3978
Sök

Hjälp Med Hur Det Ska Kopplas Till Strömbrytare!!!???

8 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
TJA

Det är såhär att jag har tagit bort de gamla orginalknapparna í bilen som sköter ljuset etc för att jag tänkt byta till lite "coolare" strömbrytare!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/67011/288214_crm2ti.jpg
så här ser strömbrytarna ut som jag tänkt byta till....

men så vet jag inte riktigt hur jag ska koppla kablarna för att det ska fungera, hur ska jag koppla kablarna som är en grön, en liten orange, en stor orange, en röd och en "röd och röd/vit".. kolla bilden nedan så ser ni vad jag menar..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/67011/288217_9y9waz.jpg
Såhär ser kablarna ut som jag behöver hjälp att koppla till strömbrytaren!?

NÅGON SOM VET HUR DE SKA KOPPLAS FÖR ATT DE SKA FUNGERA??? kablarna är till ögonlocken på bilen ifall nån undrar... tacksam för svar och svar som kan göra att de löser sig utdelas belöning!

tack på förhand alla duktiga tekniker! smile smilewink

796 Inlägg
22 mars 2008
mät på kablarna så vet du var du har ström iaf big_smile

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

495 Inlägg
22 mars 2008
den där strömbrytaren är ju bara en on/off de. du kopplar ju ström eller jord till en sidan på brytaren sen lika på den andra och när du slår på den så får den ström eller så jordar den

mig <3 vtec = sant

Soubee
22 mars 2008
Du får ta mäta lite och se när och var du har ström i dem (tex när du vrider på nyckeln mm)
Sedan så är det "bara" att ta den ena kabeln som är + på "off" på din Killswitch och sedan "tändtråden" (den som går till det som skall tändas/fungera) på "on" delen på din knapp!
Du får inte glömma att jorda det som skall fungera också! tongue

10 287 Inlägg
22 mars 2008
Du Silversurfarn...
Har du kvar orginalströmbrytaren?
I så fall - räkna antal stift på den och jämför med den som du la upp bilden på. I princip så behöver du en strömbrytare med lika många stift som orginalströmbrytaren.
(Fast det mera komplicerat än så - du behöver en strömbrytare med samma kontaktfunktioner som orginal - eller en bröt med reläer för att emulera orginalfunktionen).

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök