2503
Sök

Nån som vet hur man trimmar en 740 glt 1989 billigt??

Avstängd
107 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
#1
Hej:) Undrar om det är nån som vet hur man trimmar min 740 glt billigt???

10 287 Inlägg
21 mars 2008
#2
Du kan få den att låta som att den går bättre för lite pengar. Men söker du prestandaförbättringar av mera märkbar art så kan du i princip glömma det då det kostar mer än bilen är värd.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Offroad Racing
3 122 Inlägg
21 mars 2008
#3
skaffa turbobil eller v8...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

21 mars 2008
#4
du kan köpa ett sport luft filter och biliga trimdelar på blocket

674 Inlägg
21 mars 2008
#5
Du kan etanol konvertera den, antagligen det billigaste sättet att få upp effekten ca 25% utan att ändra något speciellt på motorn.

With great freedom comes great responsebility

Offroad Racing
3 122 Inlägg
21 mars 2008
#6
Ramrod skrev:
Du kan etanol konvertera den, antagligen det billigaste sättet att få upp effekten ca 25% utan att ändra något speciellt på motorn.

få upp effekten 25% ???!!!! då skulle jag alltså få drygt 50 hk till i min bara genom att konvertera. känner inte riktigt för att tro på det.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

674 Inlägg
21 mars 2008
#7
henke_99 skrev:
Ramrod skrev:
Du kan etanol konvertera den, antagligen det billigaste sättet att få upp effekten ca 25% utan att ändra något speciellt på motorn.

få upp effekten 25% ???!!!! då skulle jag alltså få drygt 50 hk till i min bara genom att konvertera. känner inte riktigt för att tro på det.

Tro får du göra i kyrkan, fysiken är vad den är...  Det är inget skitsnack. Konverterar du motorn till etanol, med spridare, bränsletryck & tändning så får du garanterat ca 25% mer effekt.  Den kommer att dra lite mer / mil men det är överkommligt.

With great freedom comes great responsebility

Offroad Racing
3 122 Inlägg
21 mars 2008
#8
för o återgå till trådskaparens fråga då, han ville ju trimma billigt o det där lär ju kosta en del med en konvertering.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Studerande
463 Inlägg
21 mars 2008
#9
Ramrod skrev:
henke_99 skrev:
Ramrod skrev:
Du kan etanol konvertera den, antagligen det billigaste sättet att få upp effekten ca 25% utan att ändra något speciellt på motorn.

få upp effekten 25% ???!!!! då skulle jag alltså få drygt 50 hk till i min bara genom att konvertera. känner inte riktigt för att tro på det.

Tro får du göra i kyrkan, fysiken är vad den är...  Det är inget skitsnack. Konverterar du motorn till etanol, med spridare, bränsletryck & tändning så får du garanterat ca 25% mer effekt.  Den kommer att dra lite mer / mil men det är överkommligt.

Har svårt att tro det, eftersom en GLT inte har turbo. Dessutom så är det ju inte billigt att börja mappa om bilen osv.

Till topic: Sälj bilen och köp en annan om du vill ha mer effekt!

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

674 Inlägg
21 mars 2008
#10
response skrev:
Ramrod skrev:
henke_99 skrev:

få upp effekten 25% ???!!!! då skulle jag alltså få drygt 50 hk till i min bara genom att konvertera. känner inte riktigt för att tro på det.

Tro får du göra i kyrkan, fysiken är vad den är...  Det är inget skitsnack. Konverterar du motorn till etanol, med spridare, bränsletryck & tändning så får du garanterat ca 25% mer effekt.  Den kommer att dra lite mer / mil men det är överkommligt.

Har svårt att tro det, eftersom en GLT inte har turbo. Dessutom så är det ju inte billigt att börja mappa om bilen osv.

Till topic: Sälj bilen och köp en annan om du vill ha mer effekt!

Du måste inte ha turbo för att få motorn att leverera mer effekt på etanol, men det är mer fördelaktigt.
& billigare än så för att få upp effekt kan du leta effter.....

With great freedom comes great responsebility

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
21 mars 2008
#11
Som sagt, vill du ha mer effekt kommer de att kosta, men en etanol konvertering är inte så dyrt och du kommer få en rejält märkbar prestanda ökning men ja törs inte ge nåra siffror. Du kan ju annars skaffa fullflödes avgassystem, bränslepump med tryckregulator, större spridare, chip å lite annat smått och gott.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

2 924 Inlägg
21 mars 2008
#12
Billigast är att byta bil till en motorstarkare bil

~ Life is short, have FUN! ~

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
21 mars 2008
#13
såg precis att du har en vanlig b230f motor i din bil. sätt i en 531 topp me vx3 kam, extraktor grenrör, fullflödes avgas och du har garanterat 15 hk till.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

375 Inlägg
21 mars 2008
#14
har svårt att tro att etanol ger 25% prestanda höjning.
Uppskattnignsvis 5%.
Iaf vad jag märkt på min mil, dock ej mappat den.

Nåväl. Ang trim så bör man inte lägga sig under 10000kr om det ska bli en prestanda ökning.

Detta är bara min mening, finns mer kunnit folk än mig ang trimma en Volvo 740


2 182 Inlägg
21 mars 2008
#15
Andreas_ace skrev:
har svårt att tro att etanol ger 25% prestanda höjning.
Uppskattnignsvis 5%.

På en orginalbil ger det inte 25% prestandahöjning
På hårt trimmade bilar kan det ge opp till 25% mer

Det är va jag har hört å tror

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
21 mars 2008
#16
Sälg den och köp en 740 turbo.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

2 021 Inlägg
21 mars 2008
#17
patrikhornfeldt skrev:
såg precis att du har en vanlig b230f motor i din bil. sätt i en 531 topp me vx3 kam, extraktor grenrör, fullflödes avgas och du har garanterat 15 hk till.

Då är frågan, är de värt o lägga ner så pass mycket pengar får o få 15 hästar.


p-nyhlen skrev:
Sälg den och köp en 740 turbo.

Det är nog smartast


287 Inlägg
21 mars 2008
#18
byt avgas till ett större så låter den som den går bättre... wink kostar att trimma märkbart utan turbo..

volvo ska de va :)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
21 mars 2008
#19
UIngen här som ger svar till trådskaparen direkt...
Sen ang Etanolkonv..
Det ger 25% ökning i CA beronde på bilar.
Så det är ingen bullshit..
Ang me bilen så kan du göra följande som inte kostar skjortan

Vassare kamaxel
Sportavgasystem
Ev: chippa ( Beroende om du har databox )
öppet filter
Plana toppen
Bättre spridare
öka bränsletryck
jaa listan kan bli lång

C H E V R O L E T <3

3 650 Inlägg
21 mars 2008
#20
Det "trim" som är billigt är isåfall större avgassystem, och öppet filter..rensa katten går ju oxå. alt. beggade delar från typ blocket



Sök