2468
Sök

Angeleyes till Audi a4 -98

16 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Tjena alla.

Tänkte införskaffa mig lite nya lyktor till min Audi a4 Avant -98. Led baklysen samt Angeleyes ser ju jäkligt fräscha ut och jag har hittat ett par som jag gillar skarpt. Nu till min fråga: Hur enkelt är det att montera och installera Angeleysen? Måste man göra några större modifieringar? Dra nya kablar för att styra dessa osv. Ser att det finns många som monterat Angeleyes på sina a4:or och jag vore tacksam för svar.

Arbete är ett hån mot friheten...en arbetare är en slav på deltid. (Bob Black)
När en kvinna sträcker ut vänster hand genom bilfönstret kan det betyda två saker: antingen torkar hon nagellacket eller också tänker hon svänga höger. (Rudi Carrell)

DKW
197 Inlägg
5 mars 2008
De är busenkla att koppla byta ut och koppla in, koppla in angel eyesen på parkeringsljuset och jordningen så äre klart.. dock skulle jag ej rekommendera dig de angel eyes som ja hade tidigare (Oneblock), eller som många andra har, pga problem med fukt..

16 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
zerostyle skrev:
De är busenkla att koppla byta ut och koppla in, koppla in angel eyesen på parkeringsljuset och jordningen så äre klart.. dock skulle jag ej rekommendera dig de angel eyes som ja hade tidigare (Oneblock), eller som många andra har, pga problem med fukt..

Ok. Hade tänkt mig dessa angeleysen:
http://www.ks-carstyling.se/product.do? … =RD-610214

samt dessa baklysena:
http://www.ks-carstyling.se/product.do? … =RD-610261

Vilka skulle du rekommendera istället då?

När en kvinna sträcker ut vänster hand genom bilfönstret kan det betyda två saker: antingen torkar hon nagellacket eller också tänker hon svänga höger. (Rudi Carrell)

DKW
197 Inlägg
5 mars 2008
De angeleyes som du syftar på fick jag själv utbytta 2 ggr, pga fukt.. visst, du kan ha tur och få ett bra par också smile men de är min och vad ja hört, mång andras åsikt också.. tongue

Dessa är inte oneblock, men utifrån vad jag märkt bra mkt bättre kvalitet.. fick hem sånna här istället för mina andra:
http://www.hova.com/pub_images/original/122396_62.jpg tex..

Kostar 1000 kr till, men enligt min mening värt det..

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
5 mars 2008
Har också funderat på de svarta oneblock, men vad för typ av problem vart det med fukten? Var de inte täta?

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

DKW
197 Inlägg
5 mars 2008
Cloudsurfer skrev:
Har också funderat på de svarta oneblock, men vad för typ av problem vart det med fukten? Var de inte täta?

Nope, testade med en massa olika saker.. tog tex, andra gången tätningsmassa och la vid hela kanten, när jag torkat ut fukten ur dem, men blev ej bättre.. enligt återförsäljaren så hade leverantören stora problem med detta, oavsett vid de "nyare" lyktorna.. dock löstes mitt ärende på bra sätt tack vare leverantören i sig.. men som sagt, funderar ni på att köpa dedär lyktorna, köp de från ett ställe som har bra kundhantering/garantier ifall ni skulle få ett exemplar som är som mina gamla..

Ni kan ju som sagt ha tur att få ett bra ex också tongue

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
5 mars 2008
Låter ju bra mysko, de hade rätt hyfsat pris på det på MDS men om det nu är problem med tätheten i dem så vetefasiken om man vågar, får kanske satsa på ett par delade istället, inte lika snyggt IMO men funktionen får nog gå före faktiskt.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

16 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
zerostyle skrev:
Cloudsurfer skrev:

Nope, testade med en massa olika saker.. tog tex, andra gången tätningsmassa och la vid hela kanten, när jag torkat ut fukten ur dem, men blev ej bättre.. enligt återförsäljaren så hade leverantören stora problem med detta, oavsett vid de "nyare" lyktorna.. dock löstes mitt ärende på bra sätt tack vare leverantören i sig.. men som sagt, funderar ni på att köpa dedär lyktorna, köp de från ett ställe som har bra kundhantering/garantier ifall ni skulle få ett exemplar som är som mina gamla..

Ni kan ju som sagt ha tur att få ett bra ex också tongue

Vad var det för märke på de angel eyesen du köpte, zerostyle? Vart köpte du dom? Kan ju vara bra att veta. Tycker att alla ser likadana ut men det måste ju finnas olika tillverkare med olika kvalitet. Hitta ganska prisvärda på denna sidan: http://shalux.dk. Det finns en poäng i det du säger om att det är kanske bättre att lägga en tusing extra, men min budget är inte överdriven så det skulle i slutänden nästan göra 2000:- i skillnad på pris för fram och baklyktor. Ganska mycket tycker jag.

79 Inlägg
6 mars 2008
SKulle också rekomendera dig att köpa dom som är hos Hova.com  Likadana som jag har.  Plug and play smile Kolla in min så ser du. Lycka till..

71 Inlägg
6 mars 2008
Tja Grabbar!
Har också tänkt på och köpa angeleyes till min audi, har en kompis i tyskland som kan skaffa några till bra pris. Men jag är fortfarande tveksam på kvaliteten, lyser halv eller helljuset lika bra som innan? eller är det bara utseende utan någon bra funktion?
tack på förhand

16 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Snowman79 skrev:
zerostyle skrev:

samt dessa baklysena:

Maila till detta företaget, ks-carstyling, förra veckan angående en stötfångare och idag angående angel eysen och har inte fått svar ännu. Verkar skumt. Synd för de har ju grymt bra priser. Kanske får bli att beställa ifrån Styling kompaniet istället. De verkar lite mer seriösa. Enligt dom så hade de fått in 3 st "one block" angel eyes med fukt problem av alla de hade sålt samt inga där blinkersen inte sitter fast med strålkastarhuset.

16 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Snowman79 skrev:
Snowman79 skrev:
zerostyle skrev:

samt dessa baklysena:

Maila till detta företaget, ks-carstyling, förra veckan angående en stötfångare och idag angående angel eysen och har inte fått svar ännu. Verkar skumt. Synd för de har ju grymt bra priser. Kanske får bli att beställa ifrån Styling kompaniet istället. De verkar lite mer seriösa. Enligt dom så hade de fått in 3 st "one block" angel eyes med fukt problem av alla de hade sålt samt inga där blinkersen inte sitter fast med strålkastarhuset.

Fick svar från dom nu. Hade inte haft några problem med de angel eysen de sålde. Enligt företaget då.

DKW
197 Inlägg
6 mars 2008
Vad jag känner till så vare FK som hade gjort de jag hade.. men kanske bara jag som hade otur me fukten då? tongue

Rekommenderar fortfarande er att köpa de som e dyrare, som Zerpa har på sin.. känns som mycket bättre kvalitet, fick hem sånna efter lite snack..

Ang. ljusbilden så blir den iaf på oneblock lite sämre, dock inget jag brydde mig om tongue

71 Inlägg
7 mars 2008
ok.. så de delade har lite bättre ljusbild? de jag funderar på är dessa http://de.csr-shop.info/popup_image1.php?pID=2780 någon som har erfarenhet av de eller liknande?

71 Inlägg
10 mars 2008
Ingen som har nått o säga om eftermonterade Angeleys strålkastare?

DKW
197 Inlägg
10 mars 2008
Något sämre ljusbild, kvalitén verkar varriera ganska kraftigt, men de är snygga och lättmonterade.. finns inte så mycket mer att säga om dem tongue

71 Inlägg
10 mars 2008
ok.. det låter vettigt.. Men en grej återstår, vad är det för lampor tillverkarna kör på, på min audi är det H4 original, alltså både hel o halvljus. men om man köper angeleys så finns det plats för 2 lampor, Är det H7 och H1 då?? och kommer halvljuset att slokna om sätter på helljuset?
Mvh

DKW
197 Inlägg
10 mars 2008
I mina va de h1, både på hel och halvljus.. och halvljus slocknade ej när jag drog igång helljus smile

71 Inlägg
10 mars 2008
aha ok.. låter skit bra då, men du behövde väll inte göra nått med sladdarna när du kopplade in de ?
mvh

DKW
197 Inlägg
10 mars 2008
Joo, koppla in sladdarna mot parkeringsljuset och jordning, men det var ju enkelt smile de är bara 6 st lösa sladdar så tongue

Sök