2949
Sök

Installation av Laddtryck till og 9-3

124 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
#1
Hej

Bil: og 9-3 2,0t Ltt -01

Smackade på min laddtrycksmätare från speedparts häromdagen, men jag vet inte om den fungerar som den ska rikigt.  Laddar som högst 0,6 bar och (vet inte om det är fel men) och när man motorbromsar borde den väl visa undertryck, vilket den inte gör, står bara på nollan.

Värt att nämna är även att när man gasar på och den går upp i 0,6 bar och man sen släpper gasen så går mätaren upp 0,1 - 0,15 bar jättesnabbt och sen ner.

Skulle även villja höra hur ni dragit tryckslangen genom till motorrummet.

/Wigge


767 Inlägg
2 april 2008
#2
Först drog ja ner den genom hägtalaren uppe vid vänster sida sen ner vid säkringarna.Sen drog ja den genom ett hål såm sitter ovanför där styr stången går ut,sitter en gummi plugg som ja gjorde hål på

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

37 Inlägg
2 april 2008
#3
din mätare visar fel, precis likadant fel jag hade, min visade med 0.55-06 bar vilket den verkligen inte laddade, du har antagligen kopplat den på magnetventilen, där koppla iaf jag den först.
Sen kopplade jag in den på mapsensorn,
http://www.roijer.se/ekan/slang/1.jpg
http://www.roijer.se/ekan/slang/2.jpg

Efter det så visade han minus och laddade 1.3smile,, först en besvikelse som blev till en glad överraskning=).
Senast redigerat av mind (2 april 2008)


124 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
#4
Tack Väldigt mycket mind!  Blirr o testa det imårgon smile

Nått bra tips på dragning av trycksladden? tongue som SAAB_4ever sa är ju den gummiringen en bra väg men mkt svåråtkomplig. Tog du samma?

/Wigge


Better than God \o/
1 883 Inlägg
2 april 2008
#5
Slangen skall kopplas till insuget, helst direkt på det för att inte störa kringutrustningen.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

2 164 Inlägg
3 april 2008
#6
Den ska kopplas till slangen mellan BTR och insug eller till en slang på MVn.
INGEN ANNAN STANS!
Gör den de så blir de bara skit av de.

MVH

F


37 Inlägg
3 april 2008
#7
ikke till magnetventilen iaf, på min saab 9-3 -99 ! och detta rekommenderar ju inte heller SAAB TURBO CLUB

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=122569


2 164 Inlägg
4 april 2008
#8
mind skrev:
ikke till magnetventilen iaf, på min saab 9-3 -99 ! och detta rekommenderar ju inte heller SAAB TURBO CLUB

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=122569

Du har T5 och på din monterar man på slangen till AVn.
På T7 är de em helt annan sak.

MVH

F


Skogenracing.com
154 Inlägg
4 april 2008
#9
Montera inte den på slangen till AVn ens på T5, den kommer inte öppna korrekt.


Better than God \o/
1 883 Inlägg
4 april 2008
#10
Konstigt vad vissa är säkra på sin sak trots att de inte har full koll? roll

Man skall INTE koppla om / tyva och kludda med vacumslangar som styr viktig kringutrustning till motorn så som avlastningsventil, bränsletrycksregulator, magnetventil osv. Sådana viktiga saker skall ha sitt vacum utan ingrepp!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

493 Inlägg
5 april 2008
#11
På min så drog jag slangen igenom gummi damasken eller vad man kallar det igenom torped väggen krångligt men bra blir det smile slangen satte jag direkt på sprjällhuset/insuget hade en ledig pinne där vet ej hur det är på nyare bilar vågar ej svara på det. strömmen tog jag ifrån tändningslåset skruvade ner det och kollade vart jag hade ström när tändningen var på och av och sen satte jag dit strömmen smile


124 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
#12
Men jag har T7.
Men om man gör en egen utgång från själva insug/tryckröret? Blir det bra. eller är det dumt att borra och hålla på där kanske.


124 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
#13
Någon som vet? Finns ju en grövre slang som går på ungefär samma ställe sompå T5 an. men det är ju tråkigt att "klippa o klistra" på fel slangar.



Sök