Du kan få den att låta som att den går bättre för lite pengar. Men söker du prestandaförbättringar av mera märkbar art så kan du i princip glömma det då det kostar mer än bilen är värd.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Du kan etanol konvertera den, antagligen det billigaste sättet att få upp effekten ca 25% utan att ändra något speciellt på motorn.
få upp effekten 25% ???!!!! då skulle jag alltså få drygt 50 hk till i min bara genom att konvertera. känner inte riktigt för att tro på det.
Tro får du göra i kyrkan, fysiken är vad den är... Det är inget skitsnack. Konverterar du motorn till etanol, med spridare, bränsletryck & tändning så får du garanterat ca 25% mer effekt. Den kommer att dra lite mer / mil men det är överkommligt.
Du kan etanol konvertera den, antagligen det billigaste sättet att få upp effekten ca 25% utan att ändra något speciellt på motorn.
få upp effekten 25% ???!!!! då skulle jag alltså få drygt 50 hk till i min bara genom att konvertera. känner inte riktigt för att tro på det.
Tro får du göra i kyrkan, fysiken är vad den är... Det är inget skitsnack. Konverterar du motorn till etanol, med spridare, bränsletryck & tändning så får du garanterat ca 25% mer effekt. Den kommer att dra lite mer / mil men det är överkommligt.
Har svårt att tro det, eftersom en GLT inte har turbo. Dessutom så är det ju inte billigt att börja mappa om bilen osv.
Till topic: Sälj bilen och köp en annan om du vill ha mer effekt!
Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
få upp effekten 25% ???!!!! då skulle jag alltså få drygt 50 hk till i min bara genom att konvertera. känner inte riktigt för att tro på det.
Tro får du göra i kyrkan, fysiken är vad den är... Det är inget skitsnack. Konverterar du motorn till etanol, med spridare, bränsletryck & tändning så får du garanterat ca 25% mer effekt. Den kommer att dra lite mer / mil men det är överkommligt.
Har svårt att tro det, eftersom en GLT inte har turbo. Dessutom så är det ju inte billigt att börja mappa om bilen osv.
Till topic: Sälj bilen och köp en annan om du vill ha mer effekt!
Du måste inte ha turbo för att få motorn att leverera mer effekt på etanol, men det är mer fördelaktigt. & billigare än så för att få upp effekt kan du leta effter.....
Som sagt, vill du ha mer effekt kommer de att kosta, men en etanol konvertering är inte så dyrt och du kommer få en rejält märkbar prestanda ökning men ja törs inte ge nåra siffror. Du kan ju annars skaffa fullflödes avgassystem, bränslepump med tryckregulator, större spridare, chip å lite annat smått och gott.
såg precis att du har en vanlig b230f motor i din bil. sätt i en 531 topp me vx3 kam, extraktor grenrör, fullflödes avgas och du har garanterat 15 hk till.
såg precis att du har en vanlig b230f motor i din bil. sätt i en 531 topp me vx3 kam, extraktor grenrör, fullflödes avgas och du har garanterat 15 hk till.
Då är frågan, är de värt o lägga ner så pass mycket pengar får o få 15 hästar.
UIngen här som ger svar till trådskaparen direkt... Sen ang Etanolkonv.. Det ger 25% ökning i CA beronde på bilar. Så det är ingen bullshit.. Ang me bilen så kan du göra följande som inte kostar skjortan
Vassare kamaxel Sportavgasystem Ev: chippa ( Beroende om du har databox ) öppet filter Plana toppen Bättre spridare öka bränsletryck jaa listan kan bli lång