Har fixat kjolpaket nu och jag vill givetvis inte förstöra hela ronten med att sätta en regskylt mitt på. Är det lagligt att ha den i framrutan? Nere på nätet?
Jag har för mig att den skall vara väl synlig från 20 meter. Detta hade jag i huvudet och gick efter då jag flyttade regskylten på moppen, och om den då sitter i framrutan så uppstår det lätt reflektioner och då blir skylten oläslig, det är min gissning.
Orginalplaceringen försvinner ju i vissa fall när man monterar eftermarknads front, då denna inte alltid är gjuten med plats för Regskylten.
mmm, här tvistar de lärde i Lund... en bil med helbilsgodkännande får man inte modifiera på det viset utan att ha skaffat de tillstånd som behövs, eller är jag helt ute och cyklar? Reglerna för placering av nummerplåt skärptes när man monterade upp dessa j*vla fartkameror.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Registreringsskyltar Fordon utan registreringsskylt, 1.500 kronor. Ej väl synlig registreringsskylt, eller i sådant skick att den inte går att avläsa, 1.500 kronor. Underlåtenhet att snarast sätta fast kontrollmärke på registreringsskylt, 500 kronor.
Är det straffbart att manipulera bilens registreringsskylt? Det är olagligt att framföra ett fordon med en svårtläst registreringsskylt. All form av försämring av läsbarheten är ett lagbrott, oavsett om det sker avsiktligt eller inte. Det gäller till exempel registreringsskyltar som: är oläsbara på grund av smuts, is, snö eller liknande är vinklade är sprejade med reflexsprej ligger helt eller delvis dolda i fönstret har ändrade siffror och bokstäver
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)