2528
Sök

Taxiförare på gorg?

Thomas_945LTT
28 mars 2008
Körde taxi i Norrköping, när jag bodde där. Jobbade endast natt....e ju ett visst klientel som åker då....både på gott å ont...har även kört taxi här i Halmstad. Bara dagtid...å kissluktande pensionärer, å skitdåligt me dricks sad Ska man köra taxi så ska man ju helst köra kvällar å helger. Roligt jobb...man träffar mycket folk...men inget att bli rik på...

343 Inlägg
21 mars 2009
Blivande taxi förare.. Klarade teoriproven i torsdags så nu är det bara uppkörningen kvar sedan har man kortet..

underordnad allfixare
696 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
lite gammal tråd.. smile har haft kortet i 1år nu snart rätt kul är det faktiskt

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

34 Inlägg
22 mars 2009
Jag kör extra i Helsingborg och gjort det i snart 6 år, e jävligt kul jobb om man tycker om att köra bil och träffa folk. Jag kör bara nätter på helgerna och folket som åker då är lite speciella, både på gott o ont. Vissa kunder kan vara totalt korkade alltså, men i nästa stund kan man få 100:- i dricks av nästa kund och då har man glömt dom jobbiga man hade innan. Det gäller att man är "rätt person" för att palla med, personalomsättningen i yrket är högt, sedan är ju lönen inte den bästa.

Lycka till....

//D.S

underordnad allfixare
696 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
ni som kör vad är eran längsta resa och vad gick den på?

min längsta var till Dorotea ca 23mil tror jag.. den resan slutade på 3500:-

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

34 Inlägg
22 mars 2009
LasseMan
Idag 12:25:03 ni som kör vad är eran längsta resa och vad gick den på?

Min längsta resa skulle ha varit till nått ställe mellan Umeå o Luleå, det var ett bud, men jag tackade nej och var 4:e bilen som gjorde det (ingen som vill åka långt tydligen)
Men annars är det längsta jag kört: Hbg - Horsens (Jylland) Danmark, kommer inte ihåg antal mil men det kostade strax över 6000:-

blacken
22 mars 2009
Köra Taxi, ne fy faan.  Dom var lovligt "byte" året runt på DN och Svenskan..

Sök