2260
Sök

Prestanda Calculator! Testa denna!

186 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#1
Hittade en lite kul grejj när jag surfade runt! tyckte inte den var helt fel ute iaf! Givetvis bara en liten fingervisning..kolla in den iaf!

Man skriver int Vikt (KG) och HP (I motorn).. Testa den!

http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp

Ha de!


Svindåre
1 433 Inlägg
9 mars 2008
#2
ok... enligt dedär ska min bil göra 0-100 km/h på 30 sekunder big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

1 297 Inlägg
9 mars 2008
#3
Nä det står inte km/h smile Du får titta på 0-60


9 mars 2008
#4
min skulle göra 0-100 på 14 sekunder....hm, orginal ska den göra 0-100 på 6,8 sekunder.....

186 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#5
mickinho skrev:
min skulle göra 0-100 på 14 sekunder....hm, orginal ska den göra 0-100 på 6,8 sekunder.....

det är mph, du får kolla på 0-60 mph vilket är 0-96 km/h

0-100 mph kollade du på

mvh danne


9 mars 2008
#6
danneC5 skrev:
mickinho skrev:
min skulle göra 0-100 på 14 sekunder....hm, orginal ska den göra 0-100 på 6,8 sekunder.....

det är mph, du får kolla på 0-60 mph vilket är 0-96 km/h

0-100 mph kollade du på

mvh danne

ah, missa det smile

Masterworks
9 mars 2008
#7
Intressant! cool

http://www.garaget.org/gallery/archive/59078/275738_5u747r.jpg
Test!

Och med gas!

http://www.garaget.org/gallery/archive/59078/275741_uv3qpy.jpg
Test!
Senast redigerat av Masterworks (9 mars 2008)

Evolution Garage
1 299 Inlägg
9 mars 2008
#9
Sketgött!
Verkar stämma rätt bra med tillverkarens uppgifter oxå smile

Sky´s the limit...

Teddan
2 495 Inlägg
9 mars 2008
#10
0 - 60 (Secs) :  4.26
0 - 100 (Secs) :  10.16
60 - 100 (Secs) :  5.90
Quarter Mile (Secs) :  12.82
Terminal Speed (MPH) :  112.35
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  12.42
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  115.96

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
#12
Då får man först bänka bilen så man vet vad man har på svänghjulet. roll

I och för sig, om man räknar 285 - 10% drivlineförlust (FWD), blir det ca 256hk i motorn.

Power at Flywheel (BHP) :  256
Weight without Driver (KG) :  1650
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  157.64
0 - 60 (Secs) :  6.80
0 - 100 (Secs) :  16.75
60 - 100 (Secs) :  9.96
Quarter Mile (Secs) :  15.14
Terminal Speed (MPH) :  95.06
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  14.94
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  96.68

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 396 Inlägg
1 mars 2009
#13
TurbOla skrev:
Då får man först bänka bilen så man vet vad man har på svänghjulet. roll

I och för sig, om man räknar 285 - 10% drivlineförlust (FWD), blir det ca 256hk i motorn.

Power at Flywheel (BHP) :  256
Weight without Driver (KG) :  1650
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  157.64
0 - 60 (Secs) :  6.80
0 - 100 (Secs) :  16.75
60 - 100 (Secs) :  9.96
Quarter Mile (Secs) :  15.14
Terminal Speed (MPH) :  95.06
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  14.94
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  96.68

Då blir det väl 256hk på hjulen eller är det jag som är snurrig nu

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
#14
NiclasT skrev:
Då blir det väl 256hk på hjulen eller är det jag som är snurrig nu

Hmm - neej....

Enligt trimfirmor så ger steg 2 ca 285hk, men jag utgår ifrån att det är på en rullande landsväg som de har mätt.
Dvs är det mätt på hjulen.

Så drar man ifrån 10% drivlineförlust, som FWD ger, så borde man ju få effekten på svänghjulet, på en höft?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 396 Inlägg
1 mars 2009
#15
TurbOla skrev:
NiclasT skrev:
Då blir det väl 256hk på hjulen eller är det jag som är snurrig nu

Hmm - neej....

Enligt trimfirmor så ger steg 2 ca 285hk, men jag utgår ifrån att det är på en rullande landsväg som de har mätt.
Dvs är det mätt på hjulen.

Så drar man ifrån 10% drivlineförlust, som FWD ger, så borde man ju få effekten på svänghjulet, på en höft?

Det är ju alltid mer hk på svänghjulet än på hjulen?

Ger den 285hk på en rullande landsväg mätt på hjulen så får du ta 10%+ på motorn.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

767 Inlägg
1 mars 2009
#16
Jo 256 på hjulen och 285 i motorn måste det ju vara? kan ju inte ha mer på hjulen ?


Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
1 mars 2009
#17
0 - 60 7.48 SEC
0 - 100 20.51 SEC
60 - 100 13.03 SEC
1/4 Mile 15.92 SEC
Term Speed 88.09 MPH
1/4 Mile (D) 15.72 SEC
Term Speed (D) 89.60 MPH

Inte så dåligt för en original g60 big_smile undra va min gör nu big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

DFFL
9 020 Inlägg
1 mars 2009
#18
TurbOla skrev:
NiclasT skrev:
Då blir det väl 256hk på hjulen eller är det jag som är snurrig nu

Hmm - neej....

Enligt trimfirmor så ger steg 2 ca 285hk, men jag utgår ifrån att det är på en rullande landsväg som de har mätt.
Dvs är det mätt på hjulen.

Så drar man ifrån 10% drivlineförlust, som FWD ger, så borde man ju få effekten på svänghjulet, på en höft?

Du har ju inte mer på hjulen än i motorn.
256hk på hjulen, 285hk i motorn.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

250 Inlägg
1 mars 2009
#19
TurbOla skrev:
Då får man först bänka bilen så man vet vad man har på svänghjulet. roll

I och för sig, om man räknar 285 - 10% drivlineförlust (FWD), blir det ca 256hk i motorn.

Power at Flywheel (BHP) :  256
Weight without Driver (KG) :  1650
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  157.64
0 - 60 (Secs) :  6.80
0 - 100 (Secs) :  16.75
60 - 100 (Secs) :  9.96
Quarter Mile (Secs) :  15.14
Terminal Speed (MPH) :  95.06
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  14.94
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  96.68

Första drivlinan i historien som ger mer effekt tongue

285 på hjulen med 10% förlust i drivlinan. Vilket jag tycker låter mycket ger i så fall nästan 317 på Veven.

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
#20
NiclasT skrev:
Det är ju alltid mer hk på svänghjulet än på hjulen?

Ger den 285hk på en rullande landsväg mätt på hjulen så får du ta 10%+ på motorn.

Du har så rätt, det är jag som tänker fel idag. tongue
Skyller på att det är söndag. roll lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök