2659
Sök

bild på sänkt volvo 740 40mm

435 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#1
vet ej vart jag ska lägga denna tråd men vill ha kort på volvo 740 med sänkninsats 40 mm.vill se hur de ser ut hur låg den ser ut mm.så släng in en bild så man ser om de är för lite åfinns de nån lägre typ 60mm?har bara hittat 40mm

huh?
10 427 Inlägg
2 mars 2008
#2
Verkar bara finnas 40mm från Lesjöfors/Kilen, Cobra & Jamex.. (och vilka fler tillverkare det nu finns)

Här får du lite bilder på hur sänkningen på min GLT 16 VALVE 1988 blev.
4x Jamex 40mm-fjädrar tillsammans med fyra nya Sachs Advantage-dämpare runt om.

2x originalHÖG
http://www.garaget.org/gallery/archive/13540/197172_31ptn2.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/13540/197177_v3rfy7.jpg

Sänkt:
http://www.garaget.org/gallery/archive/13540/215322_e7odwz.jpg

Bak med 17" Polaris:
http://www.garaget.org/gallery/archive/13540/262187_p3r4ur.jpg
Fram med 17" Polaris:
http://www.garaget.org/gallery/archive/13540/262188_s00sgx.jpg


Min bil ska ju från början ha 15mm lägre chassi än standardbilar (typ GL, GLE),
så sänkningen ska ju 'bara' vara 25mm. Men ligger nog där emellan nånstans,
blev ju lägre, men inte superlåg.. brukar dock se lite lägre ut än vanliga nyare
standardbilar. Så alltid nåt. 60 fram och 40 bak hade ju varit fullt tillräckligt för min del. lol
Senast redigerat av steifan (2 mars 2008)


Gödseldräng
4 529 Inlägg
2 mars 2008
#3
steifan skrev:
Verkar bara finnas 40mm från Lesjöfors/Kilen, Cobra & Jamex.. (och vilka fler tillverkare det nu finns)

Här får du lite bilder på hur sänkningen på min GLT 16 VALVE 1988 blev.
4x Jamex 40mm-fjädrar tillsammans med fyra nya Sachs Advantage-dämpare runt om.

2x originalHÖG
http://www.garaget.org/gallery/archive/ … 31ptn2.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/ … v3rfy7.jpg

Sänkt:
http://www.garaget.org/gallery/archive/ … e7odwz.jpg

Bak med 17" Polaris:
http://www.garaget.org/gallery/archive/ … p3r4ur.jpg
Fram med 17" Polaris:
http://www.garaget.org/gallery/archive/ … s00sgx.jpg


Min bil ska ju från början ha 15mm lägre chassi än standardbilar (typ GL, GLE),
så sänkningen ska ju 'bara' vara 25mm. Men ligger nog där emellan nånstans,
blev ju lägre, men inte superlåg.. brukar dock se lite lägre ut än vanliga nyare
standardbilar. Så alltid nåt. 60 fram och 40 bak hade ju varit fullt tillräckligt för min del. lol

den är ju fortfarande hög som ett hus yikes
kapade mina fjädrar tog 3 varv och har 3 varv kvar å nu är den ungefär lika hög som din fram
men vill ha lägre och dom som sänker mest är 40mm finns det nåt ställe där man kan köpa lägre ? typ 60 40
eller 70-50 ?


vaarala
184 Inlägg
2 mars 2008
#4
min är sänkt 40mm runt om. ska köpa nya fälgar nu i veckan tror jag så då ser jag hur mycket  jag kan kapa sänk fjädrarna.

huh?
10 427 Inlägg
2 mars 2008
#5
Team-Adolfsson skrev:
den är ju fortfarande hög som ett hus yikes

Kan ju tyvärr inte stoppa in huvudet i hjulhusen fram längre wink
Jämför man bild 1 med sista bilden så ser det ju ut att skilja nästan 10cm tongue


Gödseldräng
4 529 Inlägg
2 mars 2008
#6
steifan skrev:
Team-Adolfsson skrev:
den är ju fortfarande hög som ett hus yikes

Kan ju tyvärr inte stoppa in huvudet i hjulhusen fram längre wink
Jämför man bild 1 med sista bilden så ser det ju ut att skilja nästan 10cm tongue

jo sant kan man ju inte på min heller för den delen tongue
dock vill jag att min ska vara lägre ^^
så låg som bara går utan att det tar i i skärmarna med 15" fälgar vid fullt rattutslag wink


plattsättare!
804 Inlägg
2 mars 2008
#7
http://img142.imageshack.us/img142/664/12409546378sc7.jpg
Senast redigerat av Blomsterberg (2 mars 2008)

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

1 827 Inlägg
2 mars 2008
#8
Pffffttt... löjligt big_smile

Den ska vara så sänkt att du "tuckar" fälgen (dvs att när bilen står still, så är fälgen innanför skärmkanten). Dock gör du inte det genom att sänka med sänkfjädrar, orginaldämparna pallar inte mer än 40-50mm generellt sätt, säker samma sam på 740.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

huh?
10 427 Inlägg
2 mars 2008
#9
Ska man sänka mer än 40mm (typ kapa sänkfjädrar alternativt hårda standardfjädrar)
så bör man väl införskaffa Bilstein Sprint eller nån annan stötdämpare för korta fjädrar.


435 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#10
hade tänkt köpa såntdära kitt med fjädrar å dämpare men ser ju för hög ut endå ju på domdära bilderna du la in vill ha så däcken slickar skärmakten.blir väghållingen dålig om man kapar orginalfjädrarna eller sänkfjädrarna?vill ju ha den låg å även ha bra väghållning. på dendära svarta såg de ju bra ut bak men på tok för hög fram.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 mars 2008
#11
esa skrev:
min är sänkt 40mm runt om. ska köpa nya fälgar nu i veckan tror jag så då ser jag hur mycket  jag kan kapa sänk fjädrarna.

Vem fan kapar sänkningsfjädrar då? yikes
Ren och skär idioti.. Hela meningen med konceptet försvinner ju.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 688 Inlägg
2 mars 2008
#12
Med 35mm sänkning och nya dämpare och 17" fälgar big_smile
http://www.garaget.org/archive/26738/45950/large_45950-657490.jpg

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

796 Inlägg
2 mars 2008
#13
tyckte det såg rätt så lagom ut ändå blir väl en jäkla skillnad på väg hållningen eller ?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

huh?
10 427 Inlägg
3 mars 2008
#14
Jag personligen tycker ju att det ser nedlastat och 'bonnigt' ut att ha en totalt söndersänkt Volvo tongue


vaarala
184 Inlägg
3 mars 2008
#15
Irmscher Vectra skrev:
esa skrev:
min är sänkt 40mm runt om. ska köpa nya fälgar nu i veckan tror jag så då ser jag hur mycket  jag kan kapa sänk fjädrarna.

Vem fan kapar sänkningsfjädrar då? yikes
Ren och skär idioti.. Hela meningen med konceptet försvinner ju.

Om han fortfarande ser hög ut så kommer jag kapa dom. däcken ska slicka skärmkanten.
men det åter står att se.. hur det blir med dom nya fälgarna.

Tomten
1 065 Inlägg
3 mars 2008
#16
kolla in mitt galleri på min gammla 740.
kapade även fjädrarna fram på dom sänkfjädrarna


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 mars 2008
#17
steifan skrev:
Jag personligen tycker ju att det ser nedlastat och 'bonnigt' ut att ha en totalt söndersänkt Volvo tongue

Håller med dig. smile Ser så illa ut... hmm *kräks*

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 mars 2008
#18
steifan skrev:
Jag personligen tycker ju att det ser nedlastat och 'bonnigt' ut att ha en totalt söndersänkt Volvo tongue

haha tur att jag är bonn pojk då ^^ lol
dock ska jag bara ha volvo att gasa till det rasar så länge den håller tongue sen jag köper jag redigt bil wink


huh?
10 427 Inlägg
3 mars 2008
#19
Team-Adolfsson skrev:
steifan skrev:
Jag personligen tycker ju att det ser nedlastat och 'bonnigt' ut att ha en totalt söndersänkt Volvo tongue

haha tur att jag är bonn pojk då ^^ lol
dock ska jag bara ha volvo att gasa till det rasar så länge den håller tongue sen jag köper jag redigt bil wink

Då har jag inget att invända winkbig_smile


796 Inlägg
3 mars 2008
#20
oki då  lär det dröja innan du köper ny bil då med tanke på hållbarheten på en sur gammal gl tongue

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.


Sök