4503
Sök

smäller i basen av pip ljudet

103 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
hej jag köpte en dvd spelare av märket inovatek! kanske itne det bästa! men men billig å bra trodde jag! billig va den men långt ifårn bra tror jag!
nu e det så att denna dvd har ett pip ljud tex när man bytar låt eller skruvar upp eller går in på någon meny! och varje gång det piper så slår det i basarna i stället! så dfet pip ljudet går ut i basen i stället för diskanten! vad kan det beror på! butiken jag köpte den har haft den å lämmnat in och kollat på den men han kostanterar att det inte är fel på den! kablar i bilen e det itne fel på heller! har en annan mp3 soim där ocksåp e pip ljud på men det går ut i diskanten som det ska! så någon! har ni nått tips om vad det kan va!

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

669 Inlägg
11 mars 2008
jag har en billig stereo som piper när man trycker på den...fipplade lite å då hitta jag en inställning som man kunde trycka av pip ljudet,, kolla om det finns nån inställning till din

Miklen
11 mars 2008
Man brukar nästan alltid kunna stänga av d ljudet.. Nu kanske det inte är just det ljudet som går ut utan det kanske är resultat av nå annat...kass lödning eller kass komponenter.. Ja kan stänga av pip på min jvc iaf.. Beep OFF heter d big_smile

372 Inlägg
11 mars 2008
Kör du med stereons inbyggda slutsteg eller separat?
Koppla in den i en annan bil. Kvarstår felet så är det spelaren som är kass.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

103 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
fick återköp på den endån så jag blev av med skiten! tack för hjälpen endån

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

Sök