3424
Sök

Varför går min vattenpump när bilen är avstängd

21 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
hej undrar om någon vet varför min vattenpump går även om bilen är avstängd!!!

89 Inlägg
5 april 2008
Kan den omöjligt göra då den drivs av motorn. Du måste mena något annat?

\\ Mer laddtryck åt folket! //

Skaune
5 april 2008
tror nog du menar kylarfläkten va?

3 235 Inlägg
5 april 2008
Om du hör en motor, så behöver det inte vara vattenpumpen.
Kanske fläkten?

Vattenpumpen drivs ju av kamremmen/generatorremmen.

21 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
alltså jag hitta en kontakt som inte var inkopplad och när jag  koppla in den så börja den pumpa vatten! så den är tydligen eldriven vattenpump! för det går en massa slangar mellan den och kylaren och motorn så det måste vara vattenpumpen!!

21 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
alltså jag hör vatten pumpas när jag kopplar in kontakten! det plaskar å lever! vetefan vad det är asså!!

3 235 Inlägg
5 april 2008
Vilken kontakt?

Menar du motorvärmare?..

Sorry, missade ett inlägg...

Några få bilar har elektriska vattenpumpar, men vääääldigt sällan...
är din bil importerad?

Min förra golf var importerad, och den var jävligt speciell: elektriskt styrservo, vaacumstyrd koppling (ingen kopplingspedal alltså), plus diverse märkliga saker som jag inte ens visste vad det var.
Senast redigerat av engolf (5 april 2008)

89 Inlägg
5 april 2008
Har kanske suttit bensinvärmare i din bil? Då är det den extra cirkulationspumpen du hittat på. Lika bra koppla bort i så fall då den inte har någon funktion om inte värmaren finns kvar.

\\ Mer laddtryck åt folket! //

21 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
nej nej inte motorvärmare! det var en kontakt inne i motorrummet!! men undrar om det kan vara termostaten eller dylikt! har aldrig vart med om nå liknande!

21 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
nej den e inte importerad!! kollade i instruktionsboken å där hitta jag inget om någon bensinvärmare men jag har kopplat ur kontakten batterit kommer vara slut efter ett par timmar annars!!

1 059 Inlägg
5 april 2008
Varför kan det inte va en externa vattenpump? suttit på flera av mina bilar jag haft. Den är styrd av boxen på tid alt till den fått ner värmen till en förbestämd temp.Låt den gå en gång o se hur länge den går.Den har ju en funktion efter som den sitter där
Senast redigerat av racefan (5 april 2008)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

252 Inlägg
5 april 2008
Ta en bild och lägg upp här så vi får se vad det är.

/Andrée

21 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
japp jag ska ta en bild i morgon så ska jag lägga upp den här!!! är lite nyfiken på vad det är sen ska jag koppla in den få se hur länge den går!

158 Inlägg
7 april 2008
engolf skrev:
Vilken kontakt?

Menar du motorvärmare?..

Sorry, missade ett inlägg...

Några få bilar har elektriska vattenpumpar, men vääääldigt sällan...
är din bil importerad?

Min förra golf var importerad, och den var jävligt speciell: elektriskt styrservo, vaacumstyrd koppling (ingen kopplingspedal alltså), plus diverse märkliga saker som jag inte ens visste vad det var.

Fan va fränt hur fungerar det med vacumstyrdkoppling? smile

Sök