3787
Sök

Livslängd på en bas?

21 761 Inlägg
27 mars 2008
CA23 drar högst 60A vid full RMS-effekt i bryggkopplat läge. Med 6m lång 35mm2 kabel så blir spänningsfallet ca 0,17V vid 60A, det är absolut inga problem. Skulle även fungera med 21mm2 kabel också. Har själv inte provat kabelpaketet från GZ, men det borde vara minst lika bra som andra märken.

Med 35mm2 kabel så kan du även koppla in ett till CA23 om du skulle vilja det, spänningsfallet blir inom "rimliga gränser".
Senast redigerat av Drönirettab (27 mars 2008)

62 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
http://forum.lazzat.se/showthread.php?t … basl%E5dor E-30, om det var denhär killen du pratade om så har jag mailat honom nu. Han har inte varit aktiv på Lazzat sedan -06 och hans hemsida funkade inte, men vi får hoppas på att mailadressen fortfarande är aktuell

1 050 Inlägg
28 mars 2008
Yes, mitt i PRICK! där har du baslådemannen. Jag beställde min måttanpassade låda av honom. Allt höll högsta perfektion, fanns inget alls att anmärka på. Mkt kompenent kille. Vill minnas att han dessutom skickade görbilligt via bussgods. 150:- för frakten av en stor färdigbyggd baslåda på 30L.

Lägger upp mailadressen ifall flera vill beställa baslådor, MDF 19mm tog han endast 250:-för helt färdigbyggd enl ritning.

joan.akesson@telia.com

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

62 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Jo jag läste att han skickade låda för enkel 10"-bas för 145 kronor. Jag skulle dock gärna vilja ha lite tjockare, minst 22mm så man e home safe smile Hoppas mailadressen är aktuell bara. Skulle va skönt att kunna ta nästa helg till att puttsa upp bilen istället för o bygga låda. Var bor karln? Tänkte om han inte svarar på mail kanske man kan söka på Joan/Johan Åkesson och den orten?

1 050 Inlägg
28 mars 2008
Degnell skrev:
Jo jag läste att han skickade låda för enkel 10"-bas för 145 kronor. Jag skulle dock gärna vilja ha lite tjockare, minst 22mm så man e home safe smile Hoppas mailadressen är aktuell bara. Skulle va skönt att kunna ta nästa helg till att puttsa upp bilen istället för o bygga låda. Var bor karln? Tänkte om han inte svarar på mail kanske man kan söka på Joan/Johan Åkesson och den orten?

Tjena..kommer ej ihåg vart han bodde. Men Clearing numret är väl baserat på bostadsort?
Aktuellt Clearing nr är: 8060-6. big_smile (Föreningssparbanken)

EDIT: Falkenberg ska det vara.

EDIT 2: Finns endast en träff: Joan Åkesson Mobil 070-343 56 95
Med tanke på hur han stavar förnamnet, så bör det vara rätt. big_smile
Senast redigerat av E-30 (28 mars 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

62 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Kanonfint! Ska på kryssning imorn o kommer hem på söndag. Har han inte svarat när jag har nyktrat till efter den resan så slår jag en pling till honom o frågar om han vill bygga min baslåda big_smile

Sök