2772
Sök

Bil under 10 000 som e bra för att övningsköra med ?

7 Inlägg
24 december 2005
Trådstartare
#1
Bil under 10 000 som e bra för att övningsköra med ? n¨ån som kan hjälpa mej

2 122 Inlägg
24 december 2005
#2
golf, jetta, kadett, ascona, bmw 318, 320, 518, 520, volvo 240, 740. Köp bilen som första bil inte bara som övningskörnings bil en första bil behöver inte vara dyr. finns även fler märken att välja på men dessa är ganska lätta att få tag på
Senast redigerat av Kirre (24 december 2005)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Mr
267 Inlägg
24 december 2005
#3
Kirre skrev:
golf, jetta, kadett, ascona, bmw 318, 320, 518, 520, volvo 240, 740. Köp bilen som första bil inte bara som övningskörnings bil en första bil behöver inte vara dyr. finns även fler märken att välja på men dessa är ganska lätta att få tag på

En dundermiss ^^ Ford Sierra!! Så man lär sig hantera vintern med bakhjulsdrift tongue... (hantera innefattar även sladda för skojjs skull)

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

SSS -12
3 217 Inlägg
24 december 2005
#4
Ford Escort eller Honda Civic...

Escort för en enkel bil att köra med många goda egenskaper i trivsel och komfort!

Civic för en relativt rapp bil som drar lite bensin och är rolig att köra.

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

7 Inlägg
24 december 2005
Trådstartare
#5
kan man inte ha e nbra bil som första bil ?

Maizer
24 december 2005
#6
200sx ska du ha som förstabil.wink

2 122 Inlägg
24 december 2005
#7
Lunnajs skrev:
Kirre skrev:
golf, jetta, kadett, ascona, bmw 318, 320, 518, 520, volvo 240, 740. Köp bilen som första bil inte bara som övningskörnings bil en första bil behöver inte vara dyr. finns även fler märken att välja på men dessa är ganska lätta att få tag på

En dundermiss ^^ Ford Sierra!! Så man lär sig hantera vintern med bakhjulsdrift tongue... (hantera innefattar även sladda för skojjs skull)

gillar inte fordarna brukar inte hålla så bra

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

7 Inlägg
24 december 2005
Trådstartare
#8
ahah hur kan ni så myckeom bilar var lär ni er `?big_smile

186 Inlägg
24 december 2005
#9
En ford håller.... startar i alla väder, men visst, styrleder och länkarmsbussningar är inte de bästa men inte heller så dyra!!!! Köp en gammal escort (eller sierra) och kör skiten ur den en vinter så kan du köpa annat sen....

Catch me if you can!

Maskinmontör
139 Inlägg
24 december 2005
#10
orginal ohc maskinerna i sierrorna håller int enligt mig i jallafall..på min sierra så på ena maskinen så kom vevstaken ut genom sidan på blocket och en så gick kammremmen av på så ja slände i en annan och den som är i nu så skrammlar vevstaks lagrena i. och så är kamaxlarna slut på nästan var ända en

Rwd 4 Fun :D

1 639 Inlägg
24 december 2005
#11
Toyota corolla ! Extrem kvallitet, lättkörd och bensinsnål...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Mr
267 Inlägg
24 december 2005
#12
Fördel Sierra vs. Escort = Bakhjulsdrift (så man lär sig hantera en bil) och vassare motor (man ska köpa DOCH motorn).

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

607 Inlägg
24 december 2005
#13
lapin_kulta skrev:
orginal ohc maskinerna i sierrorna håller int enligt mig i jallafall..på min sierra så på ena maskinen så kom vevstaken ut genom sidan på blocket och en så gick kammremmen av på så ja slände i en annan och den som är i nu så skrammlar vevstaks lagrena i. och så är kamaxlarna slut på nästan var ända en

Köp en 2.9 väldigt svår att ta död på...

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

SSS -12
3 217 Inlägg
24 december 2005
#14
Sierra vs. Escort = Framhjulsdrift (så man inte av misstag driftar av vägen, framhjulsdrift är bra till en övningskörning, bakhjulsdrift är bra till mer avancerade lekar!) En Escort är lättare, drar mindre soppa och är ganska lätta att hantera! Och Escorterna precis som alla andra bilar går sönder, men inte så farligt ofta som alla säger, jag lovar dig det! smile Såvida du inte vill ta sönder den...

Att säga "kan man inte ha en bra bil som förstabil"

Jovisst, kan man väl ha en bra bil som förstabil, men då får du nog hosta upp ett par laxar till... Dessa bilarna är halvdana, i många fall sönderkörda och nergångna ungdomsbilar! Om du ska ha för 10.000 kr då... Sen finns alla dessa exemplar som ropas upp i gott skick med motor i nyskick... Men som sagt! Förvänta dig inget perfekt för 10.000 kr ...

Man kan få mycket fint men saker och ting brukar brista på antingen rost, chassi, kaross eller motor! Sorgligt men sant sad

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Mr
267 Inlägg
24 december 2005
#15
Ckosworth skrev:
lapin_kulta skrev:
orginal ohc maskinerna i sierrorna håller int enligt mig i jallafall..på min sierra så på ena maskinen så kom vevstaken ut genom sidan på blocket och en så gick kammremmen av på så ja slände i en annan och den som är i nu så skrammlar vevstaks lagrena i. och så är kamaxlarna slut på nästan var ända en

Köp en 2.9 väldigt svår att ta död på...

2.9 känns dock inte lika vass som 2.0 DOCH i sierran, enligt mitt tycke iaf..
Men den är stabil!

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

1 639 Inlägg
24 december 2005
#16
En ford med 2.9 som förstabil ? Ärligt talat försöker ni lura killen ?
En gammal 6'a som sörplar soppa som en lastbil och är allmänt dyr i drift.
Få är de Sierror/Escorter som är över 10 år och inte blåryker och går sönder stup i kvarten...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Mr
267 Inlägg
24 december 2005
#17
Fuckface skrev:
Sierra vs. Escort = Framhjulsdrift (så man inte av misstag driftar av vägen, framhjulsdrift är bra till en övningskörning, bakhjulsdrift är bra till mer avancerade lekar!) En Escort är lättare, drar mindre soppa och är ganska lätta att hantera! Och Escorterna precis som alla andra bilar går sönder, men inte så farligt ofta som alla säger, jag lovar dig det! smile Såvida du inte vill ta sönder den...

Att säga "kan man inte ha en bra bil som förstabil"

Jovisst, kan man väl ha en bra bil som förstabil, men då får du nog hosta upp ett par laxar till... Dessa bilarna är halvdana, i många fall sönderkörda och nergångna ungdomsbilar! Om du ska ha för 10.000 kr då... Sen finns alla dessa exemplar som ropas upp i gott skick med motor i nyskick... Men som sagt! Förvänta dig inget perfekt för 10.000 kr ...

Man kan få mycket fint men saker och ting brukar brista på antingen rost, chassi, kaross eller motor! Sorgligt men sant sad

Vilket skitsnack!
Det är väl lika bra att lära sig hantera bilen på en gång?

Tråkigare än framhjulsdrift finns inte.. Framhjulsdriften är det sämsta som hänt bilvärlden någonsin.

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

Mr
267 Inlägg
24 december 2005
#18
mrcelica skrev:
En ford med 2.9 som förstabil ? Ärligt talat försöker ni lura killen ?
En gammal 6'a som sörplar soppa som en lastbil och är allmänt dyr i drift.
Få är de Sierror/Escorter som är över 10 år och inte blåryker och går sönder stup i kvarten...

Ingen har påstått att den är billig i drift, men den är stabil.. Och man är väl inte puckad utan ser väl direkt om bilen blåryker innan man köper den? Helst ska ju även någon kunnig vara med o kolla över saker som ofta går sönder också, INNAN man köper bilen..

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

SSS -12
3 217 Inlägg
24 december 2005
#19
Skitsnack? Jag ska inte säga så mycket, jag övningskörde 245... Det var bakhjulsdrift så jag har lärt mig, inget snack om saken!

Men jag talar bara för min egen erfarenhet precis som du!

Att du inte tycker som mig tycker jag väl är ganska självklart, men när man övningskör så är det nästan strunt samma om man har FWD eller RWD om man ändå ska övningsköra på "lagrätt" sätt!

Jag talar för mitt, du talar för ditt och säg för fan inte att jag snackar skit när jag snackar för mitt eget!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Mr
267 Inlägg
24 december 2005
#20
Själva skitsnacket va att man skulle köra framhjulsdrift så man inte driftar av vägen av misstag...

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.


Sök