Hvis_Lyset_Tar_Oss skrev:
Något liknande hände mig å två kompisar, det blev en diskussion av det hela som slutade med att killarna som kan ha vart en 15 år ringde efter en äldre släkting som var där på 2-3 minuter å slet fram en fjäderbatong, ännu mer diskussion och vi började fundera på hur vi skulle klara situationen, efter ett par minuter till så kom det springandes kanske en 5-10 killar i varierande åldrar beväpnade med slagträn, stenar, flaskor å gud vet allt. Allt det här hände mitt på dagen i en liten stad och när jag tänkt på det efteråt så misstänker jag att ungarna var framskickade i syfte att skapa, få till ett bråk i brist på annat vettigt att göra. Hur som helst slutade det med att en av oss fick en flaska i bakhuvudet och vi andra slag å sparkar. Det gäller å passa sig i dagens samhälle, beroende på var i landet man bor, man kan ha en kniv i magen för mindre saker.
Liknande hände två kompisar för 4-5 år sedan.
De var ute på stan, två st ~15-åringar kom fram och började bråka.
De såg direkt att 100 meter bort stod 20+ till och väntade på att få hoppa in.
När de såg en taxi som stod stilla så slog de ner ungarna och hoppade in i taxin.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.