3874
Sök

Prestanda Calculator! Testa denna!

STI TypeR Driver
191 Inlägg
6 mars 2009
#41
Den ena:
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  254.01
0 - 60 (Secs) :  4.07
0 - 100 (Secs) :  10.58
60 - 100 (Secs) :  6.51
Quarter Mile (Secs) :  12.74
Terminal Speed (MPH) :  109.72
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  12.34
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  113.37

Den andra:
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  114.48
0 - 60 (Secs) :  9.09
0 - 100 (Secs) :  26.88
60 - 100 (Secs) :  17.79
Quarter Mile (Secs) :  17.53
Terminal Speed (MPH) :  80.75
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  17.33
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  82.08

Verkar ju inte vara helt ute å cykla iaf,
Senast redigerat av vettvilling (6 mars 2009)

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?

198 Inlägg
6 mars 2009
#42
Dålig kalkylator som inte tar hänsyn till vridmoment, utväxling etc. Klicka på länken för förklaring så står all info där. Här finns fler och förhoppningsvis bättre.
http://www.golenengineservice.com/html/calculators.html

1332 - Överjävlig

2 014 Inlägg
6 mars 2009
#43
Weight without Driver (KG) :  1590
0 - 60 (Secs) :  3.20
0 - 100 (Secs) :  7.14
60 - 100 (Secs) :  3.94
Quarter Mile (Secs) :  11.60
Terminal Speed (MPH) :  127.44
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  11.20
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  131.76

Åtminstone verkar inte kvartsmilen stämma alltför bra... Vet andra R34 GTR som kört mitten-10 med mindre effekt (troligtvis med bättre förare och optimala förhållanden dock). Därmed inte sagt att just jag som förare kan prestera bättre eller ens dessa tider.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

33 Inlägg
6 mars 2009
#44
Power at Flywheel (BHP) :     140
Weight without Driver (KG) :     930
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :     152.95
0 - 60 (Secs) :     7.09
0 - 100 (Secs) :     19.45
60 - 100 (Secs) :     12.37
Quarter Mile (Secs) :     15.55
Terminal Speed (MPH) :     89.39
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :     15.35
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :     90.96

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
6 mars 2009
#45
Ja, 0-100 spikade den allt. Har inte testat min bil alls på strippen, så detta får duga så länge. tongue
Kommer däremot inte att kopiera in resultatet här. wink
Däremot kan jag iaf kopiera in reslutatet på min Mustang jag hade. smile

Power at Flywheel (BHP) :  340
Weight without Driver (KG) :  1440
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  239.90
0 - 60 (Secs) :  4.77
0 - 100 (Secs) :  10.99
60 - 100 (Secs) :  6.22
Quarter Mile (Secs) :  13.03
Terminal Speed (MPH) :  108.88
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  12.93
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  110.11

Fast utväxlingen på den var åt skogen, automataxel och manuell låda. (2:79 i bakaxeln.)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

326 Inlägg
6 mars 2009
#46
Va taskigt!!  Skulle räkna ut vad min Smart car skulle göra 0-100 på.. men den har bara 61hk.. å minsta är 70hk.. DISKRIMINERING!!!!  Hahahaha.. = ))

"Sweet Insane Road Maniac"

26 Inlägg
6 mars 2009
#47
Min e55

Power at Flywheel (BHP) :  510
Weight without Driver (KG) :  1870
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  277.11
0 - 60 (Secs) :  4.30
0 - 100 (Secs) :  8.77
60 - 100 (Secs) :  4.47
Quarter Mile (Secs) :  12.39
Terminal Speed (MPH) :  118.87
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  12.29
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  120.18


Elektriker
1 138 Inlägg
6 mars 2009
#48
Power at Flywheel (BHP) :     150
Weight without Driver (KG) :     1310
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :     116.34
0 - 60 (Secs) :     8.97
0 - 100 (Secs) :     26.61
60 - 100 (Secs) :     17.64
Quarter Mile (Secs) :     17.42
Terminal Speed (MPH) :     80.91
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :     17.22
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :     82.26

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

424 Inlägg
6 mars 2009
#49
Erkoo skrev:
Min e55
Power at Flywheel (BHP) :  510

Vad är det som gör att den har 510hk? En 2004 E55 AMG har 476hk från fabrik.

VD
643 Inlägg
6 mars 2009
#50
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  476.28
0 - 60 (Secs) :  3.29
0 - 100 (Secs) :  5.93
60 - 100 (Secs) :  2.64
Quarter Mile (Secs) :  11.05
Terminal Speed (MPH) :  138.25
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  10.95
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  139.77

Kan ju bli kul att se om det stämmer big_smile


627 Inlägg
6 mars 2009
#51
C70 skrev:
Erkoo skrev:
Min e55
Power at Flywheel (BHP) :  510

Vad är det som gör att den har 510hk? En 2004 E55 AMG har 476hk från fabrik.

du glömde dekaltrimet wink

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Masterworks
6 mars 2009
#52
Pickisen! cool

Power at Flywheel (BHP) :  505
Weight without Driver (KG) :  2338
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  219.46
0 - 60 (Secs) :  5.11
0 - 100 (Secs) :  10.41
60 - 100 (Secs) :  5.31
Quarter Mile (Secs) :  13.20
Terminal Speed (MPH) :  112.59
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  13.10
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  113.80

STI TypeR Driver
191 Inlägg
6 mars 2009
#53
Habobo skrev:
Dålig kalkylator som inte tar hänsyn till vridmoment, utväxling etc. Klicka på länken för förklaring så står all info där. Här finns fler och förhoppningsvis bättre.
http://www.golenengineservice.com/html/calculators.html

Enligt den där skulle jag åka 402m på 9,4.
Väldigt tveksam till de...

Den första verkade stämma bättre.
Senast redigerat av vettvilling (7 mars 2009)

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?

186 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
#54
Tycker iaf att den stämmer rätt bra, givetvis inte 100% men det kan man fan inte räkna med heller, det är ju en jävla kalkylering bara..

smile


Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
7 mars 2009
#55
C70 skrev:
Erkoo skrev:
Min e55
Power at Flywheel (BHP) :  510

Vad är det som gör att den har 510hk? En 2004 E55 AMG har 476hk från fabrik.

e de inte 510 i motorn å 476 på hjulen då ? smile
Senast redigerat av sjovold (7 mars 2009)

----->Strippen S2<-----

VCRACING

8 156 Inlägg
7 mars 2009
#56
Synd att dom inte tar med utväxlingen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

12 086 Inlägg
7 mars 2009
#57
Vilken tillförlitlig uträkning tongue

1 338 Inlägg
7 mars 2009
#58
hehe cool

Power at Flywheel (BHP) :     342,
Weight without Driver (KG) :     1450
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :     239.65
0 - 60 (Secs) :     4.97
0 - 100 (Secs) :     10.97
60 - 100 (Secs) :     6.01
Quarter Mile (Secs) :     13.23
Terminal Speed (MPH) :     109.78
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :     13.03
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :     111.75

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design


Sök