3519
Sök

Tjejer som jobbar på Biltema

226 Inlägg
18 mars 2008
viccoA skrev:
Vilka arbetsgivare har ni egentligen? Är de så dumma att de betalar alldeles för mycket eller är ni så sjukt mycket bättre än alla andra inom yrket? Jobbar ni mer än arbetstidslagen tillåter? De flesta som skriver att de tjänar sjuka pengar tillhör dessutom ett yrke där det inte är krav på individuell lönesättning, utvecklings- och lönesamtal etc...

har en grundlön på 24,400 i månaden och den är högre en fackets grundlön (ca 20,000),
en arbetsgivare är inte dum om han är villig å betala mer för att ha duktig och bra arbetare kvar,
annars går man ju bara till den som betalar bättre.

till topic dom på biltema i uppsala är då fan inte snygga, kanske finns undantag men dom har jag inte sätt, donken och MAX där i mot är det rätt så många snygga tjejer.

schtek
478 Inlägg
18 mars 2008
ToBe skrev:
Tja jag va på biltema i går och så börja jag o tänka på varför det för det mesta sitter snygga tjejer i kassan?? i dom städerna jag har varit på biltema i så är det 90% snygga tjejer.. Varför är det så ?? är det för att det ska komma fler killar o handla eller vad ?? det är ju likadant på mcdonalds ju

Är det någon som vet varför det är så ?? Snälla skriv

Jaså? snygga tjejer på mc donalds, dethar hänt att jag gått därifrån utan att köpt någoit äcklad av personalen. finnig,blek risiga som sataN!yikes

88 Inlägg
18 mars 2008
volvo_1987 skrev:
moose46019 skrev:
volvo_1987 skrev:
man kännar oftast mer på pratiska arbeten en som kontors rått smile

vakna vakna vakna

sen när börjar man på bandet/brukar få en lön på 45000kr/månad normal arbets tid. ej natt.
tell me

Okej men vad många år av sitt liv måste man plugga för att bli färdig. Sen får ju inte alla jobb, och har studie skulder upp ditt solen inte skiner big_smile jobbar nu som trä lärling och är ej full betald men får väl ut ca 25000 kr efter skatt tongue Blir väl en 30 när man är klar cool

25000 ut och är lärling. Det var nog det värsta jag hört.
Får man fråga vad du jobbar med.

1 675 Inlägg
18 mars 2008
chrno skrev:
volvo_1987 skrev:
Okej men vad många år av sitt liv måste man plugga för att bli färdig. Sen får ju inte alla jobb, och har studie skulder upp ditt solen inte skiner big_smile jobbar nu som trä lärling och är ej full betald men får väl ut ca 25000 kr efter skatt tongue Blir väl en 30 när man är klar cool

Då är det väl bara att grattulera, den lärling som får ut 25tusen i månaden måste vara ensam i branchen. Om du nu inte jobbar sjukt långa veckor med varenda ob och annat tilläg man kan tänka sig.

Det bror ju helt på var i lande du jobbar och lönerna bestäms ju efter prestaion big_smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

274 Inlägg
18 mars 2008
Tänkte ta upp detta med lönerna lite snabbt , någon tog upp if metalls grundlön får ju påkalla till dom som inte förstå att det är lägsta nivån som tex metall har att någon skall tjäna inom industrin . Sen gör ju arbetsgivarn sj va den vill med lönen hur mycket alla skall ha. En nyanställd på volvo pv tjänar ca 19000 och sen höjer sig fint o stabilt i nåt år och sen hur man presterar och även vilken kvalitet man bygger.
Sj ligger man på ca 25000 innan skatt och då bygger man nte många grejer om dagen men  volymen är desto mer .
På 1 dag skall bandet trycka ut ca 1000 bilar om dagen. Så takten är relativt hög.

Sen hålle rjag med många ang  tjejer som sitter i kassan  finns många företag där dom e kalas fina.
Drar ju kunder till företaget;)

Ha en kalas påsk nu så besök Elmia o titta på fina bilar

Livsnjutare
342 Inlägg
18 mars 2008
Dr_foppa skrev:
volvo_1987 skrev:
moose46019 skrev:

vakna vakna vakna

sen när börjar man på bandet/brukar få en lön på 45000kr/månad normal arbets tid. ej natt.
tell me

25000 ut och är lärling. Det var nog det värsta jag hört.
Får man fråga vad du jobbar med.

Det är inga problem att få ut över 25 lakan i månaden om man sticker till vårat kära grannland norge!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
18 mars 2008
volvo_1987 skrev:
chrno skrev:
volvo_1987 skrev:

Då är det väl bara att grattulera, den lärling som får ut 25tusen i månaden måste vara ensam i branchen. Om du nu inte jobbar sjukt långa veckor med varenda ob och annat tilläg man kan tänka sig.

Det bror ju helt på var i lande du jobbar och lönerna bestäms ju efter prestaion big_smile

Vilket företag gäller det?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

3 059 Inlägg
18 mars 2008
ToBe skrev:
Tja jag va på biltema i går och så börja jag o tänka på varför det för det mesta sitter snygga tjejer i kassan?? i dom städerna jag har varit på biltema i så är det 90% snygga tjejer.. Varför är det så ?? är det för att det ska komma fler killar o handla eller vad ?? det är ju likadant på mcdonalds ju

Hahaha.. då kan du köra förbi McDonalds här så får du se motsatsen smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 mars 2008
Smajly skrev:
Hahaha.. då kan du köra förbi McDonalds här så får du se motsatsen smile

Dom McD jag varit på har alltid flest unga tjejer som ser bra ut.
Antingen smart marknadsföring (med en nya diskriminering) eller så är det bara dom som är dumma nog att söka såna jobb.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Klyphuggare
328 Inlägg
18 mars 2008
Ja det här med hamburgarhaken har jag kännt av. Det finns mcdonalds, max och burger king här och jag äter heldre på max eller mcdonalds pga stuket på personalen på burger king.

Det är ju som man säger "man äter med ögonen" och då är det inte bara burgarns former som spelar in

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 mars 2008
ToBe skrev:

tycker inte det är nå vidare snygga tjejer som jobbar på biltema i sundsvall iaf

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Makaronborrare
993 Inlägg
18 mars 2008
Tycker inte heller man brukar se några fullpoängare som jobbar på Biltema i Halmstad. Tycker oftast det är tjejer som ser ut att tycka att deras jobb suger mest i världen. Sen ser dom knappt skillnad på ett oljefilter och ett fördelarlock. Dom riskerar också att få käkmusklerna utslitna i förtid pga intensivt tuggummi tuggande

erixon89
18 mars 2008
calibra1992 skrev:
Tycker inte heller man brukar se några fullpoängare som jobbar på Biltema i Halmstad. Tycker oftast det är tjejer som ser ut att tycka att deras jobb suger mest i världen. Sen ser dom knappt skillnad på ett oljefilter och ett fördelarlock. Dom riskerar också att få käkmusklerna utslitna i förtid pga intensivt tuggummi tuggande

HAHA klokren:)

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 mars 2008
MeloveGolf skrev:
Anledningen till att snygga brudar jobbar donkan och andra bra betalda ställen är för 90% av dom går natur 3år sedan ska dom ut i stora världen med sin igentligen bortslösade 3åriga gymnasieutbildning
och 6år senare får dom för sig att bli student och förblir det fram tills 35års ålder och får då kontorsjobb
där dom sedan jobbar tills pension och under tiden börjar dom bunkra upp med underhudsfett...

Du kan ju inte vara smart du... Bra betalt på donken ? hmm, sen 3 års utbildning i onödan, med de nya betygsystemet som kommer börja gälla 2010 så ges det extra poäng om man läst mer språk och matematik, så söker ja nått som kräver grundbehörighet så får ja plusa på 2.0 poäng på mitt meritvärde smile Sen är de ju aldrig fel att vara smart när man ska ut i arbetslivet heller wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Bobo
19 mars 2008
decib3L skrev:
På mitt förra jobb (Anovo nordic Kristinehamn) jobbade jag som servicetekniker och lagade mobiler på komponentnivå. (bytte delar och lödde osv..)

Medellönen för detta jobbet ligger på cirka 22.000 kronor i månaden. Men på Anovo i kristinehamn hade jag 13950.. Det va helt otroligt.. Men man måste ju jobba. Nu har dom höjt det till otroliga 14.700..

Nu jobbar jag som AMR-Tekniker och får ut ca 20k per månad (efter skatt).

Och just det, på Anovo har IF metall som fackförbund.

Om du tar ut 20k efter skatt varför åker du omkring med en så enkel Golf om du är intresserad av bilar?

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 mars 2008
MeloveGolf skrev:
Mortalis skrev:
de e så trötta på skolan o tänker inte plugga nå mer, ville ba ha pengar tongue inga kap direkt

Alla som klagade på mitt inlägg här har vi en som verkade förstå hinten....mer än hälften av dom som går natur läser inte vidare då står du där med en utbildning som kan jämföras med högstadiet och då får man helt enkelt ta en skräp jobb läser man dock 3-6år vidare efter natur så kan vi snacka....

tänk på att Natur inte är en praktisk eller yrkesförberedande linje utan helt enkelt en linje man går om man är inställd på att plugga vidare är man tveksam ska man absolut inte gå natur...

Bara så att du vet så finns de mkt jobb att få efter 3 år på natur också..  och vad gör de om du pluggar 3 år till då ? Du får ofta ett riktigt bra jobb med ofta bra betalt smile Och de är ju aldrig en nackdel att ha läst matte, språk, och kemi och sånt

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

1 703 Inlägg
19 mars 2008
Efter en massa velande på olika jobb, påbörjade högskoleutbildningar etc har jag kommit fram till att det spelar absolut ingen roll vad man har för utbildning och vad man tjänar. Det viktigaste är att man tycker det är kul och ser fram emot att gå till jobbet. Då gör man ju även ett gott arbete. Men visst, alla tycker ju olika.
Personligen tycker jag det värsta är att arbeta nära någon som hatar sitt jobb och gör det bara för att få betalt. Trivs man inte - byt jobb, så enkelt är det.
Senast redigerat av henkebenke (19 mars 2008)

Körv
3 535 Inlägg
19 mars 2008
Bobo skrev:
decib3L skrev:
På mitt förra jobb (Anovo nordic Kristinehamn) jobbade jag som servicetekniker och lagade mobiler på komponentnivå. (bytte delar och lödde osv..)

Medellönen för detta jobbet ligger på cirka 22.000 kronor i månaden. Men på Anovo i kristinehamn hade jag 13950.. Det va helt otroligt.. Men man måste ju jobba. Nu har dom höjt det till otroliga 14.700..

Nu jobbar jag som AMR-Tekniker och får ut ca 20k per månad (efter skatt).

Och just det, på Anovo har IF metall som fackförbund.

Om du tar ut 20k efter skatt varför åker du omkring med en så enkel Golf om du är intresserad av bilar?

Använder bil i jobbet (Därför jag får hög lön pga milersättning)

Och då är det billigt med en liten diesel, dessutom har jag inte jobbat sålänge och har inte råd med en golf mk5 smile

Men tror du mig inte kan jag skicka bild på lönebeskedet tongue

Truckdriving Man

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
19 mars 2008
du är chef på biltema och ska enställa en som står i kassa.. givetvis väljer du snygga tjejer, det är så världen funkar.. that´s it.. ska du handla på ICA..  villken kassa väljer du? den med den gammla gubben? eller den me den snygga trevliga 20-åringa bruden?  .. i ditt undermedvetna väljer du helst bruden..

mataffärer plaerar alltid såhär:  1. frukt o grönt när du kommer in i affären
                                              2. mjölken längst in i affären
                                              3. godis innan kassan..

varför? jo för då måste man springa genom hela butiken för att handla en gurka/mjölk bröd..
då pliockar man gärna på sig en del annat oxå wink tänk på de när du handlar tongue

LIMHAMN RACE CHICKS
84 Inlägg
19 mars 2008
Hrm undrar hur en tråd som handlar om hur vidare de jobbar snygga tjejer på biltema (vilket jag inte håller med om) har kunnat spåra ut till att hacka på massa olika utbildningar?? Jag kan inte få ihop att alla som går barn & fritid har tre olika pappor till tre ungar innan man fyllt 22?? Jag jobbar som vikarie på fritids just nu å jag kan ju meddela att jobba med ungar hela dagarna får en hellre till att skaffa sig kondomer å P-piller för hela lönen. :p Än att börja producera egna...

Dessutom så hade de inte skadat med kunnig personal på tex biltema i stället för dom påstådda snygga tjejerna. Å dessutom så tror jag inte att jobba i butik är något man väljer med största glädje? Vem vill jobba till åtta på kvällen å även på helgerna?? Nä fy katten, stackare...

My Sweetest Poison

Sök