3153
Sök

Har ni blivit besvikna efter haft bilen på lagning?

1 397 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Jag lämnade in min bil i måndags till en bilfirma i norrköping för att få bakspoilern omlackad efter en liten olycka. Fick tillbaka den idag och jag är inte nöjd! Vad gör man! Det var inte jag som hämtade ut bilen, så dom hann stänga innan jag fick se resultatet, vill bara gråta. Så jävla slarvigt gjort.

Fel som jag upptäkt:

1. Har upptäkt att det finns 2 "droppar" i lacken, alltså lacken har runnit på 2 ställen.
2. Det är luftbubblor i en 2 skarvar som inte ens ska vara skarvar. Dom har alltså lackat över 2 separata delar. Delarna borde ha separerats från varandra och lackats för sig.
3. Passningen på spoilern är urusel, det är en stoor glipa på ena sidan och "bra" på andra.
4. Det finns flera saker att anmärka på, men svårt att beskriva hur de ser ut.

Det är riktigt tråkigt när sånt här händer när man har lämnat in bilen till "proffs"

Skriv gärna om ni råkat ut för liknande saker!

Trucker
234 Inlägg
20 mars 2008
Skulle hämtat en lastbil på lacken i förraveckan men det blev inte så för de hade gjort ett så taskigt jobb så de fick lacka om bilen.

Surt när sånt händer.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

1 397 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Ja verkligen. Varför göra att dåligt jobb från början när dom säkert vet att dom får göra om de sen igen.

2 982 Inlägg
20 mars 2008
blev påkörd av lastbil. lämnade in bilen på bilia vinsta.
bilen var en S40-96
när jag hämtar bilen så är det en FET repa i grundlacken + att blinkerslampan hänger utanför bilen i bara sladdarna....

verkstadsmästarens motivering till detta trots efter obetydlig polering... - "bilen är ju inte direkt ny heller"
- och jag svarar, så ni gör halvdana jobb på alla bilar som är krockade.
plåten fick gå in på omlack efter en stunds krigande.
än idag kämpar jag för att vänner och familj inte ska kliva på bilia vinsta.

1 397 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Fy fan... de lät värre än mitt =/ så jävla oproffsigt, jag ska aldrig gå in där tongue

1 302 Inlägg
20 mars 2008
Lämnade in bilen på en aktionerad audi verkstad för en service, sedan när jag hämtade bilen och körde iväg så lossnade däcket och satt sedan bara fast med en bult.

Sedan när jag var tillbaka hoss dem för att tala om att däcket lossnade så sa de att de inte alls hade lossat däcket trots att de skulle enligt kvittot ha bytt bromsar.

De vägrade att göra någonting åt skadan som blivit på bilen och försökte slingra sig undan men till slut cirka 6 månader senare så fixade skadorna. hmm
Senast redigerat av fegge_89 (20 mars 2008)

2 982 Inlägg
20 mars 2008
Residence skrev:
bilen var en S40-96
när jag hämtar bilen så är det en FET repa i grundlacken + att blinkerslampan hänger utanför bilen i bara sladdarna....

verkstadsmästarens motivering till detta trots efter obetydlig polering... - "bilen är ju inte direkt ny heller"

kan tillägga att när jag lämnade in farsans S80 för fel på blinkersen så fick jag prisuppgift ca 2000:-
när farsan hämtade ut bilen tog de 5100:-
jag vill ha tillbaka mellanskillnaden då de bara får öka på 10% utan att de ringer mig.
de ringde aldrig mig trots att jag ringde edm 2ggr per dag för att få veta när den e klar.

de vägrade ge tillbaka mellanskillnaden, så jag anmälde dem till ARN och fick RÄTT!

Skit verkstad. de som basar där har inte alla hästar hemma....
jag fick tillbaka 3000:- med hjälp av ARN
Senast redigerat av Residence (20 mars 2008)

1 397 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
haha.. men fy fan.. jävla fanstyg....sånna ska inte hålla på med bilar eller nånting som har med andra människors pengar att göra... dom borde plocka svamp eller nått !!!

Meister
6 763 Inlägg
654 Inlägg
20 mars 2008
lill3bror skrev:
haha.. men fy fan.. jävla fanstyg....sånna ska inte hålla på med bilar eller nånting som har med andra människors pengar att göra... dom borde plocka svamp eller nått !!!

Vad var det för firma?

Lackade min motorhuv och fick ett bra resultat, dock en vass skarv mellan gammal och ny lack på undersidan, inget man tänker på om man inte lyfter upp huven, så det orkade jag inte ta tag i.

1 079 Inlägg
20 mars 2008
Lämnade in min bil för kopplingsbyte på en volvoverkstad, fick tillbaka den avgassystem satt mot underredet och skallrade, laddtrycksmätarna var inte inkopplad och när jag öppnade huven så såg det ut som ett sprängt skithus, skitiga fingrar hade kladdat full min motor, värsta var att de vägrade rätta till avgasystemet "det är inte original" sa de först sen sa de, "det lät så när det kom in" men erbjöd att boka in en tid så kunde de kolla på det på löpande timtaxa. Ang laddtrycksmätarna så hade de lossat slangarna i motorutrymmet utan att satt tillbaka dom var ju enkelt fixat, och avgassystemet hade de förstås lossat men de påstod att de inte släppt ner motorn, och absolut inte lossat de slangarna,

Sen dess har försökt undvika den verkstaden. Så efter en halvdag med putsande på motorn så såg det ut som när jag lämnade in bilen, avgasystemet åkte jag till en annan firma och rättade till gratis. (har begränsat med garage/verktyg där jag bor nu och kände inte för att ligga på en grusad parkering)

Betalade runt 9000:- med delar för bytet och förväntade mig iaf att de skulle rätta till avgasystemet.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Opelfreak
431 Inlägg
20 mars 2008
Residence skrev:
Residence skrev:
bilen var en S40-96

kan tillägga att när jag lämnade in farsans S80 för fel på blinkersen så fick jag prisuppgift ca 2000:-
jag vill ha tillbaka mellanskillnaden då de bara får öka på 10% utan att de ringer mig.
de ringde aldrig mig trots att jag ringde edm 2ggr per dag för att få veta när den e klar.

de vägrade ge tillbaka mellanskillnaden, så jag anmälde dem till ARN och fick RÄTT!

prist får faktist öka 15% tongue

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095

Mångsysslare
303 Inlägg
20 mars 2008
tycker absolut du ska reklamera grejjorna , och klaga på de du inte e nöjd med , bilen ska ju vara i de skicket den va innan du krockade eller fick åverkan på bilen smile ,

DFFL
9 020 Inlägg
20 mars 2008
Skulle byta vindrutetorkarsegmentet, när jag hämtade ut bilen så regnade det.
Slog på torkarna och efter 4-5 varv(?) så slutade de fungera, tydligen så hade mekanikern inte spänt nån grejsimojs.
Jättekul när man betalat 3500kr (Tror jag det var) för att kunna se något när det regnar.

Lackade om flera delar på bilen i somras, repor i vänster framskärm och är INTE nöjd med resten.
Har dock inte orkat ta mig dit och säga något, men är nog för sent nu ändå.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

22 Inlägg
20 mars 2008
johan89 skrev:
Residence skrev:
Residence skrev:
bilen var en S40-96

prist får faktist öka 15% tongue

oavsett vad så fick dom i just det fallet kosta högst 2300:-

245 Inlägg
20 mars 2008
Oj vilka problem vissa haft för då var ju mitt att det satt en popnit i däcket efter verkstadsbesöket så det lät som man körde med ett "lättdubbat" vinterdäck mitt i sommaren rena småpotatisen särkilt som det fixade sig med sån där punkteringsspray som faktiskt höll tills det däcket var utslitet.

Sen att samma firma hade debiterat IF för rostskyddsmaterial på en skärm trots att jag hade med mig en burk bara därför att jag ville ha av samma fabrikat som resten av bilen vart rostskyddsbehandlad med var väl nått som jag funderade i en min att ringa till IF om men vadå orka som dom yngre säger idag smile.

Annars har man väl råkat ut för att man när man skulle hämta bilen fått besked om att den tyvärr blivit repad men dom fixar det och det var ju ok mitt i all bedrövelse istället för att dom låtsades att det regnade.

Soubee
20 mars 2008
När jag hade 850 och den slutade fungera helt plötsligt, lämnade in den på 3 (tror jag) och ingen av dem hittade felet, och de ville inte göra ngt heller. De bara chansade på div. fel men de ville inte byta, exempel på detta var grenröret då de sa att det lätt var att dra av muttrarna etc. och lite packningar osv.
Efter ha lagt ut nästan 20k på att byta allt de på de olika verkstäderna sa att det var som var felet. Så bytte jag ut den 5månader gamla bensinpumpen och då fungerade allt igen (sista gången jag köper ngt hos mekonomen)!

Chaufför
418 Inlägg
20 mars 2008
...Ja tyvärr. Hade bilen inlämnad för garantijobb.. De skulle byta ut 3 dörrar åt mig. När bilen var "klar" var det lackdamm som satt fast över hela bilen samt slipdamm i hela kupe´n... De fick fixa det sen blev jag nöjd smile

Kör Scania!!

245 Inlägg
20 mars 2008
Soubee skrev:
När jag hade 850 och den slutade fungera helt plötsligt, lämnade in den på 3 (tror jag) och ingen av dem hittade felet, och de ville inte göra ngt heller. De bara chansade på div. fel men de ville inte byta, exempel på detta var grenröret då de sa att det lätt var att dra av muttrarna etc. och lite packningar osv.
Efter ha lagt ut nästan 20k på att byta allt de på de olika verkstäderna sa att det var som var felet. Så bytte jag ut den 5månader gamla bensinpumpen och då fungerade allt igen (sista gången jag köper ngt hos mekonomen)!

Säker på att du inte köpte den hos Biltema som diskussionerna går här där Mekonomen höjs till skyarna medans Biltema sänks? Sen rent juridiskt om köpet av bensinpumpen skedde efter 2005 så har du 6 mån där det är säljaren som ska bevisa att du har orsakat att den gick sönder genom t.ex felaktig montering och kan dom inte det så får dom stå för ALLA kostnader du drabbas av pga detta.

Visst Mekonomen protesterar säkerligen om du skulle reklamerat detta hos dom men konsumentköplagen kan inte avtals bort eller begränsas via köpvillkor så det är bara för dom att "gilla läget" som man säger.

M a o skulle du kontaktat Mekonomen om ovanstående förutsättningar finns och begärt avhjälpande och bistod dom dig inte skulle du bara sagt till dom att då körs bilen till verkstad och sen får ni en räkning och betalar ni inte den så får ARN avgöra detta fall.

Märks det att jag är intresserad av konsumentfrågor roll?

271 Inlägg
20 mars 2008
Läman in Saaben idag för att den laddar ojämt.. ibland inget alls och ibladn som fan och att när man körde på farthållare så gick laddet upp och ner.. hämta ut den idag och fick betal 2500kr fast det skulle gå på garantin.. och allt dom hade gjort va felsöka tändsystem (!?!?) och byta en slangjävle... 2500kr.. Och bilen jävlen går lika illa som innan.. Ska in där på tidag och mörda dom.. Varför e alla märkesverkstäder full av inkompitenta idioter?!?!!

Sök