3113
Sök

växel låds problem volvo 740

607 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
var ute och drifta i helgen med 740in och då börja växel lådan gå trögt och så fastna 1 och de gick inte att få ut växel, efter ett tag skulle ja gå ut och prova igen men då skulle ja i med backen och den fastna helt. bilen gick varken fram eller bak. så 1an och backen gick i samtidigt . så vi fick skruva lös mellan axeln. någon som har haft liknade bekymmer ??

Brynäs tigers

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 mars 2008
hehe hade samma skit på min  jättegamla 745:a kommer i rondellen i uppsala från norrtälje och skiten  får för sig att fastna. spela ingen roll hur hårt jag slet i  spaken det gick fan inte ju. ja jag in på en p-plats lyckades få i backen men fan vad det rassla om hela bilen hehe. givk väll att gasa på om man varva fullt på ettan så kröp den fram.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

122 Inlägg
10 mars 2008
Skruva loss locket på lådan, Ta en skruvmejsel och bryt tillbax växlarna som fastnat. Det som har hänt är att den lagt i två växlar. Du kommer se direkt när du öppnar locket på lådan. Haft samma problem på flera volvo lådor... Lycka till...

607 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
har provat detta men inge resultat , har lämnat in bilen hos en polare som ska kika på det.

Brynäs tigers

68 Inlägg
11 mars 2008
fyll på olja???

volvonörd
116 Inlägg
11 mars 2008
ibland brukar piggen på växelkulissen gå av

4 001 Inlägg
11 mars 2008
Troligtvis så har du krökt en skiftgaffel och skadat kulissen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Biltokig
310 Inlägg

Sök