3553
Sök

En sorts nationaldag i morron!

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
20 mars 2008
BOLUND skrev:
http://www.geting.se/viewimage.php?image=15217-alex.JPG

OT

Klockren!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 mars 2008
Niotusen skrev:
Siarnaq skrev:
EMMILY skrev:
hihi mm.. gör de du wink så folk får veta.. trodde folk viste men tydligen inte lol

Blir ju mörkrädd när man ser det här faktiskt. hmm 85% av sveriges befolkning har ingen aning om vad "emo" egentligen är. -.-'

85% har inget intresse av att veta vad personer som är självmordsbenägna kallar sig menar du?

Bahahahaha.. inte.

Emo och att vara självmordsbenägen har ingenting att göra med varandra ens. Kolla upp lite fakta innan du tror på allt media säger.

Om ni bara visste vad det betydde så har jag ingenting emot om ni klankar ner på dom då, men för fan lär er lite fakta.

Och nej, det finns grymt många skillnader mellan goth, fashioncore, j-rock och Visual Kei t.ex.
Senast redigerat av Siarnaq (20 mars 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 079 Inlägg
20 mars 2008
Siarnaq skrev:
Niotusen skrev:
Siarnaq skrev:

Blir ju mörkrädd när man ser det här faktiskt. hmm 85% av sveriges befolkning har ingen aning om vad "emo" egentligen är. -.-'

85% har inget intresse av att veta vad personer som är självmordsbenägna kallar sig menar du?

Bahahahaha.. inte.

Emo och att vara självmordsbenägen har ingenting att göra med varandra ens. Kolla upp lite fakta innan du tror på allt media säger.

Om ni bara visste vad det betydde så har jag ingenting emot om ni klankar ner på dom då, men för fan lär er lite fakta.

Och nej, det finns grymt många skillnader mellan goth, fashioncore, j-rock och Visual Kei t.ex.

Nämn dem utan att googla! cool

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 mars 2008
Syst3m skrev:
Siarnaq skrev:
Niotusen skrev:

Bahahahaha.. inte.

Nämn dem utan att googla! cool

No problem. Goth brukar utmärka sig bland annat genom att ha enormt mycket svart, gärna läderrockar bland annat, en del är inne i Corpsepaint bland annat. Den blev mest influerad av 1800 talets england med sin Viktorianska stil. Klädstilen i sig själv är väldigt androgyn, brukar involvera spets bland annat.

Fashioncore är mest tajta byxor, och t-shirt. Kan ibland följas med eyeliner/maskara/kajal. Nitbälten är ett måste och dom har ofta skor liknande Converse, t.om Vans. Det är egentligen fangruppen bakom post-metalcore och metalcore band som t.ex All That Remains.

Visual Kei / J-rock är en musikstil som egentligen baserar sig på metalcore liknande ljud och skrik, men det som utmärker sig är den feminina stilen, många klär sig ofta i Goth kläder. T.ex Malice Mizer, Dir en Grey, The GazettE.

Tro mig, jag vet..

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 079 Inlägg
20 mars 2008
Goth: "Gothare är oftast klädda i mörka färger, med svart som dominerande inslag (mörkt lila eller rött är vanligt som inslag i en i övrigt svart klädedräkt). " Saxat från wikipedia. Vad jag vet klär emo sig likadant.

Å då kan ni inte mena att man ska se skillnad på dem när de ser likadana ut. Jag kommer alltid att kalla allt som går runt i svarta kläder med färgat hår (svart) och smink å skit för EMO. Palla att först ta reda på fakta, som ni superemo säger att man måste göra för annars är man inte värd att diskutera emo, för att sedan kunna kalla individerna för olika saker medan man lika gärna kan säga EMO, E-M-O, direkt... 

Du är och kommer alltid att vara mörkrädd, siarnaq.

EDIT: nu hann jag inte läsa ditt inlägg ovan då, men....
Senast redigerat av Syst3m (20 mars 2008)

Dr Snuggles
956 Inlägg
20 mars 2008
BOLUND skrev:

OT

Vad har den bilden med detta att göra egentligen ?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 mars 2008
Syst3m skrev:
Goth: "Gothare är oftast klädda i mörka färger, med svart som dominerande inslag (mörkt lila eller rött är vanligt som inslag i en i övrigt svart klädedräkt). " Saxat från wikipedia. Vad jag vet klär emo sig likadant.

Å då kan ni inte mena att man ska se skillnad på dem när de ser likadana ut. Jag kommer alltid att kalla allt som går runt i svarta kläder med färgat hår (svart) och smink å skit för EMO. Palla att först ta reda på fakta, som ni superemo säger att man måste göra för annars är man inte värd att diskutera emo, för att sedan kunna kalla individerna för olika saker medan man lika gärna kan säga EMO, E-M-O, direkt... 

Du är och kommer alltid att vara mörkrädd, siarnaq.

Varför saxar du från wiki när man kan se skillnaden direkt. Allt du behöver är ett tränat öga och ett öppet sinne. Jag tycker faktiskt synd om sådana som du, som inte bryr sig ett skit om andra när det kommer att bli så att till slut skiter alla i dig. Alla som du har kallat emo kommer att förfölja dig, och ge sig på dig när dom har chansen. Jag ger ALLA en chans, no matter hur dom ser ut eller är. Men man får bara en chans.

Jag har aldrig varit rädd för något, du har en anledning att vara mörkrädd numera om du springer omkring och skriker emo åt folk.
Senast redigerat av Siarnaq (20 mars 2008)

bonntrimmare
655 Inlägg
20 mars 2008
Racso skrev:
BOLUND skrev:

OT

liva upp tråden lite för alla e så jävla anti !

låt dom skära sej lr va fan dom gör
Vi ska inte lägga oss i va dom gör!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 mars 2008
BOLUND skrev:
Racso skrev:
BOLUND skrev:

OT

liva upp tråden lite för alla e så jävla anti !

låt dom skära sej lr va fan dom gör
Vi ska inte lägga oss i va dom gör!

Det här respekterar jag faktiskt. Jag hatar sådana som lägger sig i hur man klär sig, vad man lyssnar på för musik och en massa annat skit.

Håller med faktiskt, skit i vad dom gör, lägg er inte i det.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
20 mars 2008
Lillpojken Siarnaq EMO?
Orka veta något om dom annat än att dom ser ut som vitt/svart bajs och spelar armfiol hela dagarna.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
20 mars 2008
bmx skrev:
NickeJ89 skrev:
Alltså jag fattar mig inte på sånna, dom jävlarna tror ju de e halloween året runt med tanke på hur dom klär ut sig... En röd strumpa och en grön, rosa strumpbyxor, lila kjol, svart linne, totalt helt vit i hela huvet med en massa svart skit runt ögonen och så gärna 300 piercingar i hela huvet...

näe men det är dom som har valt att dom vill se ut så!!
gillar du det inte,så gefan i att kolla på dom då!!!!!

Jag håller med BMX. Varför kolla på dom då?.

Det är ingen som har sagt åt er att kolla.

Allt för den där jävla hatten!

Meister
6 763 Inlägg
20 mars 2008
THEBADGUY skrev:
bmx skrev:
NickeJ89 skrev:
Alltså jag fattar mig inte på sånna, dom jävlarna tror ju de e halloween året runt med tanke på hur dom klär ut sig... En röd strumpa och en grön, rosa strumpbyxor, lila kjol, svart linne, totalt helt vit i hela huvet med en massa svart skit runt ögonen och så gärna 300 piercingar i hela huvet...

Jag måste säga att de är svårt att inte titta.. Ser de ut så för att de är mobbade och mår dåligt eller? För de lär ju inte bli bättre av att de ser ut som de gör roll

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
20 mars 2008
roxe skrev:
Lillpojken Siarnaq EMO?
Orka veta något om dom annat än att dom ser ut som vitt/svart bajs och spelar armfiol hela dagarna.

Vet du vad EMO(-tional) är?.

Inte fan är det att man skär sig iaf. Känner VÄLDIGT många personer som har Emotional stilen. Och inte fan skär dom sig.

Tänk innan du skriver. Blir så mycket bättre då.

mvh.

442 Inlägg
20 mars 2008
roxe skrev:
Lillpojken Siarnaq EMO?

Håller helt med!!! Han är ju det så... vem fan vet så mkt som han om man inte är jääävligt intresserad av dom lol

JAg bryr mig inte om dom särskilt mkt bortsätt ifrån att man skrattar åt endel av dom lite då och då. För 2 år sen på skolan när vi vänta på lektion så hörde vi ett gnislande ljud och jaa där kom en svartrockare med huvudet intryckt i vägen och släpa saaaaktasaaaaakta, han hade verkligen jäääätte bråttom.... lol Ni behöver inte ens fråga om man satt som ett frågetecken under dom 30s.

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
20 mars 2008
camaro67 skrev:
THEBADGUY skrev:
bmx skrev:

Jag måste säga att de är svårt att inte titta.. Ser de ut så för att de är mobbade och mår dåligt eller? För de lär ju inte bli bättre av att de ser ut som de gör roll

Dom vill vara annorlunda. Det är de enda.

Exakt samma sak som när man bygger om en bil. Man vill vara annorlunda och synas på träffar etc.

Mvh.

442 Inlägg
20 mars 2008
THEBADGUY skrev:
camaro67 skrev:
THEBADGUY skrev:

Exakt samma sak som när man bygger om en bil. Man vill vara annorlunda och synas på träffar etc.

Mvh.

ja men då får man ju för helvete skylla sig själv väl? *förvirrad*

Meister
6 763 Inlägg
20 mars 2008
THEBADGUY skrev:
camaro67 skrev:
THEBADGUY skrev:

Mvh.

Okej. Men när jag bygger bil så vill jag att de ska va anorlunda åt de snygga hållet men ändå.. Den där stilen kmr från japan va? Då kan man säga att bozuko-stilen(svatning?) är de samma som emo fast när de gäller bilar. big_smile

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
20 mars 2008
camaro67 skrev:
THEBADGUY skrev:
camaro67 skrev:

Mvh.

Okej. Men när jag bygger bil så vill jag att de ska va anorlunda åt de snygga hållet men ändå.. Den där stilen kmr från japan va? Då kan man säga att bozuko-stilen(svatning?) är de samma som emo fast när de gäller bilar. big_smile

Kommer ifrån England om jag inte minns helt fel tongue.

Men ja, du gjorde en rätt bra jämförelse faktiskt. 

Mvh.

Meister
6 763 Inlägg
20 mars 2008
THEBADGUY skrev:
camaro67 skrev:
THEBADGUY skrev:

Mvh.

Kommer ifrån England om jag inte minns helt fel tongue.

Men ja, du gjorde en rätt bra jämförelse faktiskt. 

Mvh.

Okej de är lite udda i England med big_smile

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
20 mars 2008
Syst3m skrev:
jonesono skrev:
Syst3m skrev:

eeh jo läget är så. Fredrik Svensson, 44, i Töreboda ger fan i emokulturen och dess innebörd.

*antecknar*

Bra det, så du förstår vad jag menar. Samma sak som tidigare, 85% har inget intresse av att veta vad självmordsbenägna personer väljer att kalla sig lol. De resterade 15% är sådana som vet att emo är självmordsbenägna fjortisar som färgar håret kolsvart och drar en lugg framför ansiktet samt abonnerar på rakblad genom Självmordskuriren.

Problem med förutfattade idéer?
Runda av med lite etnocentrism och servera med is, så har du en trevlig "drink".
Man kan veta saker och ting, även om man inte själv sysslar med det. Klickar det?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Sök