olirc skrev:Soubee skrev:När jag hade 850 och den slutade fungera helt plötsligt, lämnade in den på 3 (tror jag) och ingen av dem hittade felet, och de ville inte göra ngt heller. De bara chansade på div. fel men de ville inte byta, exempel på detta var grenröret då de sa att det lätt var att dra av muttrarna etc. och lite packningar osv.
Efter ha lagt ut nästan 20k på att byta allt de på de olika verkstäderna sa att det var som var felet. Så bytte jag ut den 5månader gamla bensinpumpen och då fungerade allt igen (sista gången jag köper ngt hos mekonomen)!
Säker på att du inte köpte den hos Biltema som diskussionerna går här där Mekonomen höjs till skyarna medans Biltema sänks? Sen rent juridiskt om köpet av bensinpumpen skedde efter 2005 så har du 6 mån där det är säljaren som ska bevisa att du har orsakat att den gick sönder genom t.ex felaktig montering och kan dom inte det så får dom stå för ALLA kostnader du drabbas av pga detta.
Visst Mekonomen protesterar säkerligen om du skulle reklamerat detta hos dom men konsumentköplagen kan inte avtals bort eller begränsas via köpvillkor så det är bara för dom att "gilla läget" som man säger.
M a o skulle du kontaktat Mekonomen om ovanstående förutsättningar finns och begärt avhjälpande och bistod dom dig inte skulle du bara sagt till dom att då körs bilen till verkstad och sen får ni en räkning och betalar ni inte den så får ARN avgöra detta fall.
Märks det att jag är intresserad av konsumentfrågor ?
Ja, jag köper aldrig ngt till mina bilar på biltema, burkar använda mig av mekonomen eller micro (numera bara Micro).
Men här är problemet då, (humör som jag har och är ALLTID efterklok) så blev jag så förbannad på pumpen som kostat mig så mkt osv. Så jag släpade fram släggan och bom.... så var den borta!
Vadå ta ut aggresionen på ngt (backade över vhs när jag flyttade och slog yxan i min gamla laptop när den fick för många blåskärmar också)
Och pumpen var då 5 månader gamal och hade fungerat i 2-3månader....
Jag tänkte på det efteråt, att fan all den här skiten borde mekonomen igentligen få betala... Men lite sent påtänkt som sagt!
Men tack för omtanken XD
0
0
0
0