3433
Sök

Insugskompressor funkar den här?

469 Inlägg
17 december 2005
Trådstartare
http://www.ridetech.se/Shop/Application … php?Id=426

Hittade den här i en street extreme tidning för ett tag sen. Står att den ska minska bränsleförbrukningen och öka effekten något. Någon som tror att den kan fungera så pass?

Är väldigt sugen på att köpa en sådan för att göra ett test, men tänkte se om någon redan prövat den?

Klubbmannen
17 december 2005
Dahlhems har en liknande, som verkar vara själva orignialuppfinningen från USA. Vad jag förstår så är den modellen fast och den som du länkade till snurrar av luften. Eftersom den snurrar kommer den knappast göra nån effekt på insugsluften, snarare är det så att insugsluften gör en effekt på den, alltså att få den att snurra. Har svårt att tänka mig att ens den som dahlhems marknadsför skulle göra nån skillnad. Det skulle i så fall vara på stora amerikanska förgasarmotorer där det fullkomligt rinner in soppa i motorn. Skulle luften spinna när den går genom förgasarna skulle det väl kanske kunna finnas någon chans att det skulle göra lite skillnad. Men inte ens det låter särskilt troligt då "turbinen" säkert skulle göra mer skada i och med att den bromsar luften.

Så, nej. Innan jag fått se det på papper, svart på vitt. Så tror jag inte på det.
Speciellt den som du länkade. Spara in dom pengarna till riktigt trim istället
Senast redigerat av Klubbmannen (17 december 2005)

Sök