3296
Sök

Vart sitter soppa pumpen på en volvo 740

1 196 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
som sagt vart sitter soppa pumpen på en 740?

/// Jocke

Ninja
174 Inlägg
4 april 2008
under bilen på vänstra sidan å en sitter ju i tanken

1 196 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
elvisp skrev:
under bilen på vänstra sidan å en sitter ju i tanken

vart på vänster sidan, hissade upp bilen, men såg ingen pump, ända jag såg va filtret hmm

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
4 april 2008
den sitter i samma konsol som håller upp filtret, typ 3 cm emellan dem..
Senast redigerat av patrikhornfeldt (4 april 2008)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

1 196 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
den sitter i samma konsol som håller upp filtret, typ 3 cm emellan dem..

jag tog ju bort filtret förut, men jag såg ingen pump ändå kanske jag såg typ ca 20 cm av slangen

Ninja
174 Inlägg
4 april 2008
då har du tappat pumpen hehe, brukar ju sitta där

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
4 april 2008
ja på de ja har skruvat (745 GL -87, 744 GLT -88, 744 GLT -89 och min egen 740 GL/T -90) har den då suttit bredvid filtret under förarsätet.

m5portal.com
m3portal.com

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
4 april 2008
om inte annat så äre ju bara att lägga sej under bilen och följa bränsle ledningen både bakåt och framåt så ser du ju var den sitter...

m5portal.com
m3portal.com

1 196 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
nu va jag nere o kollade under bilen igen, såg ingen pump där bara filtret, som ni sa att pumpen sitter typ 3 cm från filtret, nu när jag kollade så satt det en koppling där, men inget filter, satt som en nippel där, typ som på däcken där man fyller på luft, en sån satt det där så kunde man skruva bort locket på den där nippeln det såg ut som en ventil :S sitter dte inge j*vla filter på min bil?!?!? :S:S:S:S:S

1 878 Inlägg
4 april 2008
den ska sitta på vänster sida under bilen, där som bensinfiltret sitter. sitter väl i 2bultar i karrosen för att få ner den konsollen har jag för mig.

1 196 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
ok. för soppa filtret sitter ju under en blåt bit döljd alltså med 3 bular, så det är en risk att pumpen sitter döljd så den inte är synlig?

207 Inlägg
4 april 2008
troligtvis har dom satt i en annan pump nere i tanken. typ som på 940.. för din bil verkar ju skruvad med.. det är ju bytt motor och sånt:P

1 196 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
hmm hmm men ändå tror knappast dom har bytt den i tanken det kan ju inte bara vara en pump? och det är är ju fortfarande 740ins tank tongue annars blire väl att klippa soppa slangen sätta dit pumpen, koppla + o - till pumpen big_smile

87 Inlägg
4 april 2008
Det kan sitta bara en pump i tanken..räcker ju till på 940 ltt ett tag iaf!

Vänliga Hälsningar Klas Östling

1 196 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
FixarKlasse skrev:
Det kan sitta bara en pump i tanken..räcker ju till på 940 ltt ett tag iaf!

det är ingen ltt, felet är att när man står stilla sen och kör man iväg lungt men sen när turbon börjar ladda så får inte bensin i typ 1 sek sen kommer bensinen och då blir det ett jävla knuff, eftersom det va en gl motor i från börjar så tror jag inte att dom har bytt soppa pumpen, alltså att det fortfarande är gl soppa pump... lite skilnad på soppa trycket på en orginal gl och en små trimmad b230ft motor....

486 Inlägg
5 april 2008
Spiike skrev:
det är ingen ltt, felet är att när man står stilla sen och kör man iväg lungt men sen när turbon börjar ladda så får inte bensin i typ 1 sek sen kommer bensinen och då blir det ett jävla knuff, eftersom det va en gl motor i från börjar så tror jag inte att dom har bytt soppa pumpen, alltså att det fortfarande är gl soppa pump... lite skilnad på soppa trycket på en orginal gl och en små trimmad b230ft motor....

Om det satt en GL motor i från början och din bil är en -85:a, så ska det inte sitta någon pump där original. B230A är ju förgasare med pumpen i blocket. Antadligen har dom tagit en 940-pump och satt i tanken. Problemet löst? roll

// Tomas

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

493 Inlägg
5 april 2008
Den ska sitta under bilen på samma ställe som bensin filtret minns inte vilken sida men vid bensin filtret i samma konsol ska den sitta big_smile

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 531 Inlägg
5 april 2008
kanske dom bara monterat tankpump & ingen annan? dom brukar ju kunna strula om plåtlocket till tankgivaren rostar så det blir dålig kontakt i kablarna

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 118 Inlägg
5 april 2008
Jag lånar tråden och vänder lite på frågan, var f*n sitter soppafiltret ? :S har inget filter i motorrummet och inget filter underbilen, bara en soppapump och nån regulator... dock så har jag ett konstigt "t-kors" på soppaslangen under bilen just före pumpen där den är pluggad i den "utstickande" delen... ska filtret sitta där tro?

D.i.l.l.i.g.a.f

2 118 Inlägg
5 april 2008
ingen som vill hjälpa mig ? hmm

D.i.l.l.i.g.a.f

Sök