3063
Sök

Opel 2.0t kombi H 04- eller en opel astra 2.0t 98-03 kombi G OPC????!!! HJÄLP

18 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
tja
Eftersom inte köpråds linjen inte var igång tänkte jag skicka in ett inlägg här.

Sitter nämligen och kollar på en turbo kombi. Fastnat för Opel Astra H 2.0t och Opel Astra G 2.0t OPC.

har jävlgit svårt att bestämma mig då H-modellen är nyare och modernare men för samma pris om en modell G.

Modell H: Är svensksåld,gått 1600 mil(fullservad med bok),årsmodell 05, 170 hk(orginal) och har OK utrustning(inget märkvärdig) kostar 150 000 svkr
Modell G: Import från tyskland, gått 5000 mil(fullservad med bok), årsmodell 02, 200 hk(orginal) och är fullsmetad med halvskinn,backsensor mm mm ända den inte har är navigator. kostar 165 000 svkr

PS: värt att notera är att jag får en Modell H med 200hk i tyskland för samma pris(165 tkr) i tyskland också. Skillnad är att det inte är en OPC utan orginal 200 hk.

Tacksam för lite hjälp!
Senast redigerat av mille08 (24 mars 2008)

Japp gillar volvo =)

Volvofreak
356 Inlägg
24 mars 2008
Köp den nyare!

// Andreas
S40N T5-04

18 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
har du kört någon av modellerna?
Hört att OPC ska vara något ut av det vanliga, därför jag känner mig lite tveksam. Visst det skiljer 30 hk men ska jag ändå köpa G modellen så får jag en nyare modell med samma effekt i hk för samma pris, med andra ord H modellen. Varför är OPC:n så dyr, vet att det inte finns många modeller av den, men kan väl inte bara vara det.

Japp gillar volvo =)

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
24 mars 2008
Jag hade aldrig tvekat på att tatt astra h'n.

Det är natt o dag på bil. Du har ju som sagt redan en astra g idag ser det ut som? Så ja tror att du är medveten om vilket kvalitéts lyft opel gjort dom senaste åren om du tittar närmare på astran. framförallt bara provkör bilen..

Sen är det ju alltid kul med massa OPC lull-lull prylar. Men det finns mycket eftermarknadsprylar om du vill tuffa till H-modellen med. Du får ju även en nyare motor i h'n, nyare bil, mindre mil. Ja. Jag ser ingen anledning att betala mer för en äldre bil som gått längre..

skulle sattsat på 05'an , speciellt med så få mil! Är ju verkligen kanonbilar med få brister.

Farsan är ute efter en astra H med automat. Lite lurigare att få tag i bara.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

166 Inlägg
24 mars 2008
OPC bilarna (de nyare) är så jävligt roliga att köra. (sen kan man ju skruva lite på dem och ha ännu roligare).

Men i ditt fall hade jag tagit den nyare. Den gamla OPCen som du tittar på har EJ samma motor som de nyare OPC modellerna.
http://www.opelsportclub.com/forums/sho … ad+motorer

Finns andra saker som skiljer dem åt som krock kudar, anti sladd osv osv. Den nyare är en modernare bil på alla sätt.

18 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
OPCPiraten skrev:
OPC bilarna (de nyare) är så jävligt roliga att köra. (sen kan man ju skruva lite på dem och ha ännu roligare).

Men i ditt fall hade jag tagit den nyare. Den gamla OPCen som du tittar på har EJ samma motor som de nyare OPC modellerna.
http://www.opelsportclub.com/forums/sho … ad+motorer

Finns andra saker som skiljer dem åt som krock kudar, anti sladd osv osv. Den nyare är en modernare bil på alla sätt.

men när jag kollar på modell H och 200hk modellen står det inget om att det är OPC. men det måste väl vara en OPC modell om det är 2.0t och 200hk sen finns modellen i sverige med 170 hk 2.0t.

Är det OPC med 200 hk fast det inte står i någon annons? är kombi modell jag pratar om nu.

Japp gillar volvo =)

166 Inlägg
24 mars 2008
Det är den GAMLA opc modellen.
Tror det var fram till 05 den gjordes sen kom de nya OPC programet.
Kan ha fel, är inte helt 100

18 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
OPCPiraten skrev:
Det är den GAMLA opc modellen.
Tror det var fram till 05 den gjordes sen kom de nya OPC programet.
Kan ha fel, är inte helt 100

så med andra ord är det likadana motorer i en 02 opc som en 05:a fast det är två olika modeller(G och H)hmm

Japp gillar volvo =)

Sök