Tja, nu blir de en projekttråd om vårat skolprojekt/fritidsprojekt.
Vi är 3 killar som under året kommer att lägga ner många timmar i garaget för att få denna bil i ett sjysst skick igen
Bilen inhandlades nu under veckan och är en Toyota Corolla 1.3 XLi -92 som gått 10.700 mil. Den är servad var 1000 mil så motorn är i mycket fint skick, så även inredningen.
Dock är karossen långt ifrån lika fin som inredningen o motorn. Det är trots allt en japanare så rost är ju ett faktum. Så ett av målen är att få bilen 100% rostfri.
Bilen inspekteras av dom 2 andra ägarna (klisan & MT-Ludde)
Som sagt, rosten e bara ett faktum
Bakluckan är en av sakerna som byts ut 
Inredningen som är i mycke fint skick 
Som jag sa, fin inredning, men plåten e åt helvete 
Detta är alltså utgångsprojektet. Och som ni läste i början är de här ett blandat skolprojekt o fritidsprojekt. Då vi 3 går marinteknik kan vi inte ha vad som helst som projekt. Så mycke av plastningen kommer vara skolprojekt, o allt plåtarbete samt mycke av motorarbetet är sånt vi gör på fritiden.
De kommer dokumenteras mycket i tråden då vi kommer ta hjälp av tråden för o redovisa arbetet

Nu i början kommer de gå lite segt att komma igång då jag själv samtidigt håller på med min Saab 9000 som måste bi färdig samt att vi måste röja där bilen ska stå under ombyggnationen. Men vi ska försöka komma igång så fort som möjligt o kommer me updates så fort de händer något
Framtidsplaner
Motor:
[x]Avgassystem ska bytas
[x]Service med ny olja, filter och tändstift
Exteriör:
-Rosten ska fixas
-Hellack (färg ej bestämd)
-Nya fälgar
Interiör:
-Stereo ska bytas ut, fler högtalare samt baslåda ska byggas in
-Racingstolar (?)
-Ny ratt samt V.spaksknoppListan kommer fyllas i med tiden då de fortfarande planeras över hur bilen ska se ut.
//Jacob, Oskar, Ludde