3596
Sök

Gratis mobiltelefon från parlino? Sounds fishy...

Stålverksarbetare
372 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Tja!

Alla har väl sett Parlino reklamen med den gula tomten?
Nu går Parlino ut med att om man som ny kund tankar kontantkortet med 299kr så kan man få en sprillans ny Nokia 1208...

Taget från Parlinos webbsida:

"När du som ny Parlinokund gör din första tankning och tankar ditt Parlinokort med 299 kr kommer vi att skicka dig ett SMS med instruktioner för hur du beställer telefonen.
När du har gjort beställningen enligt SMS-instruktionerna, kommer vi att dra 100 kr från ditt Parlinokort.
Efter ca 2-3 veckor skickar vi dig en sprillans ny Nokia 1208
!"

Är det bara jag som tycker att detta låter skummt eller borde man kanske skaffa en "reserv/jobb-mobil"? big_smile
Finns det någon här som har gjort det? Finns det några hakar?

PS. Detta är inget april-skämt... DS.

//Jocke

2 079 Inlägg
1 april 2008
det funkar uppenbarligen för här damp det ner en telefon i brevlådan wink

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Stålverksarbetare
372 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Ofan! Då är det ju givet att jag ska ha en jobbtelefon :-P
Är den låst till Parlino eller funkar den till andra operatörer?

2 079 Inlägg
1 april 2008
har inte kollat så noga på den men jag antar att den är låst till parlino ett tag iallafall, kan skriva ner lite info här imorn, nu måste jag sova;)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

69 Inlägg
1 april 2008
mycket möjligt att dom (Parlino) kommit över ett stort lager med 1208-mobiler. 1208 är ju inte direkt någon värsting heller, så detta tjänar Parlino in på bara några kunder skulle jag tro. nu vet jag inte hur det är med Parlino, men Halebop har ju en minimum-gräns som man måste uppnå om man inte vill att det ska dras automatiskt, d.v.s. minst 50:- i månaden måste man ringa/sms/mms'a för, men sedan har dom också en superb täckning tack vare att dom kör på telias nät fast till lägre avgifter. men hur svårt är det att komma upp i 50:- ? inte så värst svårt direkt. för mig har det varit lönsamt att byta till Halebop iaf eftersom jag rör mig mycket utanför dom större städerna där t.ex. Comviq inte har haft täckning och/eller gått via andras nät och därmed tagit högre avgifter för det.

det är lite klurigt det där med operatörer, men alla har ju sina hakar helt enkelt så man får ta och läsa igenom avtal och liknande väldigt noga innan man hoppar på något som verkar utmärkt. anledningen till att jag personligen aldrig hade valt Parlino är tack vare deras reklam. jag innerligt hatar dom där j*vla tomtarna! tongue och sen är jag rätt nöjd med Halebop redan så... smile

hoppas att du blev lite klokare iaf och att du väljer något som passar just dig! smile

MVH Phille

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 april 2008
Låter la inte orimligt då telefonen kostar under 400kr utan kontantkort på vanliga affärer..

583 Inlägg
1 april 2008
hahaha... vad är de för datum idag folk? wink

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Darth Vader
1 644 Inlägg
1 april 2008
Skyline_dennis skrev:
hahaha... vad är de för datum idag folk? wink

Dock lanserades detta långt innan den 1:a april, så fundera du på någe annat istället

Kommentaren från trådskaparen "Det här är inte ett april-skämt" sa dig ingenting eller?, Inte heller svar #1 som t.o.m. hade fått sin telefon? Lär dig läsa igenom trådarna först

Braaaaap?

Stålverksarbetare
372 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
philleHBG skrev:
... jag innerligt hatar dom där j*vla tomtarna! tongue ...

Hehe, jag måste hålla med dig! Så duktigt dryga reklamer Parlino har.
Hmmm, tur att alla läser att detta _INTE_ är ett skämt...

//Jocke

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
27 juni 2008
har fått en mobil nu..är helt okej..behöver inte vara rädd om den=) men vet någon om man kan låsa upp den?Typ på nätet=?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

Sök