3529
Sök

Tjejer som jobbar på Biltema

Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 mars 2008
moose46019 skrev:
melovegolf
jag fattar itne hur fasiken du tänker överhuvudtaget.
det är ju lite skillnad på matte d och +-/* ekvation
eller diskret matte i fall man vill det.

fast det är ju klar går man fordon kan jag förstå att det är onödigt då man troligtvis bara vill ut och köra lastbil eller vad man nu vill.

Du förstår inte ironi/skämt och tar allt på blodigaste allvar, får jag gissa att du går natur roll
här kommer lite matte d:

3år + natur = konsum
3år + natur + 4år + universtiet = ingenjör

"fast det är ju klar går man fordon kan jag förstå att det är onödigt då man troligtvis bara vill ut och köra lastbil eller vad man nu vill."

tja jag vet inte vart du plockade det ifrån men ska du bli ingenjör så går man ju teknik/natur eller dyl
men faktum är att du missar poängen i det hela många tänker bli ingenjör men slutar plugga efter gymnasiet och då står man med skägget i brevlådan...vad skriver man då på jobb ansökan? inte utbildad till nått men läste natur?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 mars 2008
Bobo skrev:
handla om klädsel osv. Många vill ha "snygga" tjejer i kassorna för de vet att killar minns sådant undermedvetet och kommer gärna tillbaka om de både ser bra ut och är trevliga.

omg så sant!big_smile det är därför man bara måste till konsum på ett visst ställe även om det finns en närmare cool

1 079 Inlägg
18 mars 2008
Haha på hemköp i Lidköping är det verkligen inte snygga tjejer så man kommer tillbaka å handlar mer. Feta tanter 55+ är vad som erbjuds! Lite bättre på ICA även om de finns många 50+ plus där också...

1 703 Inlägg
18 mars 2008
Jag måste ha gått det om bakfoten, men jag vet att det är såhär:

Barn och fritid, IV samt andra bonnläppsutbildningar = konsum + 3barn med 3 snubbar innan man fyllt 22.

Natur = språngbräda till akademisk utbildning = hej och hå, vi bygger sverige!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 mars 2008
henkebenke skrev:

Barn och fritid, IV samt andra bonnläppsutbildningar = konsum + 3barn med 3 snubbar innan man fyllt 22.

Natur = språngbräda till akademisk utbildning = hej och hå, vi bygger sverige!

du har det rätt...förutom som jag skrivit i ALLA mina inlägg att många på sprängbrädan snubblar vid kanten och blir på konsum (dock oftast utan barn) och några år senare gör några ett försök till...

www.maniacracing.se
494 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:

Natur = språngbräda till akademisk utbildning = hej och hå, vi bygger Sverige!

ne det tror jag inte på.. kanske det med Konsum men inte tre barn med tre snubbar
Då skulle Sverige se ut som i Kina ju men tanke på alla som går barn o fritid smile

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

study
772 Inlägg
18 mars 2008
MeloveGolf skrev:
moose46019 skrev:
melovegolf

fast det är ju klar går man fordon kan jag förstå att det är onödigt då man troligtvis bara vill ut och köra lastbil eller vad man nu vill.

Du förstår inte ironi/skämt och tar allt på blodigaste allvar, får jag gissa att du går natur roll
här kommer lite matte d:

3år + natur = konsum

"fast det är ju klar går man fordon kan jag förstå att det är onödigt då man troligtvis bara vill ut och köra lastbil eller vad man nu vill."

tja jag vet inte vart du plockade det ifrån men ska du bli ingenjör så går man ju teknik/natur eller dyl
men faktum är att du missar poängen i det hela många tänker bli ingenjör men slutar plugga efter gymnasiet och då står man med skägget i brevlådan...vad skriver man då på jobb ansökan? inte utbildad till nått men läste natur?

jag trode man hamnade på transcom i karlskoga;)

man står väl ändå inte med skägget i brevlådan efter ha läst på gymnasiet. jag hade arbete innan jag gick ut och jag gick samhällsvetenskapliga programmet ekonomi. det var inte på konsum kan jag säga.
inte det roligaste men det ser bra ut i cv:et.

kåt, glad och otacksam
132 Inlägg
18 mars 2008
moose46019 skrev:
melovegolf
hur fasiken kan du jämföra natur med högstadiet.

Lite OT men vad är det för fel på att köra lastbil? Det verkar på dig som att det är så långt ner i samhällets bottenskickt man kan komma.

Du kan ju sitta med din oerhört viktiga diskreta matte å räkna på hur du ska få dina dagligvaror om ingen ville sätta sig och köra.

Samma med fordonsprogrammet? vem skulle laga din bil om ingen gick det? ska du räkna ut det med din diskreta matte det med eller?

MVH

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu

Körv
3 535 Inlägg
18 mars 2008
Melovegolf har helt rätt smile

Någon som sett på programet "Momento" som dom visar JÄMT?

Det är BARA snygga tjejer som jobbar där.. hm..

Truckdriving Man

Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 mars 2008
moose46019 skrev:
MeloveGolf skrev:
moose46019 skrev:
melovegolf

här kommer lite matte d:

3år + natur = konsum

jag trode man hamnade på transcom i karlskoga;)

man står väl ändå inte med skägget i brevlådan efter ha läst på gymnasiet. jag hade arbete innan jag gick ut och jag gick samhällsvetenskapliga programmet ekonomi. det var inte på konsum kan jag säga.
inte det roligaste men det ser bra ut i cv:et.

haha ja i kga är det transcom som gäller!big_smile ska börja jobba där den dagen jag vinner 5 mille på lotto wink

Alla har ju chansen att få jobb oavsett utbildning igentligen men det är lättare om man har en "färdig" utbildning 3år natur är enligt mig inte på långa vägar färdig jag skulle aldrig ge mig in på det om jag inte var bomb säker på att orka plugga 3-6år till....har man ork & lust go for it...

study
772 Inlägg
18 mars 2008
suntibajs skrev:
moose46019 skrev:
melovegolf
hur fasiken kan du jämföra natur med högstadiet.

Lite OT men vad är det för fel på att köra lastbil? Det verkar på dig som att det är så långt ner i samhällets bottenskickt man kan komma.

Du kan ju sitta med din oerhört viktiga diskreta matte å räkna på hur du ska få dina dagligvaror om ingen ville sätta sig och köra.

Samma med fordonsprogrammet? vem skulle laga din bil om ingen gick det? ska du räkna ut det med din diskreta matte det med eller?

MVH

Ja den var lite klumpigt formulerat ser jag.
det är inget fel på att köra lastbil.

49 Inlägg
18 mars 2008
var inne på cheapy i motala, då är det en grupp på 5-6 fiina tjejer som höll på att utbildas i kassan typ:)
det verkar som tjejer allmänt vill jobba i butiker och slippa tunga jobb.

Man får vänja sig...

www.maniacracing.se
494 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
kvistarn skrev:
var inne på cheapy i motala, då är det en grupp på 5-6 fiina tjejer som höll på att utbildas i kassan typ:)
det verkar som tjejer allmänt vill jobba i butiker och slippa tunga jobb.

hahah ja ska nog åka till cheapy i dag tongue

lackerare
www.maniacracing.se

442 Inlägg
18 mars 2008
inte alltid det är snygga tjejer i kassan aABSOLUT inte på mataffärer iaf men på Mchamburgare iaf xD Jag går teknik men man blir ju inget av det men man har mkt saft runt benen iaf big_smile Ska gå Elprogrammet för vuxna sen eftersom man inte får all utbilding som behövs för det nu på LÅÅÅNGA vägar ^^ alla är vi olika, och vadå som trädgårdsarbeten tar dom hellre in vi "lite slarviga" som inte dör av en bruten nagel och så. Finns områden för alla!

Ursäkta stavningen om det blev helt fel tongue

415 Inlägg
18 mars 2008
Jag har gått Handel, Data och Administrations programmet och detta var mestadels för att jag inte orkade gå natur trots att jag är en "pluggis"!
Och med orkade måste jag säga att jag kände att jag ville vara lite mer färdig efter gymnasiet och kanske börja arbeta direkt!
Natur måste man plugga vidare!
Tog extra kurser däremot inom företagsekonomi och småföretagande vilket ledde till att jag startade eget företag 2 år efter studenten!
Skitprogram tycker jag inte att det var! Idag jobbar jag 50% inom Handels sektorn och livnär mig sedan på mitt företag! smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

719 Inlägg
18 mars 2008
Biltema som flesta andra butiker. Klart man hellre går fram till en kassa där det sitter någon som ser fräsch o bra ut än en kassa där det sitter nån som ser ner knarkad o sliten ut?

live free, die young.

bitter besserwisser
644 Inlägg
18 mars 2008
volvo_1987 skrev:
moose46019 skrev:
volvo_1987 skrev:
man kännar oftast mer på pratiska arbeten en som kontors rått smile

vakna vakna vakna

sen när börjar man på bandet/brukar få en lön på 45000kr/månad normal arbets tid. ej natt.
tell me

Okej men vad många år av sitt liv måste man plugga för att bli färdig. Sen får ju inte alla jobb, och har studie skulder upp ditt solen inte skiner big_smile jobbar nu som trä lärling och är ej full betald men får väl ut ca 25000 kr efter skatt tongue Blir väl en 30 när man är klar cool

Tycker du att plugga 3-4 år till är mycket? ett arbetsliv är runt 40-45 år.
Kan det inte vara värt att plugga denna ofattbara långa tid extra då?
om man nu kollar på löne exen som finns här i tråden.
Du kommer att tjäna 30000/månaden
Efter utbildning kommer vissa tjäna 45000/månaden
45 år i arbetsliv är 540 månader
15000x540=8,100,000 SEK så in direkt på 3 investerade år kan man tjäna över 8 mille?
ja det är ju konstigt att alla inte vill bygga kojor och slöjda skålar.

Sen är ju 45k inte några större problem att knäcka när man jobbat sig ordentligt in i branchen och om man är duktig. Är man driftig så startar man eget och har man stor entreprenörsanda så spelar det ingen roll om man har pluggat vidare, MEN det hjälper.

Sen det här med studielån och jobb efter utbildning.
Personligen har jag inte en spänn i lån,nada, zip. många av mina polare har det inte heller.
Ta nu JIBS som ett exempel, enligt SIFO och skolans statistik så har strax över 90% jobb ETT ÅR efter utbildningen, för dig då som sitter och täljer dina trägubber betyder det 9 av 10, men om många som inte får jobb efter utbildningen är, 1 av 10 eller 10 av 100 för den delen, så håller jag med dig.
Senast redigerat av niclas_swe (18 mars 2008)

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

12 086 Inlägg
18 mars 2008
För de första naggen så är brudarna på biltema fula tongue'
Fula, tråkiga och ser ut o hata sitt jobb.

bitter besserwisser
644 Inlägg
18 mars 2008
JapMax skrev:

ja va fan har de och se glada ut för? men det är klart sitta i kassan på biltema är ju en höjdare!

Biltema i JKPG var ju en riktig höjdare att jobba på för några år sedan. Personalen fick betalt under butikens öppettider, dvs 10-19, och var man tvungen att stanna längre för att tex få ut de sista kunderna så fick man helt enkelt inte betalt för detta. Nu är det dock en ny ägare sen några år tillbaka och personalen får betalt för tiden de arbetar.

Sen kan jag knappast hålla med om att de är särskillt snygga.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

www.maniacracing.se
494 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
JapMax skrev:

Markus när var du på biltema sist???

PS: SLUTA SPELA MUSIK PÅ GÅRDEN OM NÄTTERNA SOM DU GJORDE I NATT .!.

lackerare
www.maniacracing.se

Sök