Tja Ser man någon skillnad på motorn i en e30 320 om de skulle sitta en 323 lr 325 motor i den? Finns de nått nummer på blocket lr nått sånt man kan kolla upp?
Motorn ä bytt i min o ja skulle vilja ha reda på om de ä någon annan motor i för den ä betydligt piggare än andra 320 ja provkört...
Den kan vara svårt att se om det är samma motor grupp dvs M20 men det ska stå år tillverkning på blocket, toppen o insuget. 320 o 325 tillverkades från 87 men 320 o 323 till 86. Jag skulle tippa på att det sitter M20B25 dvs 325/525 motor i den för det är vanlig att många byter ut till sådana motorer.
inte mellan m20b20 till m20b25, utvändigt är det ingen direkt skillnad på motorerna.
har inte haft några problem med bes iaf.
Mvh
det står 2.0 eller 2.5 på topplocket ingjutet men syns knappt..besiktade min 320 med 325 motor i 4år utan problem..inget dom tänker på då motorerna är identiska..........
inte mellan m20b20 till m20b25, utvändigt är det ingen direkt skillnad på motorerna.
Mvh
det står 2.0 eller 2.5 på topplocket ingjutet men syns knappt..besiktade min 320 med 325 motor i 4år utan problem..inget dom tänker på då motorerna är identiska..........
Okej, då måste de sitta ingjutet på ett mycket osynligt ställe hehe
Mvh
Okej, då måste de sitta ingjutet på ett mycket osynligt ställe hehe
på höger sida av motorn jag hade stod det 2.5 ingjutet i toppen........
Kolla på bilderna. Bilden på motornumret är tyvärr dålig, men ni ser att det står 25 6K, det betyder 2,5 liter 6 cylindrar och kat. Motornummret sitter längst ner på blocket mellan generatorn och oljestickan.