en Volvo e ju volvo men hellre en riskokare om man jämför dessa 2 smile Gillar egentligen ingen av dom då jag är en Amerika lover wink
Men Hondan är en bra bil!

C H E V R O L E T <3

203 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom

ere en vtec du har?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
21 februari 2008
jmd skrev:
Children-Of-Bodom

ere en vtec du har?

Jajjemen!
drar ca 0.8

C H E V R O L E T <3

566 Inlägg
21 februari 2008
jmd skrev:
81an
Idag 21:11:16 Ja hade köpt en 940 LTT -95-96..finns en hel del runt 20 000..lätta åoch få fart på me..

kollade faktiskt på dom ett tag.. men man va nästan tvungen att lägga ut runt 25tkr för att inte hitta en allt för skabbig LTT.
dom ska tydligen vara lätt trimmade oxå. bara att byta ut fjäderna i wastegaten lr va det va..

Ja köpte en fräsch och gubbkörd 940 LTT -95 för 21 000 för 2år sen..så det går allt och hitta billiga som är fina..min är dock voltad nu lol

huh?
10 427 Inlägg
22 februari 2008
940 GLT finns ju enbart som årsmodell 1991 och är väl lite halvt ovanliga.

Vettigaste vore nog en 940 from 1995 som du kan ekonomichippa och chassi-"trimma" lite
så vägegenskaperna blir roligare än original. Går ju att hitta billiga lättrycksturbobilar.

Sök