3484
Sök

Ska turbokonvertertera b230f. behöver lite tipps.

207 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
#1
jag har 4 olika block liggandes. 2st b230f -90 som har gått ca 45000mil vardera. så har jag ett b230f -87 som ha gått 36000mil och ett b230f -88 som har gått ca 35000mil. min fråga är nu vad är det det för skillnad på blocken? är det nån skillnad? olika hållbara stakar?

om man gämnför dessa stakar med b230et? vad är skillnaden?

sen ska jag svarva ner kolvarna. hur mycket bör jag ta?  2 mm?

tacksam för svar
Senast redigerat av Sorling (26 mars 2008)

Driifter;)
1 630 Inlägg
26 mars 2008
#2
www.savarturbo.se.. kolla deras forum så hittar du nog de du behöver veta bara du söker lite

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

87 Inlägg
26 mars 2008
#3
Vad ska du använda dig av för insprut m.m.?Bil??
Blocken i sig är det ingen skillnad på..sitter knacksensor på dom vilket är bra!
O stakarna håller faktiskt ganska bra!
Skicka mig ett PM med lite mer info om vad du ska använda för grejer!
Har turbokonverterat såna motorer förr..

Vänliga Hälsningar Klas Östling

87 Inlägg
26 mars 2008
#4
Vad ska du använda dig av för insprut m.m.?Bil??
Blocken i sig är det ingen skillnad på..sitter knacksensor på dom vilket är bra!
O stakarna håller faktiskt ganska bra!
Skicka mig ett PM med lite mer info om vad du ska använda för grejer!
Har turbokonverterat såna motorer förr..

Vänliga Hälsningar Klas Östling


Sök