Tänker inte ta ställning men får jag upplysa om en sak? efter 15 år i skolan har jag lärt mig en sak..kolla upp källor
rätt intressant hur vissa drar egna slutsatser och argument..
Det finns inte mkt människan är 100% säkra på...det vårat sammhälle bygger på sannorlika teorier som i jämförelse stämmer mot verkligheten och kan förklara vissa samband.
Därför inte mkt vi kan bevisa..Iomed den osäkerheten leder detta självklart till olika teorier och olika förklaringar
(titta bara på debatten denna tråd skapat..alla tror sig sitta med rätt fakta)
Visst, det är mkt möjligt att naturen har sina uppgångar och nergångar
MEN en sak som är
säkert är att den som
skriker högst och bäst tros
ha rätt och så har det varit länge..
se på gamla teorier om hur vårat solsystem är uppbyggt, extremt välutförd propaganda som styrde tyskarna i ww2..ja listan kan göras lååång...
ett aktuellt exempel: att etanolen skulle bidra till mindre CO2-utsläpp, ideen sänks ju direkt vid tillverkningen har man ju nu fått höra. Inte konstigt alls att folk köper miljöbilar om media först får det att framstå så miljövänligtSå visst kan det va så att temperaturskillnader inte har nått alls att göra med bilutsläpp men det finns så mkt mer än det..
har ni exempelvis funderat på försurning som följd av avgaser?
pH- kan man väll anta som en rätt säker metod?
det är ett
faktum att vattenlevande djur, träd som suger upp vattnet osv osv.. inte klara vilka nivåer som hällst... producenterna i ekosystemet drabbas -> konsumenterna drabbas(1)
1 + 1 = 2...
Självklart ska folk ta sig till jobbet osv osv..men om det skulle vara så att man på de sättet de gör det idag skadar vår miljö, varför ska man då inte ta steget mot andra alternativ? Iaf utforska...
finns faktiskt också kommunala system, sen kan man diskutera subventioner för folk som inte har tillgång till sånt (ex på landet)Inte fan tänkte jag sätta mig i en eldriven plastlåda som gör 0-100 på 20 sek men låt iaf företagen driva den utvecklingen frammåt..
se bara på tesla, eldriven: 0-100 km/h på 3,7 sekunder(2)...tror fan inte en enda här skulle banga...
tänk att denna och fler liknande bilar kommit nu på senaste tiden..hur långt tror ni dom har kommit om 10 år?
Personligen är jag trött på allt som har med politik att göra...är som sagt bara ett spel om vem som kan skrika högst...och vem som kan vrida "fakta" bäst.
Håller med om att det är sjukt att vi i ett sånt litet land som Sverige jobbar hårt och andra skiter i det men ska vi då också ge upp?
flera bäckar små...
Hoppas jag såhär mitt i natten inte gjort folk sura eller nått
intressant me diskussion! Men snälla kolla upp fakta
Och snälla säg inte att ni skiter i vår miljö eller liknande, tror faktiskt ni bryr er eller kommer om några år!
skit i alla dessa jäkkla politer som vrider på allt, och utforska själva! Vissa verkar ju verkligen brinna för detta
utnyttja det! starta företag och kom på nya metoder, forska osv!
_____________________________________________________________________________________
(1) Producent - Organism som nybildar organisk substans. Vanligtvis avses de gröna växterna med förmåga till fotosyntes
Konsument - Organism som lever på levande organiskt bunden näring (växtätare och rovdjur)
(2) Enl teknikensvärld: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 … /index.xml