Om man har kredit på bilen, kan man byta med någon annan då ?

qezor
23 mars 2008 · 15 Inlägg

*Hejsan, jag har kredit kvar på bilen och jag ska byta den med en annan kille som inte har det, å jag vill ha kvar krediten. Hur gör man då? Är krediten låst till bilen eller? Det är genom en bilfrima jag har köpt min bil och nu ska jag byta mot en annan bil.. 

Hur ska jag göra?

Vad ska man säga, seee jaaa.. :D
djRob
23 mars 2008 · 184 Inlägg

Du får inte sälja lr byta bilen om du har kredit på den. Då är det kreditbolaget som äger bilen men det du kan göra är att gå in till banken och betala av det du har kvar på bilen att betala samma dag du gör bytet lr säljer den om du nu har dom pengarna.

qezor
23 mars 2008 · 15 Inlägg

Okej, fan varför ska det vara så jävla tråkigt.. hmm finns det inge annat man kan göra? Är det bara å ta ett till lån å köpa bilen av kreditföretaget? eller kan man göra en deal med företaget och betala eller jag vet itne..

Vad ska man säga, seee jaaa.. :D
Weermets Gasglad
23 mars 2008 · 295 Inlägg

Lån på banken, lös bilen, sen byt.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
23 mars 2008 · 1 300 Inlägg

Det fanns en annan tråd om detta för inte så längesedan...

I do it my way
qezor
23 mars 2008 · 15 Inlägg

Okej det är det jag måste göra..  Åka till banken imorgon om dom har öppet :d hehe..

Vad ska man säga, seee jaaa.. :D
Bossni
23 mars 2008 · 274 Inlägg

Vad jag har fått höra är att du får sälja den om det har gått halva kredit tiden.
Efterssom jag och de flesta här inte vet säkert så tycker jag att du ska ringa och fråga där du har lånet till bilen.

anderzohn bilbytarkung
23 mars 2008 · 196 Inlägg

ja byte med en kille som hade kredit på bilen å ja fråga han om d följde med bilen å han sa nej d gör den inte men efter en månad så dök d ner ett krav brev på 17000kr te mig..skulle betalas inom 10 dar..men som tur va så gjorde ja affär med en ärlig kille så d va bara att ringa upp han så betalade han skulden som tur va

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
qezor
23 mars 2008 · 15 Inlägg

Okej, då får jag köpa loss den innan jag byter..

Vad ska man säga, seee jaaa.. :D
Mankan1978 Son Of Murphy
23 mars 2008 · 782 Inlägg

Sitter i samma sits nästan, min tant äger bilen pga. att jag har bet. anm. så fick jag inte stå som ägare på den då den är köpt på kredit... O nu behöver vi gå upp till helförsäkring, men har inte råd så länge den står på henne... sad Jag skulle betala 600kr/månad i helförsäkring hos Volvia, medan hon betalar 500kr för halvförsäkring hos Folkskam...
Får vänta i 2år till kanske, då mina prickar är borta så man kan ta något lån o betala eller så... hmm

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
qezor
23 mars 2008 · 15 Inlägg

Ajdå fan va tråkigt, vad är det för bil du har?

Vad ska man säga, seee jaaa.. :D
Mankan1978 Son Of Murphy
23 mars 2008 · 782 Inlägg

qezor skrev:
Ajdå fan va tråkigt, vad är det för bil du har?

S40 T4... hmm

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Hamilton
23 mars 2008 · 8 868 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Sitter i samma sits nästan, min tant äger bilen pga. att jag har bet. anm. så fick jag inte stå som ägare på den då den är köpt på kredit... O nu behöver vi gå upp till helförsäkring, men har inte råd så länge den står på henne... sad Jag skulle betala 600kr/månad i helförsäkring hos Volvia, medan hon betalar 500kr för halvförsäkring hos Folkskam...
Får vänta i 2år till kanske, då mina prickar är borta så man kan ta något lån o betala eller så... hmm

Ärligt talat så förstår jag inte problematiken, be tanten ta ett banklån och lös bilen om den ska stå på dig.

Fotograf på tierpidag.se
Mankan1978 Son Of Murphy
23 mars 2008 · 782 Inlägg

Hamilton skrev:

Mankan1978 skrev:
Sitter i samma sits nästan, min tant äger bilen pga. att jag har bet. anm. så fick jag inte stå som ägare på den då den är köpt på kredit... O nu behöver vi gå upp till helförsäkring, men har inte råd så länge den står på henne... sad Jag skulle betala 600kr/månad i helförsäkring hos Volvia, medan hon betalar 500kr för halvförsäkring hos Folkskam...
Får vänta i 2år till kanske, då mina prickar är borta så man kan ta något lån o betala eller så... hmm

Ärligt talat så förstår jag inte problematiken, be tanten ta ett banklån och lös bilen om den ska stå på dig.

Det är problem, då hon fått stå på alla lån o krediter, får hon inte ta nya lån... sad Så man måste vänta ut tiden, så man kan börja leva som folk igen kanske... hmm

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
pukan2
23 mars 2008 · 3 182 Inlägg

jag har pratat med banken idagarna om samma sak,ok det är inge problem att byta bort den eller göra va du vill med den, så länge du ringer upp dom efter köpet(du som har krediten) till banken ok siger att bilen är såld.

Mange_C5
23 mars 2008 · 220 Inlägg

Mankan1978 skrev:

Hamilton skrev:

Mankan1978 skrev:
Sitter i samma sits nästan, min tant äger bilen pga. att jag har bet. anm. så fick jag inte stå som ägare på den då den är köpt på kredit... O nu behöver vi gå upp till helförsäkring, men har inte råd så länge den står på henne... sad Jag skulle betala 600kr/månad i helförsäkring hos Volvia, medan hon betalar 500kr för halvförsäkring hos Folkskam...
Får vänta i 2år till kanske, då mina prickar är borta så man kan ta något lån o betala eller så... hmm

Ärligt talat så förstår jag inte problematiken, be tanten ta ett banklån och lös bilen om den ska stå på dig.

Det är problem, då hon fått stå på alla lån o krediter, får hon inte ta nya lån... sad Så man måste vänta ut tiden, så man kan börja leva som folk igen kanske... hmm

2 år är en ganska lång vänte tid, kanske skulle du sälja den istället om budgeten är tajt? neutral

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
Mankan1978 Son Of Murphy
23 mars 2008 · 782 Inlägg

Mange_C5 skrev:

Mankan1978 skrev:

Hamilton skrev:

Ärligt talat så förstår jag inte problematiken, be tanten ta ett banklån och lös bilen om den ska stå på dig.

Det är problem, då hon fått stå på alla lån o krediter, får hon inte ta nya lån... sad Så man måste vänta ut tiden, så man kan börja leva som folk igen kanske... hmm

2 år är en ganska lång vänte tid, kanske skulle du sälja den istället om budgeten är tajt? neutral

Jo det är jävligt lång tid... hmm Man får stå sitt kast nu efter att man sket i allt när man var ung... sad
Nej, kan inte göra oss av med den, för vi behöver bil, och en bil vi kan lita på går ifrån punkt A till punkt B...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Ermin
23 mars 2008 · 94 Inlägg

Du får ej sälja bilen om du har kredit på den.Du måste betala av krediten + så måste du få bort spärren på Vägverket innan du kan göra ett ägar byte. Spärren tar du bort hos bilhandlaren där du köpt bilen efter att du betalat av skulden på den.Detta tar ett par dagar för vägverket att göra.

xBjorlingx
23 mars 2008 · 433 Inlägg

Farsan köpte sin bil på bilfirma, kom på att bilen var skit. Skulle sälja den, insåg att den var "spärrad" la om lånet från banken bilhandlaren använde tills sin egna bank och fick på så sätt ett lån som inte var bundet på bilen. Skulle jag någon gång ta billån så skulle det aldrig falla mig in att låsa lånet på bilen. Vem orkar ha kvar bilen under hela återbetalningstiden?

index
23 mars 2008 · 658 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Det är problem, då hon fått stå på alla lån o krediter, får hon inte ta nya lån... sad Så man måste vänta ut tiden, så man kan börja leva som folk igen kanske... hmm

Låna pengar av någon, alternativt be en förälder eller liknande att ta ett lån för att lösa lån och krediter bundna på bilen. När det är löst så tar gumman din ett nytt lån men som inte låser bilen och betalar tillbaka den ni lånat pengar av. Sen är det fritt att skriva över bilen.
Eller så säljer ni bilen, löser lånen och tar ett vanligt lån till en ny bil. Allt går att lösa om man vill.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang