3422
Sök

Tips för att motverka magsjuka.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Tja, på lördag/imorgon har jag bestämt tid med en polare vars farsa äger ett par bilar jag är spekulant på. Men självklart just för att jag letat som en idiot efter en sån bil så har jag under natten gått och blivigt magsjuk så in i helvete. Så alla tips som finns som motverkar magsjuka snabbt och smärtfritt mottages gärna, tack. Mvh Ted.

EDIT: Betong och liknande svar hamnar inte i "hall of fame" så sånna kan ni hoppa över.
Senast redigerat av TFkarlsson (28 mars 2008)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 mars 2008
Drick mycket Cola, så du får upp allting. Magsjuka orsakas ofta av något som har kommit ner i magen som inte ska vara där. Så drick mycket Cola, vatten eller mjölk. Det gäller iaf om det är mer kräkmagsjuka.

Om det är det andra så är det väl bara att försöka dricka vatten hela tiden.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Allright, jag hatar mjölk så jag ska springa och prova på en gång. Har hört något om att hårt bröd ska motverka en del också?

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 mars 2008
TFkarlsson skrev:
Allright, jag hatar mjölk så jag ska springa och prova på en gång. Har hört något om att hårt bröd ska motverka en del också?

Kan göra det faktiskt. Har själv aldrig provat så kan ju inte direkt prata av erfarenhet, men inom teori så borde det faktiskt funka.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 mars 2008
javisst colan funkar MEN den måste vara avslagen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 mars 2008
men vad fasen god morgon på er så här i soluppgången

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 mars 2008
ironhead skrev:
javisst colan funkar MEN den måste vara avslagen

Visst ja, glömde bort det. Och god morgon på dig med. :p

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Krävdes inte mycket mjölk måste jag säga, fyfan vad äckligt det är. Mosade i mig en jävla massa hårt bröd direkt efter och nu har magen vart stabil i typ 10 minuter, helt klart längsta uppehållet sen 2 - 3 inatt. Så vi får hoppas att det håller i sig och så får jag väl lov att tacka för tipsen. smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 mars 2008
TFkarlsson skrev:
Krävdes inte mycket mjölk måste jag säga, fyfan vad äckligt det är. Mosade i mig en jävla massa hårt bröd direkt efter och nu har magen vart stabil i typ 10 minuter, helt klart längsta uppehållet sen 2 - 3 inatt. Så vi får hoppas att det håller i sig och så får jag väl lov att tacka för tipsen. smile

Haha jadå, får hoppas att det håller i sig. Magsjuka är så jävla besvärligt när det kommer vid fel tidpunkter. smile

Och varsegod. ^^
Senast redigerat av Siarnaq (28 mars 2008)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Aaa, sån klockren timeing. Är för övrigt 3 vw bubblor jag ska kika på om någon var nyfiken.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 mars 2008
TFkarlsson skrev:
Aaa, sån klockren timeing. Är för övrigt 3 vw bubblor jag ska kika på om någon var nyfiken.

Tänkte faktiskt dra mig för att fråga, men tänkte att du förmodligen var trött efter en natt med magsjuka. :p

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Närå fan jag är alltid pigg i stort sett. Har vart sjuk några dagar så jag är väl lite på bättringsvägen..... tills detta dök upp. Men nu har det hållt i sig en bra stund. Bubblar och låter ganska konstigt i magen men det hårda brödet och den äckliga mjölken kanske blandas till betong i magen? Vore ju ingen höjdare när det ska ut sen isåfall.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Fler tips önskas. Det höll sig inte.

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 mars 2008
ta me dig laptopen in te  toan så är du i fullt beredskap

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Fan nu verkar det stadigt igen. :S

Kontot inaktivt
104 Inlägg
28 mars 2008
10-15 vitpepparkorn sväljes hela. Det ger magen lite att jobba med, vilket är vad den behöver när den är dålig.
Nej, det är inget bullshit, det är sanning. 10-15 hela vitpepparkorn upp till 2 gånger på en dag funkar.

Likaså är detta ett bra sätt att slippa magsjuka själv, om familjen åkt dit på eländet.

Mvh/ Adde

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Allright då provar jag det med om jag har nått sånt hemma.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Jag ska inte tugga skiten eller så va, för då blir det rackarns starkt.

Mr,
219 Inlägg
28 mars 2008
Fernet eller en redig gammel dansk. fast de kan ju komma upp igen pga av att de smaker skit.. tongue

Muttley
28 mars 2008
tur man slipper sådana sjukor smile har inte vart magsjuk på typ 7 år.

hörde att om man inte haft kräksjuka på 10 år så är man helt fri från sådant alltså man kan inte få de igen.
verkar vara så på min bror då han inte haft de på över 10 år smile

Sök