Hårdare tag mot fildelare

PlumCrazy
14 mars 2008 · 881 Inlägg

http://norran.se/nyheter/inrikes/article79808.ece

big_smile Låt dem försöka.

Ändrat länk nu. Samma innehåll.

Senast redigerat av PlumCrazy (14 mars 2008)

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Roundcube
14 mars 2008 · 801 Inlägg

bring it on... Bitch!! tongue

Pierre_r Lastbilsmekaniker
14 mars 2008 · 729 Inlägg

jag trodde att poliserna hade bättre saker för sej än att jaga fildelare.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
14 mars 2008 · 3 804 Inlägg

inte ja heller.


Bmw osv..
Andreas 940 -utan 940
14 mars 2008 · 1 728 Inlägg

Länken funkar inte men jag antar att det är samma som denna artikel: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2048971.ab

Poliserna får ju ändå inte göra husrannsakan eftersom fildelning inte är ett brott som kan leda till fängelse så det värsta som kan hända är att antipiratmupparna säger åt internetleverantörerna att stänga av fildelarnas uppkoppling, vilket de inte är så pigga på att göra eftersom så många fildelar. De skulle förlora väldigt mycket pengar...

E30Tompa Rörpulare
14 mars 2008 · 1 453 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Länken funkar inte men jag antar att det är samma som denna artikel: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2048971.ab

Poliserna får ju ändå inte göra husrannsakan eftersom fildelning inte är ett brott som kan leda till fängelse så det värsta som kan hända är att antipiratmupparna säger åt internetleverantörerna att stänga av fildelarnas uppkoppling, vilket de inte är så pigga på att göra eftersom så många fildelar. De skulle förlora väldigt mycket pengar...

Ja är de inte så att ett brott som inte är fängelse längre än 2-3 år fås de inte göras husransakan för?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
Syst3m
14 mars 2008 · 1 079 Inlägg

E30Tompa skrev:

Andreas 940 skrev:
Länken funkar inte men jag antar att det är samma som denna artikel: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2048971.ab

Poliserna får ju ändå inte göra husrannsakan eftersom fildelning inte är ett brott som kan leda till fängelse så det värsta som kan hända är att antipiratmupparna säger åt internetleverantörerna att stänga av fildelarnas uppkoppling, vilket de inte är så pigga på att göra eftersom så många fildelar. De skulle förlora väldigt mycket pengar...

Ja är de inte så att ett brott som inte är fängelse längre än 2-3 år fås de inte göras husransakan för?

Det är just fildelning som kan ge 2 år.

Team-Adolfsson Gödseldräng
14 mars 2008 · 4 529 Inlägg

hm
är det olagligt att tanka ner ?
för det är ju inte fildelning ^^

Hee-Maan
14 mars 2008 · 3 113 Inlägg

fängelsena kommer bli propp fulla big_smile haha..

Semper Fi
Hee-Maan
14 mars 2008 · 3 113 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
hm
är det olagligt att tanka ner ?
för det är ju inte fildelning ^^

tror de menar piratkopiering utav alla slag.. inte bara fildelarna som åker dit, eller har jag fel?

Semper Fi
Germax
14 mars 2008 · 12 086 Inlägg

För husrannsakning tror jag endast att de räcker med att det misstänkta brottet är belagt med fängelsestraff över huvudtaget.. lr hur man säger.

Big_JN
14 mars 2008 · 2 126 Inlägg

Jaja tycker det är för jävligt att intresse organisationer ska kunna styra och ställa!
Svenska polisen e några jävla fjollor, kolla bara hur dom beter sig mot pirate bay!

The old mighty Buck styr och ställer med hela världen och allt som våra politiker gör är att dansa efter deras pipa! Det e rätt roligt att dom gjort dom flesta internet användare till brottslingar!

Maizer
14 mars 2008 ·

Det är var mans plikt att följa rättvisa lagar, det är också var mans plikt att bryta mot orättvisa lagar.

En lag är ingen lag om den inte respekteras av samhället, ganska grundläggande i demokratin, men detta kanske glömts.

Big_JN
14 mars 2008 · 2 126 Inlägg

Maizer skrev:
Det är var mans plikt att följa rättvisa lagar, det är också var mans plikt att bryta mot orättvisa lagar.

En lag är ingen lag om den inte respekteras av samhället, ganska grundläggande i demokratin, men detta kanske glömts.

Håller med! Detta blundar "våra" politiker för och vågar inte ta upp frågan, dom fega kräken!

TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

Big_JN skrev:
Jaja tycker det är för jävligt att intresse organisationer ska kunna styra och ställa!
Svenska polisen e några jävla fjollor, kolla bara hur dom beter sig mot pirate bay!

The old mighty Buck styr och ställer med hela världen och allt som våra politiker gör är att dansa efter deras pipa! Det e rätt roligt att dom gjort dom flesta internet användare till brottslingar!

ja för det är ju så jävla rätt å sno saker ?????
skulle allt varit gratis så hadde ingen gjort varken musik eller filmer .
INgen gör något gratis.

Fattar inte hur en del tänker, tycker ni att allt skall vara gratis ??


att polisen är fjollor haha ja det kanske dom är men vad är inte datornördar då lollol


Tänk om du lägger 10miljoner på att utveckla en ny skiva , dagen efter så tankar alla hem den på nätet och det ända du lyckades med var å sälja en skiva för 149:-

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Big_JN
14 mars 2008 · 2 126 Inlägg

r-ted skrev:

Big_JN skrev:
Jaja tycker det är för jävligt att intresse organisationer ska kunna styra och ställa!
Svenska polisen e några jävla fjollor, kolla bara hur dom beter sig mot pirate bay!

The old mighty Buck styr och ställer med hela världen och allt som våra politiker gör är att dansa efter deras pipa! Det e rätt roligt att dom gjort dom flesta internet användare till brottslingar!

ja för det är ju så jävla rätt å sno saker ?????
skulle allt varit gratis så hadde ingen gjort varken musik eller filmer .
INgen gör något gratis.

Fattar inte hur en del tänker, tycker ni att allt skall vara gratis ??


att polisen är fjollor haha ja det kanske dom är men vad är inte datornördar då lollol


Tänk om du lägger 10miljoner på att utveckla en ny skiva , dagen efter så tankar alla hem den på nätet och det ända du lyckades med var å sälja en skiva för 149:-

Jag laddar hem en hel del men bara för det så har jag inte slutat köpa  dvd eller cd skivor, tror till och med att jag köper hem mer nu än vad jag gjorde tidigare!

På grund av fildelningen har jag hittat filmer och skivor/grupper jag inte hade någon kännedom av tidigare och på så sätt har min konsumtion blivit bredare!

TheXaZ
14 mars 2008 · 29 Inlägg

Det här är ju ett stort jävla dilemma alltså..  De är ju så att man bli gråhårig!

Förstår fan inte hur de kan finnas så många idioter i världen som tror att allting skulle kunna vara gratis.. Vafan ska vi då med valuta till om ska kunna springa runt o stjäla det man vill ha och behöver..???  Väx upp någon gång för fan..     

Ja då har ni min åsikt iaf..   (Undra hur många "ettor" man får för de här nudå"

BMW 540 "Loket II" (1996)
Big_JN
14 mars 2008 · 2 126 Inlägg

r-ted skrev:
Tänk om du lägger 10miljoner på att utveckla en ny skiva , dagen efter så tankar alla hem den på nätet och det ända du lyckades med var å sälja en skiva för 149:-

Hade dom slutat ge ut så mycket skit så hade dom kanske tjänat mer!

TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

thexaz........ ibland så förstår jag varför du är min polare, grymt skrivit

Men frågan är om WoW nördarna med bilar fattar vad du skriver wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang