3921
Sök

regbesiktning??

14 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#1
hej..

Tänke om detär nån som kanske kan svara på min fråga..


Jag ska bröja bygga en 240 med en 850 / V70R motor i och när man väl är klar med bygget så måste ju tyvärr det reggas med motor det i.. så jag tänkte går det att får igenom detta med 240 från typ 87-88 lr nåt sånt lr måste man få tag på papper från en äldre?? har ju sett att vissa har byggt i 740 från 90 och neråt..

tack på förhand!!

KHRacing
10 mars 2008
#2
Ombyggt fordon ?

www.sfro.com :-)

turboabstinens
442 Inlägg
10 mars 2008
#3
Om du använder kat så kan du regga med nya motorn, förutsatt att 240n var UTAN katt innan bygget.

ocertifierad klåpmekare

14 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#4
okej schysst! tackar för era bra svar!!

Driifter;)
1 630 Inlägg
10 mars 2008
#5
du får inte igenom den med bara kat- onvertering ändå för 240:in är inte godkänd för så mkt hk/vrid de enda e väl typ 10V 5a me turbon som klarar dem kraven om ja inte har fel? är inte säkert.. men maxgräns är nog 220 hk med 1031 bakaxel och ventlierade skivor ifram

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

14 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#6
okej men det är väl ett par stycken som har gjort det.. fått igenom dem iallafall det kan väl inte vara omöjligt att regga den med t5 "orgnal motor" finns ju dom som har gjort det??

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 mars 2008
#7
du sökes på fel index.
Index » Motor och motorstyrning

Där kan du läsa mycket om vad som gäller.

Klistrad: Att besikta med annan motor än orginal av Sharky  [ 1 2 ]
Senast redigerat av alain (10 mars 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

KHRacing
10 mars 2008
#8
Amazon_123GT skrev:
du får inte igenom den med bara kat- onvertering ändå för 240:in är inte godkänd för så mkt hk/vrid de enda e väl typ 10V 5a me turbon som klarar dem kraven om ja inte har fel? är inte säkert.. men maxgräns är nog 220 hk med 1031 bakaxel och ventlierade skivor ifram

238 hk va det väl ?


Sök