2507
Sök

Japanare

98 Inlägg
31 december 2005
Vi säger så här.. Något som är allmänt känt är ju driftsäkerheten på japanare! Dock har även tyska bilar sin grej precis som amerikanare sin! Hade en S2 förut å bättre bil på motorväg och i högre hastigheter har jag aldrig varit med om! Sen amerikanare har ju ljudet storleken och för att inte tala om äkta hk! Men japanare har ju sina mindre motorer som är rent utsagt byggt av kunniga människor, ta till ex 2 liter 4an bil med så många driftsäkra hk taget ur en sån liten motor.. Det tyder iaf ur mitt perspektiv på schysst tekniskt arbete! Men som sagt alla bilar har sin "grej" dock har volvo tappat sin anser jag! Går ju inte jämföra t.ex B20 och en 2.0T.. bara ett ex!! Själv har jag gått över till japs nu i form utav en Evo 8 så får vi väl se va jag får för intryck av den!!

/Mvh Andreas

165 Inlägg
1 januari 2006
dom e ganska skickliga med sina små fingrar

_________
Audi Coupe
2.3 '92

1 129 Inlägg
5 januari 2006
Ja har inte hållt på så jätte mycke mä japanska bilar så ja kan inte mycke om dom förutom att den del modeller ä skitlätta o skruva på o andra väldigt invecklade, men när d gäller delar så kan faktiskt japanare va jävligt mycke dyrare än andra märken. 

D tidigare 80-90 årsmodellerna o tycker ja ä skit för att de sällan klarar sig från knäckebrödsformen smile o annars så äre alltid nåt annat skitfel mä dom men d felen finns åxå på andra märken.

D motorer som 1,3, 1,4, 1,6 som har blivit modernare på senare år å så bra som de går mä tanke på volymen tycker ja ä imponerande.

När man ändå nämner det, vilka japanska bilmärken tycker ni ligger på ungefär samma plats som de vanligaste till mest populära svenska, tyska, franska mm märkena om man jämför allt?.

676 Inlägg
5 januari 2006
jag är totalt såld på japsare, de e INTE många andra bilmärken jag är intresserad av.

hur är de med delarna till japsar, är dom så otroligt dyra eller är dom billiga? har hört så mycke om de o undrar vilket som är sant bara

Maizer
5 januari 2006
Det är rätt dyrt tycker jag, iaf till min 200sx. Vet inte hur det är på andra modeller.

86 Inlägg
5 januari 2006
Vissa japanere e fina som Impreza & Evo å 200sx s15
men värst e alllt bolt-on trimm,NEON,osthyvlar och plast som finns till  japnarna

12 086 Inlägg
5 januari 2006
Foffis skrev:
jag är totalt såld på japsare, de e INTE många andra bilmärken jag är intresserad av.

hur är de med delarna till japsar, är dom så otroligt dyra eller är dom billiga? har hört så mycke om de o undrar vilket som är sant bara

Vet inte Japsare generellt.. men Nissan är (ö)kända för sina sviniga reservdelspriser, som jag själv fått erfara senaste året.

106 Inlägg
5 januari 2006
Jag har haft alla möjliga bilmärken men kommer nog alltid att hålla mig till Japs nu mer.

Visst är dom lite jävliga o skruva i, dom har ju ett dille på vacuum slangar o trångt oftast överallt. MEN det får man igen då man oftast inte behöver byta så mkt saker.

Reservdels priserna beror helt på vad för Japsare man kör. Endel saker är snorbilligt medans nå annat litet o onödigt är skitdyrt.

Till mina bilar är det ju inte så billiga saker men det är smällar man får ta. Jag grinar inte för de=)

---???---

1 639 Inlägg
5 januari 2006
Är själv inne på min andra japanare, innan har det varit volvo och e36, har haft den i fem år utan att behöva göra en enda reparation Kvaliteten är otrolig och körglädjen man får för de små ägandekostnaderna är oslagbara, finns ingen som helst anledning att byta till något annat än Japsbil någonsin !
Volvobilarna jag haft var visserligen stryktåliga, men körglädjen och bränsleförbrukningen var minst sagt usel (244GLT-83/242DL-78)
BMW 325an jag hade kostade mig över 70k på två år i reparationer, otroligt att jag lät mig luras att tro att det var en bra,rolig och sportig bil...
Service och reservdelar är inte så himla dyrt som alla säger, och man behöver ju sällan reparera något smile Gjorde för ett tag sedan en jätteservice (10k mil) med kamremsbyte och allt, den gick på 4700 ! Inte illa för att vara storservice på en sportmodell...
Senast redigerat av mrcelica (5 januari 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Driver
2 111 Inlägg
5 januari 2006
Maizer skrev:
Det är rätt dyrt tycker jag, iaf till min 200sx. Vet inte hur det är på andra modeller.

kostar en slant även till en vanlig primera...+ ofta. man får höra " jav i har den varan.,vad har du för bil?" "jaha nej vi har inte till den" fått höra de några gånger iaf. men oftast går det att skaka fram delar till hyfsat pris!. skaffa nissnakortet ifall du köper nissan..har räddat mitt skinn ett par gånger nu tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Såld på Italienare
579 Inlägg
7 januari 2006
VOLVO142TIC skrev:
Gillar bara inte japanare.. vet inte varför men så är de bara.

Jag gillar inte volvo för att dem är blåa

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
7 januari 2006
Trådstartare
jag tycker att de inte är något fel på volvo men japanare ser och är bättre än volvo, så är de bara

Allt för den där jävla hatten!

SAABlare
190 Inlägg
7 januari 2006
älskar toyota supr'orna big_smile

Mja Mjo! Så kan de gå!

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
7 januari 2006
Trådstartare
ja de är defentivt inget fel på supror precis, är hur fina som helst

Allt för den där jävla hatten!

42 Inlägg
7 januari 2006
Tycker bara om toyota specielt Toyota landcruiser 100 v8 de är härliga bilar wink

12 086 Inlägg
8 januari 2006
Palicuse skrev:
Ja har inte hållt på så jätte mycke mä japanska bilar så ja kan inte mycke om dom förutom att den del modeller ä skitlätta o skruva på o andra väldigt invecklade, men när d gäller delar så kan faktiskt japanare va jävligt mycke dyrare än andra märken. 

D tidigare 80-90 årsmodellerna o tycker ja ä skit för att de sällan klarar sig från knäckebrödsformen smile o annars så äre alltid nåt annat skitfel mä dom men d felen finns åxå på andra märken.

D motorer som 1,3, 1,4, 1,6 som har blivit modernare på senare år å så bra som de går mä tanke på volymen tycker ja ä imponerande.

När man ändå nämner det, vilka japanska bilmärken tycker ni ligger på ungefär samma plats som de vanligaste till mest populära svenska, tyska, franska mm märkena om man jämför allt?.

kan du ta det där på svenska?

676 Inlägg
13 januari 2006
Janken skrev:
skaffa nissnakortet ifall du köper nissan..har räddat mitt skinn ett par gånger nu tongue

va ska man ha de till då? de e skitgrym kvalitet på dom tycker jag. min gammla sunny har hållt i sig i 18år och rullar ändå på som en oxe smile är helnöjd med den, även om jag vill ha en bil med lite mer pulver i och som de finns mer grejjer till. finns ju nada o köpa till gammla sunny N13

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
13 januari 2006
Lunnajs skrev:
hur bra är en 30årig japanare egentligen? om man ska jämföra rättvist

Om vi ska ta och jämföra lite äldre japanare och så tar vi min Saab 900 som ex.
Har ju just nu en Saab 900 turbo från 1984 samt en Nissan Cherry turbo som oxå den är från 1984. Där har Saaben en enda fördel och det är lastutrymme och sen är det stopp, Nissanen är överlägsen i allt sen då den är snabbare orginal trots ca 60hk mindre trots att den har mindre laddtryck och är 0,5liter mindre volym på den men dock så är den ju ca 200 - 300kg lättare.
Kvaliten på den är klockren förutom plåtdelen som även då Saab har lite problem, där är min Saab lite bättre men det har nog en hel del med tidigare ägarvård att göra.

Sen när det gäller körglädje tycker jag att japanare är i mkt hög klass, hör många säger att t.ex og900 är roliga att köra och det förstår jag inte överhuvudtaget då det är en av de tråkigaste bilar jag kört, samma sak med Volvo 740 förutom när det är ordentligt vinterväglag men hur ofta är det så? tycker inte man måste åka på sladd för att uppleva körglädje iaf.

Se som kör Volvo och inte tycker om japanare vad har ni för erfarenhet förutom att ni är insnöade i Volvo och inte gillar japansk design?
Själv gillar jag inte Volvo och då har jag kört de flesta Volvo modeller som finns samt mekat en hel del Volvo osv.
Senast redigerat av NIzmO (13 januari 2006)

- Time Attack -

Avstängd
138 Inlägg
13 januari 2006
Hej,,
ironisk synvinkel på det hela Haha....måste väl få blanda in lite komik?
Japs regerar...

Håller me metallica ...har väl ingen betydelse om delarna är dyrare till japsbilarna,
när man inte behöver köpa nårra delar knappt?

Lite äldre Amerikanare e lika utvecklade som äldre volvo ungefär..
stryktåliga kanske ja.. men anledningen till att de måste göra allt 3 gånger så grovt/tungt för att hålla e för att PRECISIONEN är en tredjedel...Vilket vackert ord förresten....

Riktiga hästar då...? Tar soppa som en lastb.. ne ja menar pansarvagn och bluddrar o tuggar...
för dem som inte kan växla e det ju bra att man kan lägga i 4an o starta på den...
ja glömde ju.. de e ju så lata så de sitter attåmat i alla typ...Hmmm Racigt??

De "ickeriktga" japshästarna ligger annat placerade i registret...lite roligare... hört en rally bil låta??v8 bludder? ..Nä justde...

Tysk kvalite...? vad för bil? inte alla hoppas jag= såg en totalfärdig Jetta framför mej när jag hörde det...
körglädje... kanske har aldrig upplevt de av nått tyskt om ja ska va ärlig...
Träig stel hård.. det är en bra beskrivning..säkert hållbara bra bilar, porsce bmw merca .inget annat..
Det här uttrycket... väger som en golf... jaha, senaste "lilla" golfen är stor som en minibuss och väger 1560 kg....

sen har vi alla andra länder som gör fordon me
fiat ford franskt... ne böhöver inte säga mer om dem säkert JÄTTEBRA BILAR DE ME!!?

Har en  volvo 740 vinterbil,, värdelös bil, tråkig att köra somnar nästan till ljudet av den trötta 230:n
gillar SAAB MKT mer då,, smaka på de...

Eller så skojar ja bara om allt! Gillar alla bilar lika mkt...

Min riktiga bil mitsu Galant gti som jag kör sommar me ska monteras turboagg på nu...
Lancer evo+ allt annat japs Regerar!!
//

2 014 Inlägg
14 januari 2006
Finns många japaner som enligt mig erbjuder roliga alternativ vad gäller både utseende och prestanda:

Nissan Skyline
Nissan 300ZX
Nissan 200SX/Silvia
Mazda RX-7
Mazda RX-8
Eunos Cosmo
Toyota Supra
Toyota Celica GT4
Honda S2000
Honda NSX
Mitsubishi Lancer Evo
Mitsubishi 3000GT

Med många fler, dessa är dock de som först dyker upp innanför pannbenet...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök