4125
Sök

Volvo trim

59 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Jag funderar på att trimma min Volvo 740Glt-91,  och min fråga är vad man kan göra för att få ut så mycket hästar som möjligt utan att göra allt för stora ingrepp på motorn.

Vad får man ut mest häst av förgasare eller insprutare ?
Motorn det handlar om är en vanlig b230 F

223 Inlägg
14 mars 2008
Sprut så klart ! får en jämnare gång! skaffa större kam !! tex VX3 sedan kan du skaffa extraktor grenrör köpa andra spridare större pump å en ställbart regulator! plana topp! hemma portning!

summitracing.com

Skogstokig
42 Inlägg
14 mars 2008
turbo

Det jag inte kommer ihåg har aldrig hänt.

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 mars 2008
kompisen hade 563hk i sin 242:a utan att direkt göra nått speciellt...  större turbo, soppasystem som levererar och ett bättre EMS...  rätt simpelt koncept som går 10:or på strippen...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

76 Inlägg
17 mars 2008
första du ska börja med är somsagt att byta till vassare kam, en vx3 är att föreslå den acelerar som mest mellan 3500 till 5500 har jag för mig, vx3 kam är ju orginal i nyare volvo motorer men dem går riktigt bra i f motorerna, sen ett extraktorgrenrör gör mycket nackdelen med din modell är ju att det är lag på kat vilket försämrar trycket lite för avgaserna att komma ut men det brukar inte vara någon direkt skillnad, sen om du vill göra lite värre saker är det somsagt att byta spridare, ställa om bränsletryck, antingen porta orginal toppen eller sätta dit antingen en 405 topp eller en 531 topp då du har mer material att porta på, lite krångligt men hoppas det hjälpte lite..
mvh/Robben

Sök