oleg skrev:
Jag pendlar ca 4000 mil om året och typ hälften är med 20" som jag köpte dom billigaste som jag fick tag på Nangkang eller hur de stavas, Inga som hälst problem med dom, mönstret håller bättre än däcken på 19" ja hade innan och dom var av märket Pirelli.
Folk blir sura för att man är nöjd med billigare saker de tycker jag är kul, ska bara köpa billigaste däcken hedanefter!
Kör man Lungt och fint (normalt) så är dom skit bra i regn.
Finns andra viktigare saker att lägga pengar på!
Viktigast på en bil är däck och bromsar. Det är NR1 , idioti säga det finns annat att lägga pengar på.
Hellre 18tum med riktiga däck än 20 med skitdäck. Du kan inte säga Nankang är bra. Har kört med dom.
Det är stor skillnad om nån framför dig tvärnitar med 20tums Michelin tex när det är regn, kan lova du åker på en smäll som heter duga om det händer på motorvägen om du råkar reagera lite sent av mänskliga skäl även vid god avstånd. Tester har visat att dessa china däck kan ha upp till 30meter
längre bromsträcka! Visst funkar dom annars bra Nankang om man kör totalt normalt vid regn, men
när det väl gäller den där gången en tvärnit kommer och framförvarande har premiumdäck och det är
blött ute, då vill jag inte ha Nankang i alla fall. Har barn kanske därför.
Jag kör premium däck nu och hoppas inte att du befinner dig bakom mig om jag råkar tvärnita med mina
22" premiumdäck, då kommer du orsaka mig whipflash ! och mosa min bil bak. Har du inte råd med Michelin eller annat så gå ner till 17-18 tum i dimension men behåll samma bredd gärna ! Säkerhet går före utseende !
Bara en tankeställare till dig !