beemern skrev:
torpis skrev:
beemern skrev:
och folk säger att de är billigt att trimma volvo?. totalrenoverade min topp samt beställde trimkam och värre ventilfjädrar för 7800kr, extraktor kostar 2400kr, 535 LMM + rör till filtret som är lika stora för några hundringar, 2,5" simons från extraktor o bak 1000kr, och massa annat, fast de är ju ioförsej lättare att få ut hk ur en bmw 6a än i volvomotorerna
...
Nu är jag inte alls insatt i vad du har för bil/motor samt var du bromsar för effekt innan /efter mods, eller vat du ville komma med påståendena.
om jag tolkat rätt så menar du att det är billigare att trimma bmw än volvo?
vad jag menar är att många överdriver sugtrims kostnaden en jätte aning, som du säger, att trimkammar till s40 går på 8000kr, till e30 320, 323 och 325 så får du en jäävligt våldsam 298graders turbokam för 3400kr, och avgas säger du 5000kr, ett extraktor till e30 går på 3200kr. lite exempel bara.
påstår inte att nån e billigare än den andra egentligen man måste ju jämföra liknande modeller me varandra och så men kan utan tvekan säga de att volvo är inte billigare iallfall. delarna kostar inte många kronor i skillnad, sen beror de ju på VART man handlar delarna, vissa ställen tar ju skitmycke för samma grej som ett annat ställe tar bara hälften...
...smart att jämföra bilar med allt mellan 10 till 20 år emellan. Tekniken går framåt. Tekniken blir även dyrare ju närmare nutida man kommer. Ska det jämföras så ska det jämföras jämlikt. Såsom många andra säger; gör om - gör rätt.
Edit: Visst de fan..on topic. Skulle inte vilja ens prova besikta en bil med turbo när den inte har det orginal. Håller med ovanstående. Trimma "inom vissa ekonomiska gränser eller byt till turbobil. Finns många här på forumet att prata med om just Saab, om det är det som är dig intressant.
Senast redigerat av AirOne (12 april 2008)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.