Trafikförsäkringen vet alla vad den ersätter ju, eller hur? Skador på motparten, alltså, kör du på en fotgängare så ersätter trafikförsäkringen det. Kör du på en annan bil så ersätter trafikförsäkringen bilen du kör på och personskador på dem i bilen.
Skenförsäkrar man då, så kan f-bolaget kräva tillbaka
ALLA pengar de betalat ut i ersättning. Säg då att du kört på någon med en porsche eller liknade dyr bil, och även orsakar personskador på den/de i bilen. Skadorna kanske uppgår till flera hundra tusen.
OM bolaget då uptäcker att bilen är skenförsäkrad så att dom kräver tillbaka
ALLT så är det ju helt plötsligt en rätt dålig affär att sätta bilen på någon annan bara för att smita från de sista tusenlapparna...
Jag tycker iaf att det verkar billigare att pynta 15 000 på ett år för att få en försäkring som täcker...
Micke754 skrev:
Jag ringde en försäkringsagent som skulle hitta dom billigaste försäkringsbolagen åt mig.. Dom kollar igenom ALLA bolag och det billigaste var 21 700kr eller nått sånt.. Jag bor i stan, har haft körkort i ett halvår, har en turbobil, bilen står på gatan, inget larm, ingen startspärr, osv osv.. snordyrt.. Morfar har 30+ skadefria år, bor på landet, är 81 år, har bilen i låst garage osv osv.. vilket resulterar i att det kostar 4000/ helår istället för dom 22 000 som jag skulle få betala.
Här lurar du ju även delkaskoförsäkringen genom att få bolaget att tro att bilen står i låst garage på landet när den står på gatan i stan...
Blir den stulen eller utsatt för skadegörelse så lär du inte få ett öre om dem kommer på att du är huvudsaklig brukare...
Men men, jag bryr mig inte
Jag räknar innan så att jag vet att jag har råd