Som sagt, 3´ flöder skitmycket bättre och har bättre potential för fortsatt trimning, men har mer oljud, eh, vackrare ljud mena ja Själv skulle jag gå 3` hela vägen... -Rasmus-
Jag tror jag satsar på 3" från turbon till katten, därefter 2,5" helt i rostfritt... men.... jag kommer trimma bilen till 600 hk. turbon kommer att bytas... det är snurrigt var man ska börja eg. får väl se . Tack alla för era svar :-)
Från turbo bak till katten ska du ha så stort som möjligt. Efter katten spelar det inte så stor roll egentligen då 2,5" flödar mer än tillräckligt
Det är direkt efter turbon då avgaserna är som varmast där det spelar mest roll.
Jaha, sen när har dessa fysikens lagar gällt? Om aamor nu skall trimma sin bil upp till 600 hk blir det skitsvårt att få upp effekten till det önskade om man inte har ett bra flödande avgassystem. Katten trögar till bajsmycket avgasflödet, varför jag tycker det vore bäst att köra antingen utan katt eller med en ordentlig sportkatt. Ja, stort rör hela vägen, också från katten framåt. Till besiktningen kan man ju alltid slänga på originalsystemet igen.. Flera grabbar här i Finland, som har bilar med över 400hk kör med ett större rör än 3´, typ halva vägen 4´ å resten med 3´...
Jaha, sen när har dessa fysikens lagar gällt? Om aamor nu skall trimma sin bil upp till 600 hk blir det skitsvårt att få upp effekten till det önskade om man inte har ett bra flödande avgassystem. Katten trögar till bajsmycket avgasflödet, varför jag tycker det vore bäst att köra antingen utan katt eller med en ordentlig sportkatt. Ja, stort rör hela vägen, också från katten framåt. Till besiktningen kan man ju alltid slänga på originalsystemet igen.. Flera grabbar här i Finland, som har bilar med över 400hk kör med ett större rör än 3´, typ halva vägen 4´ å resten med 3´...
Läser du lite nogrannare i mitt tidigare inlägg så står det "Från turbo bak till katten" så ser du. Det innefattar då givetvis sport- eller racekatt.
Dessutom hade inte aamor nämnt några 600hkr när jag skrev mitt inlägg.