Tjabba tjena och hallå!
Jag har haft drömmen om att styla en bil, och inte vilken bil som helst utan en Opel, och ja, jag valde en Vectra B då det inte finns speciellt många stylade Vectra B.
Vad jag kommer att göra är: Styla den på det sätt jag tänkt och vill med kjolpaket, lampor, vingar, fälgar och ja, det mesta man kan tänka sig. Även inredningen men den blir senare. Men nu kanske ni tänker, jaha han får väl göra på det sätt han vill då den grin pellen, men så är det verkligen inte, jag är helt öppen för förslag och tips.
Här är den i original utförande dagen efter jag köpt den.
Original vid inköp.
Original vid inköp.
Och det kommer en liten bild av vad jag gjort lite i början, en mjukstart då jag har mycket annat att stå i, men det kommer en del bilder.
Kvällsmek dagen då jag fick hem mitt kjolpaket, var ju bara tvungen att prova fronten:)
Hmm okej, vart sitter alla fästen, letar och finner de flesta, fick logga in på msn och fråga Pippaan vart övriga sitter:) Det löste sig, som syns i de kommande bilderna.
Okej, jäkla motorvärmar kabel...
Okej, det lyckades jag rätt bra med, lite våld så löste det sig med motorvärmar kabeln.
Okej, här är fronten, tycker det såg helt okej ut, rätt bra passform, har hört att det kan vara mycket värre:) Det trökiga är att det inte finns några som helst fästen, så man får tillverka egna.
Det vart sent, så man fickla gå och lägga sig, skulle ju upp och jobba dagen efter.
Dagen efter det så började Operation ta bort dragkrok. Gick som smort bara jag fick använda nya Tigersågen:P Hela dragkroksbalken var fäst ovanför avgassystem och det ville jag inte plocka ner, så jag tar bort bara dragkroken och låter balken sitta kvar, men även där var det ju problem, bultarna till kroken gick inte få ur då reservhjulsbaljan var i vägen, så det fick bli tigersågen:) Här kommer lite bilder på det.
Tusan vilken snygg dragkrok.
Vad kan man säga:)
Så såg det ut, här var jag tvungen att kapa bultarna då de gick inåt.
Klippte kabeln, ska ta och dra upp den i bagaget sen:)
Jag vet inte, man kanske måste plocka ner hela balken innan man regbesiktar utan draget? Någon kanske kan svara på det så jag vet:)
Ja, man var ju rätt nyfiken på sidokjolarna också så dom tejpade jag även dit och passade på att ta bakdelen med, men den, den s¤%#ns j¤#la baken var ju till en Vectra B 99- och min var ju en 96:a...
Så den fick man skicka tillbaka. Hur som helst, här kommer ett gäng fler bilder.
Sidokjolar, M3, I like it:)
Och här andra sidan, riktigt snygga fälgar har jag:) Och ja, jag kommer sänka den:)
Här är bakdelen som inte alls passar, alldeles för skarpa kanter jämfört med min 96:a.
Mmm, nice, kan ju kasta i hatten där. Den skickades tillbaka.
Det får räcka för nu, det blir så mycket att läsa, så ni som tycker det verkar skojj, kom gärna in på den här igen och kika efter uppdateringar, lägger en till update imorgon om vad jag mer har hållt på med, och kom gärna med synpunkter och förslag. Dock så är det kanske inte så mycket att kommentera ännu:)
MVH Matte!
Jag har haft drömmen om att styla en bil, och inte vilken bil som helst utan en Opel, och ja, jag valde en Vectra B då det inte finns speciellt många stylade Vectra B.
Vad jag kommer att göra är: Styla den på det sätt jag tänkt och vill med kjolpaket, lampor, vingar, fälgar och ja, det mesta man kan tänka sig. Även inredningen men den blir senare. Men nu kanske ni tänker, jaha han får väl göra på det sätt han vill då den grin pellen, men så är det verkligen inte, jag är helt öppen för förslag och tips.
Här är den i original utförande dagen efter jag köpt den.
Original vid inköp.
Original vid inköp.
Och det kommer en liten bild av vad jag gjort lite i början, en mjukstart då jag har mycket annat att stå i, men det kommer en del bilder.
Kvällsmek dagen då jag fick hem mitt kjolpaket, var ju bara tvungen att prova fronten:)
Hmm okej, vart sitter alla fästen, letar och finner de flesta, fick logga in på msn och fråga Pippaan vart övriga sitter:) Det löste sig, som syns i de kommande bilderna.
Okej, jäkla motorvärmar kabel...
Okej, det lyckades jag rätt bra med, lite våld så löste det sig med motorvärmar kabeln.
Okej, här är fronten, tycker det såg helt okej ut, rätt bra passform, har hört att det kan vara mycket värre:) Det trökiga är att det inte finns några som helst fästen, så man får tillverka egna.
Det vart sent, så man fickla gå och lägga sig, skulle ju upp och jobba dagen efter.
Dagen efter det så började Operation ta bort dragkrok. Gick som smort bara jag fick använda nya Tigersågen:P Hela dragkroksbalken var fäst ovanför avgassystem och det ville jag inte plocka ner, så jag tar bort bara dragkroken och låter balken sitta kvar, men även där var det ju problem, bultarna till kroken gick inte få ur då reservhjulsbaljan var i vägen, så det fick bli tigersågen:) Här kommer lite bilder på det.
Tusan vilken snygg dragkrok.
Vad kan man säga:)
Så såg det ut, här var jag tvungen att kapa bultarna då de gick inåt.
Klippte kabeln, ska ta och dra upp den i bagaget sen:)
Jag vet inte, man kanske måste plocka ner hela balken innan man regbesiktar utan draget? Någon kanske kan svara på det så jag vet:)
Ja, man var ju rätt nyfiken på sidokjolarna också så dom tejpade jag även dit och passade på att ta bakdelen med, men den, den s¤%#ns j¤#la baken var ju till en Vectra B 99- och min var ju en 96:a...
Så den fick man skicka tillbaka. Hur som helst, här kommer ett gäng fler bilder.
Sidokjolar, M3, I like it:)
Och här andra sidan, riktigt snygga fälgar har jag:) Och ja, jag kommer sänka den:)
Här är bakdelen som inte alls passar, alldeles för skarpa kanter jämfört med min 96:a.
Mmm, nice, kan ju kasta i hatten där. Den skickades tillbaka.
Det får räcka för nu, det blir så mycket att läsa, så ni som tycker det verkar skojj, kom gärna in på den här igen och kika efter uppdateringar, lägger en till update imorgon om vad jag mer har hållt på med, och kom gärna med synpunkter och förslag. Dock så är det kanske inte så mycket att kommentera ännu:)
MVH Matte!
Senast redigerat av Spawner (5 mars 2009)
Calibra Turbo 4x4
0
0
0
0