3152
Sök

Har ni blivit besvikna efter haft bilen på lagning?

Soubee
20 mars 2008
olirc skrev:
Soubee skrev:
När jag hade 850 och den slutade fungera helt plötsligt, lämnade in den på 3 (tror jag) och ingen av dem hittade felet, och de ville inte göra ngt heller. De bara chansade på div. fel men de ville inte byta, exempel på detta var grenröret då de sa att det lätt var att dra av muttrarna etc. och lite packningar osv.
Efter ha lagt ut nästan 20k på att byta allt de på de olika verkstäderna sa att det var som var felet. Så bytte jag ut den 5månader gamla bensinpumpen och då fungerade allt igen (sista gången jag köper ngt hos mekonomen)!

Säker på att du inte köpte den hos Biltema som diskussionerna går här där Mekonomen höjs till skyarna medans Biltema sänks? Sen rent juridiskt om köpet av bensinpumpen skedde efter 2005 så har du 6 mån där det är säljaren som ska bevisa att du har orsakat att den gick sönder genom t.ex felaktig montering och kan dom inte det så får dom stå för ALLA kostnader du drabbas av pga detta.

Visst Mekonomen protesterar säkerligen om du skulle reklamerat detta hos dom men konsumentköplagen kan inte avtals bort eller begränsas via köpvillkor så det är bara för dom att "gilla läget" som man säger.

M a o skulle du kontaktat Mekonomen om ovanstående förutsättningar finns och begärt avhjälpande och bistod dom dig inte skulle du bara sagt till dom att då körs bilen till verkstad och sen får ni en räkning och betalar ni inte den så får ARN avgöra detta fall.

Märks det att jag är intresserad av konsumentfrågor roll?

Ja, jag köper aldrig ngt till mina bilar på biltema, burkar använda mig av mekonomen eller micro (numera bara Micro).
Men här är problemet då, (humör som jag har och är ALLTID efterklok) så blev jag så förbannad på pumpen som kostat mig så mkt osv. Så jag släpade fram släggan och bom.... så var den borta!
Vadå ta ut aggresionen på ngt (backade över vhs när jag flyttade och slog yxan i min gamla laptop när den fick för många blåskärmar också) tongue
Och pumpen var då 5 månader gamal och hade fungerat i 2-3månader....
Jag tänkte på det efteråt, att fan all den här skiten borde mekonomen igentligen få betala... Men lite sent påtänkt som sagt!
Men tack för omtanken XD

245 Inlägg
20 mars 2008
Soubee skrev:
olirc skrev:
Soubee skrev:
När jag hade 850 och den slutade fungera helt plötsligt, lämnade in den på 3 (tror jag) och ingen av dem hittade felet, och de ville inte göra ngt heller. De bara chansade på div. fel men de ville inte byta, exempel på detta var grenröret då de sa att det lätt var att dra av muttrarna etc. och lite packningar osv.
Efter ha lagt ut nästan 20k på att byta allt de på de olika verkstäderna sa att det var som var felet. Så bytte jag ut den 5månader gamla bensinpumpen och då fungerade allt igen (sista gången jag köper ngt hos mekonomen)!

Säker på att du inte köpte den hos Biltema som diskussionerna går här där Mekonomen höjs till skyarna medans Biltema sänks? Sen rent juridiskt om köpet av bensinpumpen skedde efter 2005 så har du 6 mån där det är säljaren som ska bevisa att du har orsakat att den gick sönder genom t.ex felaktig montering och kan dom inte det så får dom stå för ALLA kostnader du drabbas av pga detta.

Visst Mekonomen protesterar säkerligen om du skulle reklamerat detta hos dom men konsumentköplagen kan inte avtals bort eller begränsas via köpvillkor så det är bara för dom att "gilla läget" som man säger.

M a o skulle du kontaktat Mekonomen om ovanstående förutsättningar finns och begärt avhjälpande och bistod dom dig inte skulle du bara sagt till dom att då körs bilen till verkstad och sen får ni en räkning och betalar ni inte den så får ARN avgöra detta fall.

Märks det att jag är intresserad av konsumentfrågor roll?

Ja, jag köper aldrig ngt till mina bilar på biltema, burkar använda mig av mekonomen eller micro (numera bara Micro).
Men här är problemet då, (humör som jag har och är ALLTID efterklok) så blev jag så förbannad på pumpen som kostat mig så mkt osv. Så jag släpade fram släggan och bom.... så var den borta!
Vadå ta ut aggresionen på ngt (backade över vhs när jag flyttade och slog yxan i min gamla laptop när den fick för många blåskärmar också) tongue
Och pumpen var då 5 månader gamal och hade fungerat i 2-3månader....
Jag tänkte på det efteråt, att fan all den här skiten borde mekonomen igentligen få betala... Men lite sent påtänkt som sagt!
Men tack för omtanken XD

Själv har jag köpt Kamremssats + vattenpump på Biltema som funkat i 4 mån nu eller 400 mil till min Astra som är till salu nu om du tittar i Köp & sälj (oblyg reklam) nä men tillbaks till ämnet så visst jag förstår dig för man har själv blivit förbannad på saker som inte håller och bara slängt det så långt man orkat och det blir väl så ibland när man blir förbannad.

245 Inlägg
20 mars 2008
Benan skrev:
Läman in Saaben idag för att den laddar ojämt.. ibland inget alls och ibladn som fan och att när man körde på farthållare så gick laddet upp och ner.. hämta ut den idag och fick betal 2500kr fast det skulle gå på garantin.. och allt dom hade gjort va felsöka tändsystem (!?!?) och byta en slangjävle... 2500kr.. Och bilen jävlen går lika illa som innan.. Ska in där på tidag och mörda dom.. Varför e alla märkesverkstäder full av inkompitenta idioter?!?!!

Har du garanti skulle du bara sagt till dom att du inte betalar en spänn och ge mig bilen annars anmäler jag den stulen! Nä lite hårt kanske men när jag hade råd med nya bilar på slutet av 80-talet och början på 90-talet var det aldrig nått tjafs när man hade garanti på bilen. Skulle kunna dra historier här men nä det lämnar vi till en annan gång cool.

184 Inlägg
20 mars 2008
tillbis skrev:
johan89 skrev:
Residence skrev:

kan tillägga att när jag lämnade in farsans S80 för fel på blinkersen så fick jag prisuppgift ca 2000:-
när farsan hämtade ut bilen tog de 5100:-
jag vill ha tillbaka mellanskillnaden då de bara får öka på 10% utan att de ringer mig.
de ringde aldrig mig trots att jag ringde edm 2ggr per dag för att få veta när den e klar.

de vägrade ge tillbaka mellanskillnaden, så jag anmälde dem till ARN och fick RÄTT!

Skit verkstad. de som basar där har inte alla hästar hemma....
jag fick tillbaka 3000:- med hjälp av ARN

prist får faktist öka 15% tongue

oavsett vad så fick dom i just det fallet kosta högst 2300:-

det är 10 el 15% minns ej riktigt har för mej 10 när ja började läsa men kan ha ändrats men det är mex 1000kr iaf!

Audi Freak :)

245 Inlägg
20 mars 2008
ktmracing skrev:
tillbis skrev:
johan89 skrev:

prist får faktist öka 15% tongue

oavsett vad så fick dom i just det fallet kosta högst 2300:-

det är 10 el 15% minns ej riktigt har för mej 10 när ja började läsa men kan ha ändrats men det är mex 1000kr iaf!

*host* 15% normalt enligt ARN se prejudikat http://www.arn.se/praxis_referatiurval/ … 5-procent/

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
21 mars 2008
de får gångerna jag lämnar in mina bilar så är det pga jobb som ajg inte orkar göra själv/har tid att göra själv och då är det hos bekanta som är bilmekar som har skruvat och kan lösa problemet, sak samma om det är med orginalgrejor eller inte utan bonnmeck går bra så länge det fungerar.

men det viktigaste är att han SÄGER TILL om det är något annat som är påväg samt om det är något som kommer kosta mer eller något som han inte kan fixa... precis som det ska vara.

4 554 Inlägg
21 mars 2008
blir lika besviken varje gång... har haft 2 bilar på lagning första bilen startade inte när jag skulle hämta den och när jag väl fick igång den så visade bränslemätaren åt helvete fel så fick lämna in den igen, andra bilen lämnade jag in på lagning för att jag trodde inte jag hade hittat felet hade t om vart inne hos dom med min trasiga tryckregulator och bett dom kolla om den funka och dom sa att den va okej när jag väl fick tillbaka bilen igen va tror ni va flet:P tryckregulatorn såklart.. besviken? jodå

Budbilsglidare
228 Inlägg
21 mars 2008
lill3bror skrev:
Jag lämnade in min bil i måndags till en bilfirma i norrköping för att få bakspoilern omlackad efter en liten olycka. Fick tillbaka den idag och jag är inte nöjd! Vad gör man! Det var inte jag som hämtade ut bilen, så dom hann stänga innan jag fick se resultatet, vill bara gråta. Så jävla slarvigt gjort.

Fel som jag upptäkt:

1. Har upptäkt att det finns 2 "droppar" i lacken, alltså lacken har runnit på 2 ställen.
2. Det är luftbubblor i en 2 skarvar som inte ens ska vara skarvar. Dom har alltså lackat över 2 separata delar. Delarna borde ha separerats från varandra och lackats för sig.
3. Passningen på spoilern är urusel, det är en stoor glipa på ena sidan och "bra" på andra.
4. Det finns flera saker att anmärka på, men svårt att beskriva hur de ser ut.

Det är riktigt tråkigt när sånt här händer när man har lämnat in bilen till "proffs"

Skriv gärna om ni råkat ut för liknande saker!

Det bästa du kan göra är o ge firman en chans till o rätta till felen... Sumpar dom det då så tycker ja det är befogat o komma med kritik på ett forum..
Dom är inte mer än människor som jobbar precis som du o borde väl få en chans o rätta till felen om du är missnöjd?
Vilken firma i NKPG va det?

Mvh

1 397 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
Jag förstår att man kan göra fel då alla är människor.. Men om man ser de från min sida så kan du väl förstå att jag är missnöjd, jag har inte hängt ut någon speciell smile. Som du säger så väntar jag med att hänga ut dom, dom får en chans till.... smile *skicka pm om du ändå vill veta vilka det var*

Sök