3389
Sök

740 tic dör efter en stunds körning? :/

11 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
hejsan, min 740 från 90 med b230ft har blivit lite konstig.

det hela började en gång då han bara dog , fick stå en kvart sen hoppa den igång körde 5 mil sen hände de igen. sedan har de kunnat hända på korta sträckor, när man precis startar den, och nu startar den inte alls förutom ibland och då går den konstigt sen dör han. spelar ingen roll om den är varm eller kall, om man gasar eller inte, står still eller kör. de sitter relativt nya stift (ngk). tänder fint och har tryck fram i soppan. har kollat kontakter osv.

har bytt bränsle relä och tändmodul, gjort rent fördelare. vevaxels-lägesgivare, räle till sprutet. nån som har något annat förslag? styrboxen kanske?

konstigt det här! nu går den igång (ibland) men lyder inte på gasen, å dör sen när man släpper gasen. har inte gett mig iväg å kört med den utan endast haft den igång stillastående en kort stund.
Senast redigerat av overloaded_volvo (17 april 2008)

Just Make The Most Of Every Mile!!

1 196 Inlägg
5 april 2008
kolla tändstiften smile

3 650 Inlägg
5 april 2008
dör den varje gång efter ca 3 mil? eller dör den 1 gång å sen så går det som vanligt efter det?

10 287 Inlägg
5 april 2008
Glappande bränslerelä i typ 80 procent av fallen. Annars brukar tändslutsteget också vara en felkälla.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

11 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
första två gångerna men nu kan det hända efter nån minut.
Kesler skrev:
dör den varje gång efter ca 3 mil? eller dör den 1 gång å sen så går det som vanligt efter det?

1 196 Inlägg
12 april 2008
vart sitter det där bränslerelät? och tändslutsteget?

260 Inlägg
12 april 2008
på min 850 hände samma sak, men då var det kamaxelgivaren, vet inte om det är samma på 740.

8 Inlägg
13 april 2008
lustigt betende det brukar vara relät när den är sådär! men har du kollat så det inte är en spricka i någon vacum slang?

3 650 Inlägg
13 april 2008
Hallgivaren ärju ett känt fel också..Nu vet jag inte vart den sitter på en tic men om du har en kontakt precis under fördelarlocket..kolla upp den då.

11 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
bränsle relät har du bakom säkringarna, det är vitt. tändslutsteget, också kallat tändmodul sitter på iallafall min i motorrummet på vänster framskärm. sitter fast monterat på en kylplatta. 
Spiike skrev:
vart sitter det där bränslerelät? och tändslutsteget?

11 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
nu så var de löst, det var matarpumen till soppan.

tack för tipsen! wink

Sök