Jag måste ha tändningen på ON eller slå på lyset för att baslådan ska fungera, ändå har jag kopplat ihop minnes och strömkabeln (gul+röd) på isokontakten?! Stereon fungerar dock utan nyckel eller nånting alls när jag har det såhär och den behåller minnet som den ska..
Sedan när jag kopplade ihop kablarna så började klockan i bilen lysa konstant och när jag drog ur en av kablarna så slutade den lysa. Varför får klockan också konstantström när jag kopplar det på stereon?
baslådan ska ju starta när du startar stereon om du har satt remotekabeln på den så.. men menar du att du måste ha tändningen eller lyset på för att stereon ska gå? ..
Remotekabeln sitter där den ska. Japp, tändningen måste stå på ON ELLER så vrider jag bara på position/helljus för att baslådan ska gå igång. Detta resulterar ju i en väldans massa ström som går hela tiden..
Samma sak att klockan fungerar hela tiden också även fast bilen är avstängd och inga lysen är på :S
Japp, den fungerar då.. Så jag förstår inte varför baslådan inte skall fungera?! Var upp på BRL också och dom kollade allting också och allt är rätt kopplat och så, men förstår inte heller varför det inte fungerar..
Okej .. Till övriga som läser så skall jag vara lite mer tydlig kanske om någon har nån idé
Minnes+strömkabel på ISO kontakten (gul+röd) är sammantvinnade för att stereon inte skall tappa minne och att man ska slippa ha tändningen på för att den skall fungera.. När jag gjorde detta så behöver jag inte ens ha nyckeln i för att stereon ska fungera (huvudenheten alltså).. Samtidigt som detta så började klockan att fungera konstant också, alltså när jag fixade konstantström till stereon. Hur kan det komma sig?
MEN, för att baslådan skall fungera så måste jag vrida på positionsljuset/helljuset för att den skall börja fungera, eller sätta i nyckeln och vrida tändningen till ON.. Hur kan det komma sig?