2987
Sök

Inställning av vajrarna till växellådan på min vr6

175 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Jag skulle behöva lite hjälp med att ställa in vajrarna till växellådan på min golf. Någon som skulle kunna berätta hur jag ska gå till väga osv... Jag vet var man ska skruva men hur ska man göra, har flyttat vajrarna fram och tillbaka men får inte in alla växlar.

Aldrig mer en japanare!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 mars 2008
Lägg i 1:an på lådan och sen en kompis som håller 1:an i sitt lägen, drar du åt... Provar alla växlar och justerar Liiite åt gången tills de blir bra... Naturligtvis ska länkaget vara rakt och lådan hel för att det ska funka...

175 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
bumpe skrev:
Lägg i 1:an på lådan och sen en kompis som håller 1:an i sitt lägen, drar du åt... Provar alla växlar och justerar Liiite åt gången tills de blir bra... Naturligtvis ska länkaget vara rakt och lådan hel för att det ska funka...

Var ligger ettan på lådan då??

Aldrig mer en japanare!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 mars 2008
Se åt vilket håll den rör sig åt och sen lossa vajern och flytta det sista för hand...

Iofs borde du vara klar nu men är du inte det så har du iaf ett tips till...

175 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
bumpe skrev:
Se åt vilket håll den rör sig åt och sen lossa vajern och flytta det sista för hand...

Iofs borde du vara klar nu men är du inte det så har du iaf ett tips till...

Nu vet jag vart alla växlar ligger. Men jag har kommit på vad som var felet och det var att båda trean och fyran inte fungerade. Så jag plockade isär lådan idag och där i låg det ett trasigt drev mad. Så nu är det bara att börja leta efter en ny låda hmm Någon som har en låda på lager???

Aldrig mer en japanare!

Sök