2894
Sök

nån som vet hur man trimar upp en B21A utan att köpa nåt

Avstängd
44 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
hej jag har nyss köpt en volvo 244 dl men en  B21A som jag undrar om det går att trima upp utan att köpa nåt:cool:

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
22 mars 2008
Bort med luftburken, trä en nylonstrumpa över insugsslangen, ställ upp förgasaren så går den säkert lite bättre, annars så letar du runt, känns som alla har en B2X liggandes med lite trimm till som dom vill bli av med.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
22 mars 2008
NEJ  om du inte har massa grejer liggandes eller hittar nån vänlig själ som skänker dig grejer

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

112 Inlägg
22 mars 2008
släng ur allt som väger o ta fram kapen o kapa bort all onödig plåt, o tanka V-powersoppa + en flaska injektioncleaner, byt ut ljuddämparna mot raka rör från biltema. Annars så kolla att inte bromsarna ligger an.
Efter det så kan bilen kännas lite piggare big_smile Lycka till

Adde666
22 mars 2008
de går inte..

1 079 Inlägg
22 mars 2008
Enda som jag ser det är att lätta bilen, släng ut allt utom förarstolen och instrumentpanelen du får ingen mer effekt men du får en lättare bil med den effekten du har hehe.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

315 Inlägg
22 mars 2008
Bora 1000 hål i luftburken (under allså) du märker nog ingen skillnad med den får lite goare ljud som de flesta då känns som att den går bättre:D
Have fun

Allt eller inget!!!

4 682 Inlägg
22 mars 2008
beror på  vad du har tillgång till för verktyg och om du är "händig".saker som du kan göra me rätt verktyg är att  du kan porta toppen,bygga en skvalpplåt till oljetråget och bygga ett "effektavgassystem med headersextraktors och så vidare.du kan också lätta svänghjulet om du vill ha lite annan karaktär i motorn så den börjar dra lite tidigare,men de ger ju inte mer effekt.

65 Inlägg
23 mars 2008
släng ut reservhjul och domkraft o fälgkors om du har nått sånt skit. sätena väger lite men inte så mycket så jag skulle spara dom. men är din bil seg som fan släng ut allt möjligt då säten och sånt. sota röret ochså. ps sätt ditt ett sportluftsfilter för 150 kr på biltema rekommenderar jag (den drar ju lite mer bensin men det märks knappt/inte. fast du skulle ju ha lite bättre rör o sånt men det duger bra och är biligt(skit i nylonstumpan hehe finns blåa o röda färger på sportluftfiltrena ochså för samma pris. prova det!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 mars 2008
Man kan ju alltid dekaltrimma... wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

288 Inlägg
23 mars 2008
Det är faktiskt perfekt bil du har för lättning, då värdet av bilen är ringa, så kan du ta o slänga allt som finns i bilen.

Gör körning från jämn hastighet 80-120 på fyran några gånger o ta tid, ta bort de bästa o sämsta tiderna. Sen när du jobbar på bilen så kan du mäta om den blev snabbare. Lättade en Passat kombi, men behöll allt i höjd med B-stolpen. Den blev 80kg lättare, tar du det mesta i framsätet också, så passara du lätt 100kg utan att kapa nått.

Med.lem
3 759 Inlägg
23 mars 2008
Gör såhär: Gå till köket och hämta soda-streamern (för alla var väll en sån nuförtiden) Skär ut ett hål i passagerarstolen och lägg ner streamern där, (klä gärna in den i alu-folie för den rätta Fast & Furius kännslan) Dra nu en slang från streamern till insuget (även den kan kläs in för några extra HK) åk till nån såndär skumm festbutik och köp ett gäng lustgaspatroner (alternativ beställ från pappas kort på internet (gratis))

Nu är du good to go! När porschen drar upp bredvid dig och tokvarvar så drar du full gas och trycker till knappen på sodastreamern så skall du se att han inte har ett skit att sätta emot!

Bra va? tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

10 287 Inlägg
23 mars 2008
Elak nu EmCom...

Men sanningen är som alltid:

"There is no such thing as a free lunch"

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
23 mars 2008
sätt dit en tratt i megaformat i fronten o trä på en slang mellan tratt o förgasare sen blir det bara mer ef ju fortare du kör obs vid 200 bör choken dras ut för maximal effekt  och pumpa däcken till 4 kg sen e du snabbast till korvmojjen   big_smile

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

10 287 Inlägg
23 mars 2008
Kalla mig glädjedödare eller vad som helst.
Detta är dock inte en chatt. Nu spårar denna tråd ur. Svaret till Bakaxel är dock rätt klart att gratis är rätt svårt.

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök