Urkas skrev:
TBOC_Razor: Varför kallas sig datornörd och sen säga att man kör IE?
Vad har en webbläsare med en persons generella intresse att göra ??
fast det ska egentligen förkortas Fx men jag säger FF
Fire
fox. Varför skulle man ta första och sista bokstaven för?
Fråga inte mig utan dom som säger att man ska göra det, jag säger ju tom att jag inte gör det!
Men det har förmodligen med det faktum att göra att firefox är ett enda långt ord och inte två ord som börjar med f vilket ju resulterar i att "dom som kan" menar att det ska förkortas Fx enligt god grammatik.
Hatar FFs satans filhämtare, jag *VILL* välja vart jag vill ladda ner varje fil och slippa rota runt bland "mina dokument" varje gång man drar ner något bara för att det man dragit ner inte ska ligga där.
Gå in bland inställningarna och så kan du bocka i att du får välja var du ska spara filerna. Det finns där som STANDARD. Svårt att missa?
Kanske inte men ska jag installera FF bara för att sen behöva sitta i en timme och ladda ner plug-ins och rota runt bland inställningarna för att få skiten som jag vill ha den istället för att bara starta IE som kommer med windows och som beter sig som jag vill redan från början ??
Alltså, det enda jag sett som IE har som inte FF har är att man kan kolla thumbnails för alla tabbar man har öppna. Iofs finns det addons för det, så det är ändå ingen större win för IE där.
Men sen har IE sämre säkerhet också, men 99% av dagens befolkning tror att tio antivirusprogram löser allting så då lär ju IE duga alldeles utmärkt. Eller?
Finns verkligen ingen anledning att köra m$ inbyggda skitgrej. Själv kör jag tillomed helt utan explorer öht, ruskigt skönt att slippa skiten!
IE och FF är precis lika goda kålsupare när det gäller säkerhet. Eller du låg och sov när nyheten kom om att FF släppte iväg användarens sparade lösenord till vem som helst ??
Är det det du kallar säkerhet ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DoWahDiddy skrev:
Firefox går före IE alla dagar i veckan, snabbare, stabilare, tabbarna är underbara (Vet att IE har det nu med, men man vet ju var de fått idén från.).
TBOC_Razor skrev:
I IE slipper man väl alltid skriva in www. ?? jag har aldrig behövt göra det sen IE4 eller 5 iaf.
www vet jag inte när jag skrev in i FF senast, så varför skulle det vara till fördel hos IE?
Har jag sagt att det är en fördel med IE som FF inte har ??
Missförstod bara dig (eller vem det nu var (EDIT: Sushikocken var det)) när du sa att det finns plugs för att slippa skriva in www. och trodde att du då indirekt menade att man måste skriva www. i IE om man inte kör plugs (men det var ju som sagt inte det du menade, ett vanligt missförstånd alltså).
IE använder sig av msn: s sökfunktion när den inte hittar webbplatsen direkt, FF samarbetar med google, klar fördel åt FF:s håll
Skriver du fel adress i IE så vet man aldrig vart man hamnar känns det som.
IE7 använder sig av den söktjänsten man vill att den ska använda sig av, jag har ställt in IE att använda google.
Kolla lite närmre runt sökrutan i övre högra hörnet i IE7 så ska du se att man kan välja själv mellan ett flertal olika söktjänster som tex:
MSN, Google, Yahoo!, Ask Jeeves etc etc.
Så varför skulle det vara en fördel för FF att den använder google ??
EDIT: Se edit ovan.