Efter att ha läst en del om turbo och turbokonverteringar tänkte jag väldigt mycket på det, och drömde till och med om det inatt.
Jag ville turbokonvertera Colten, men blev avskräckt på grund av dålig kunskap om bränslesystem.
MEN! Jag kom på en liten sak som jag gärna vill höra andras åsikter om ett ( vad jag tror) väldigt enkelt och idiotsäkert bränslesystem. Om jag inte har fel ,så börjar turbon ladda när wastegateventilen öppnar, eller hur? Och den reagerar på vakuum ,och drar in armen som i sin tur öppnar ventilen. Man kan koppla in en steglös dimmer till wastgatearmen, och när armen börjar röra på sig (och turbon ladda) kommer ju dimmern att slås på och släppa igenom mer strömstyrka beroende på wasgatens läge. Till dimmern kopplar man en bränslepump. från pumpen drar man en slang med ett munstycke/stpridare till tryckröret. Man kan justera allt detta genom vilken dimmer man använder, bränslepump, munstycke, ev btr osv.
Jag vet inte ens om min teori är korrekt, ville bara lufta tanken här på forumet.
Då går ju motorn som vanligt på vakuum, men får mer bränsle när turbon kickar igång.
Rätta mig gärna om det är hål i min teori...