2611
Sök

Volvo 740 - Stereo/Klocka

1 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Fick ett litet problem igår. Helt plötsligt slocknade radion och klockan på instrumentbrädan, dom sitter på samma säkring. Testade att byta men säkringen blixtrar bara till och pajar direkt (15 Amp). Vågar man säkra den med en starkare utan att ledningarna ska brinna upp? Är det någon annan som varit med om liknande problem och vet vart själva problemet oftast brukar ligga?

Till saken hör att motorn till torkarna strular och intervallen fungerar bara ibland. Trots att den inte sitter på samma säkring som de ovanstående så slutade även den att funka, men nu dagen efter funkar den igen så dom lär inte sitta på samma säkring men jag tänkte att det kanske kan jävlas med det problem jag har med radion (?)

Oerhört tacksam för svar

202 Inlägg
25 mars 2008
Att säkringen går tyder ju på något fel, då är det inte så smart att bara sätta i större.
Det är bättre att försöka hitta felet.

8 156 Inlägg
25 mars 2008
Söndrig kabel som ger kortslutning kanske?
Anyhow, jag skulle inte sätta i en starkare säkring.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

30 Inlägg
3 april 2008
ta en spik försatan wink

223 Inlägg
3 april 2008
Radio/klocka/ samt lampan i taket går alla 3 till samma säkring, hade samma problem som dig, jag tog ner tak lampan för en kabel hade hoppat ur till lampan och därmed låg emot en annan tongue därmed säkringen smäller. så ut och prova nu med dig ! puss puss

Sök