2161
Sök

Vad krävs för att man ska kunna ha turbo?

44 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
#1
vad krävs för att man ska kunna ha turbo?;)

volvo bara går å går

Avstängd
1 266 Inlägg
5 april 2008
#2
emil_740 skrev:
vad krävs för att man ska kunna ha turbo?wink

Att skaffa fram en turbo vore ju bra fört och främst, sen ska den kylas med oljan från din motor..sen en intercooler downpipe, m.m..tro mig det bästa du kan göra är att skaffa en 740tic från början..så lägg ner dina planer tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

10 287 Inlägg
5 april 2008
#3
Berätta mer.

Är det en allmän fråga eller har du ett specifikt mål?

/Göran

emil_740 skrev:
vad krävs för att man ska kunna ha turbo?wink

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 235 Inlägg
5 april 2008
#4
En bil som tål turbotrimm är en bra start.


fälg fantast
1 086 Inlägg
5 april 2008
#5
ja du många saker, lättast och trimma är gamla GTI golfar , golf 2 GTI , golf 1 gti även ford sierra skall vara väldigt enkel , även bmw e30 skall vara enkla, , 

Förstår inte riktigt vad du menar, vad som krävs är  en turbo främst, intercooler, egensvetsat grenör osv, det är massa saker, finns redan uppe på forum läs!!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

- De är jag de.
354 Inlägg
5 april 2008
#6
Lowenhart skrev:
ja du många saker, lättast och trimma är gamla GTI golfar , golf 2 GTI , golf 1 gti även ford sierra skall vara väldigt enkel , även bmw e30 skall vara enkla, ,

Volvos B23or är nog billigast hursomhelst.

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

fälg fantast
1 086 Inlägg
127 Inlägg
6 april 2008
#8
Att ta en titt på vad stakar och kolvar klarar av är en bra början.

300 Inlägg
6 april 2008
#9
skitsnack kan man me en svets å kap å har kunskap så gör man om en GL till turbo på en helg lätt, gjorde jag iaf med bra resultat

min gammla motor hade gått 35000mil å va almänt plågad så jag satte i en b230F motor från en 240 gl  med 28000mil på mätarn å svetsade returen i tråget tog en kompressorverktygsnippel å gängade i blocket å tog oljan därifrån sen de smidigaste är att du köper komlett slang kit från någon som skrotat sin turbo å likadant intercoolern å sen kör jag med turbo spridare å gl boxar han flamar någon gång i pland men funkar prima laddar 0.6 med orginal soppa tryck, ej kompsänkt.. får se om jag vidare utväckla den med en kompsänkt topp å höjer soppatrycket..


Forummoderator
10 576 Inlägg
6 april 2008
#10
142R skrev:
skitsnack kan man me en svets å kap å har kunskap så gör man om en GL till turbo på en helg lätt, gjorde jag iaf med bra resultat

Baserat på frågeställningen som tråden bygger på så tror jag inte han skulle klara det på en helg inte ens på 2år. Förefaller som det enda rimmliga svaret (om än tråkigt)är att köpa en bil som redan har turbo

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

97 Inlägg
6 april 2008
#11
turbo konverterad min bil i helgen det tog ca 12 timmar. o det med en förgasar motor som grund och den går juh fint som helst nu

lever mitt liv i bredställ omgiven av däckrök

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
6 april 2008
#12
munster skrev:
b230 har ju smidda kolvar redan, underdelen håller fint..

b230 har väl inte smidda kolvar?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

158 Inlägg
7 april 2008
#13
Köp en Saab Turbo i stället smile Mycket bil för pengarna tongue

10 287 Inlägg
8 april 2008
#14
Nu får ni f*n skärpa er! (Ingen nämnd - ingen glömd).

Sluta att chatta sönder trådar. Hjälp han som postade frågan.


Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

-∞- I´ve got the speed -∞-
2 Inlägg
24 maj 2008
#15
Håller med Göran!
Är också lite små sugen, tacksam för fler lite mer ingående svar! smile

-∞- I´ve Got The Speed -∞-

8 883 Inlägg
24 maj 2008
#16
emil_740 skrev:
vad krävs för att man ska kunna ha turbo?wink

En förbränningsmotor är en bra början....

Fotograf på tierpidag.se

349 Inlägg
24 maj 2008
#17
emil_740 skrev:
vad krävs för att man ska kunna ha turbo?wink

pengar! intercooler, tryckrör, avlastningsventil, spridare som pallar, soppapump som pallar, kompsänka, turbogrenrör, en skyst downpipe, pysventil så man kan spärra turbotrycket, wastegate, oljetråg med öppning för returolja från turbon
Senast redigerat av tommie87 (24 maj 2008)

1 058 Inlägg
25 maj 2008
#18
kunskap...

PoLoud =D

349 Inlägg
25 maj 2008
#19
vw_performance skrev:
kunskap...

det beror ju på om han ska göra konverteringen själv eller lämna bort till kunniga! pengar is the shit!! mycke pengar löser allt

Old School Ford
600 Inlägg
25 maj 2008
#20
hur värdelös är du om du åker runt med en bil byggd av andra?

för turbo bygge? : läsa på, pengar och inte lyssna på vad folk vid kiosken säger. det kostar väll 15tusen för att turbobygge. budgetbygge.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!


Sök