2773
Sök

Inför Teoriprovet

23 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Hallå,

Jag ska ha teoriprov nästa tisda (25/3) och undrar om ni har några tips inför provet och kanske användbara program. Har bonniers men tycker inte det är så bra då det ibland finns 2 rätta svar i deras frågor efter varje
kapitel.

Sen har jag även Teo har inte användt detta speciellt dock.

Vad gjorde ni inför erat Teoriprov? Finns det något specillet program som är bättre än andra?

Tacksam för svar

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
19 mars 2008
Jag pluggade i teoriboken och satt vid datorerna på körskolan. Klarade det på första och lärde mig mycket. Om du nu går på körskola och om de har datorer du kan sitta vid så är det bra wink
Senast redigerat av Marcus_89 (19 mars 2008)

956 Inlägg
19 mars 2008
jag läste boken några gånger.Gjorde lite olika teoriprov.Sökte på Teoriprov på google och provade några där för att få lite variation på frågorna

eldus veldus

Saabvilde!
1 708 Inlägg
19 mars 2008
Jag satt vid datorerna vid körskolan MINST 3 ggr i veckan 1 eller 2 timmar varje gång..Det var det enda jag gjorde, gick ifrån Vägverket med 63 poäng av 65 möjliga ! big_smile Nöjd va ja! big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

4 299 Inlägg
19 mars 2008
Samma dag som jag ska skriva big_smile

Jag köpte koder från min körskola o gick sen in på korkort.com O gör prov där. Annars så e de bara gå igenom boken sakta men säkert så att jag slipper läsa den flera gånger. Har funkart för mig iaf wink

Lycka till smile
/Jacob

Förjaevle Brao
555 Inlägg
19 mars 2008
Läs boken ordentligt så ska de inte vara några problem, å tänk logiskt
Senast redigerat av Performance_ (19 mars 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 mars 2008
Läste boken ett par gånger, utan att stressa, repetera de saker som kan va luriga (släp för min del, fast ja hade fel på alla släpfrågor hehe), men Bonnier o boken körde ja hårt me, klarade på första, som allt annat wink

23 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Okej så i princip läsa boken nogrant, testa lite olika teoriprov och tänk förnuftigt vid provet?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
20 mars 2008
Ja, precis. Läs boken ordentligt och gärna mer än en gång wink Tänk logiskt vid provet och stressa inte wink

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
20 mars 2008
läste boken en gång och gjorde ett test i på datan.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
20 mars 2008
jag klarade mitt teori prov nu för 2 veckor sedan och det jag gjorde för att träna var att gå igenom´teo trafikskola 2008 några gånger och sedan göra 4st distansprover ifrån vägverket. 20 st kostar 250 kr smile det är helt klart värt det, du lär dig hur man ska utesluta vissa svar på det riktiga provet.

och när du ska göra provet är det bara att ta det lugnt och läsa alla alternativ många gånger, även frågan:)
det går säkert bra:)

lycka till wink

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Snickare
47 Inlägg
24 mars 2008
Jag klarade mitt teoriprov 4 februari och jag använde boken och Trafikskolan TEO 2008, funkade utmärkt smile

MVH Binnberg

586 Inlägg
24 mars 2008
Jag läste inte alls mycket i boken, eftersom jag inte har funnit charmen med att läsa. Tycker mest att det är jobbigt, och framför allt tråkigt. Så, jag körde program på datorn istället. Kommer inte ihåg vad det var för program och kan heller inte kolla eftersom jag sitter på jobbet just nu.

Men, tro heller inte att det bara räcker med att köra programmen som finns till en dator, jag körde dom ganska mycket och fick 53 poäng, och gränsen för godkänd ligger på 52 poäng.
Plugga i boken, kör lite program på någon dator.. Då har du det klart sen!

(kolla också någa på bilderna om det finns några när du gör teorin, det kan finnas undansymda skyltar osv.. och på dom flesta bilderna kan du zooma in med ett musklick. Sen känn dig inte stressad för att det går på tid, det är gott om tid!)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
24 mars 2008
gjorde provet förra veckan och fick 62 av 65  smile.... det räcker att göra proven på trafikskolan samt läsa lite i boken och tänka logiskt det kommer du jätte långt på smile

LYCKA TILL!!!!!!

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

272 Inlägg
24 mars 2008
Läste boken två gånger och de jag tvivlade på  under provet gjorde jag en logisk genomtänakre på, slutade på 58 poäng.

Lycka till! big_smile

Sierra-döbel

342 Inlägg
24 mars 2008
hård pluggade i böckerna bara inget annat

1 142 Inlägg
24 mars 2008
ja fick ett tips av låsasfarsan som funka bra tyckte jag och det var att när du gör provet om du fastnar på en fråga så ska du hoppa över den och fortsätta för det kanske kommer en liknanade fråga som nästan är likadan satt du kommer på den andra frågans svar....du kanske inte fattar vad ja menar för ja är rätt kass på att förklara saker....

321 Inlägg
24 mars 2008
Läste igenom boken ordentligt en gång så gick det bra.

Kung
191 Inlägg
25 mars 2008
jag läste en sida i boken sen så la jag ner den bröten, körde bonniers ca 60% 2-3 veckor innan och fick 54 eller 55, kommer inte ihåg..

de allra flesta frågor är så logiska så om man ger det en liten tankeställare så ska det nog gå bra smile

23 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Kan ju säga att jag klarade teorin i tisdags, gjorde halkan idag och har uppkörning imorgon tongue

Nu behöver jag tips om KUNGÄLV är det ett jobbigt ställe att köra på?
Tog det för att det var den första tiden jag kunde få så jag vet inte hur det ser ut eller hur dom är på vägverket där om dom är schyssta och alla tips är välkomna big_smile

Sök